Logg inn med Facebook eller Google!

Juni på Skiathos 2008

Started by Anne, 03. Jul 08, 12:58:17

Previous topic - Next topic

Annlaug

Quote from: \"Torill\"Flotte lengtebilder igjen Anne :flower: Og Annlaug,vi skal også til Skiathos i Sept. Så blir vi ganske mange fra forumet denne gangen og da :flower:  :flower:
Så morsomt med Tjorven navnet :cheers: Den ligner jo på en prikk :cheers:

Hei Torill
Hadde vært kjekt å møtes. Men du skal sikkert også til Skiathos i begynnelsen av september?

Anne

Til Annlaug
Jeg er på Skiathos når du kommer. Drar hjem 23 sept, så vi har en uke igjen når du kommer. Megali Ammos House har vi også bodd på og det har vært bra. Det ligger jo nydelig og sentralt til. Gled deg. Det kan regne litt i september og være litt ustabilt, men stort sett er det bra. Vannet er nydelig da. Kanskje vi sees.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Tok et par bilder da vi spiste lunsj på Megali Ammos House. Ikke noe å si på denne beliggenheten. Vi spiser ofte lunsj her, det er litt \"hjemme\".
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Til Parga
Det er vel kanskje ikke dyrere på Skiathos enn andre steder i Hellas, men etter euroen så ble jo alt dyrt. Det rammer jo grekerne mere enn oss, for lønna i Hellas er jo ikke så høy.
Legger inn de bildene jeg tok da vi var på Kechria. Bilder fra stranden og veien opp igjen. Dette er den eneste stranden med gress og blir brukt mye av grekerne selv. Jeg synes det er litt mye stein i vannet, så jeg foretrekker vel sand både oppe og ut i vannet. Her er det herlig å sitte med et glass.... og se på solnedgangen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Hei Annlaug.
Jo vi reiser nedover 2.sept. og blir 2 uker. Men ifjor dro vi nedover 18.sept. og hadde det helt topp. Riktignok hadde vi en natt med regn,og litt overskyet dagen etter. Men så kom sola tilbake :flower: Dessuten er det nydelig temperatur i vannet på den tiden. Dere får det helt sikkert flott.
I tillegg kan dere velge dere flotte bordplasseringer når dere skal ut og spise,siden høysessongen er over :flower: Men utvalget kan være litt redusert så seint i sessongen,særlig drikkevarer. Men ikke noe stort problem :flower:
Og til deg Anne. Nydelige bilder som alltid!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Quote from: \"Annlaug\"
Quote from: \"Anne\"Håper du får et fint opphold på Skiathos. Jeg skal også dit i sept. Kanskje vi møtes. Putter inn et par bilder idag også.

Vi skal ikke ned før slutten av september og du skal vel samtidig med Brit?
Vi reiser 16.sept fra Gardermoen og skal være i 14 dager. Siden alle reiser i første halvdel av september begynner jeg å bli litt engstelig for at vi reiser for sent. Er det kaldt de to sidte ukene i september?
Vi skal bo på Megali Ammos House etter anbefaling fra en kollega

Første gangen vi dro til Skiathos var i 1999(og har vært der hvert år siden)  dro vi ned i slutten av september og reiste hjem med siste fly 11.oktober. hadde knallvær hele tiden. Da vi kom ned var det over 30 gr. og hjemme var det 8 grader og surt. Husker det veldig godt fordi de på Hotell Mira Mare påsto at de ikke hadde oss på lista og vi ble sittende og vente kledd for Norge. jeg ble surere og surere.....etter et par timer ordnet det seg og siden er Mira Mare blitt yndlingshotellet. :flower:
Er ellers enig med Anne i at været er mere ustabilt og du må ta med en langbukse (kanskje) og en jakke til kveldsbruk, men bade vannet er herlig!!!! Du må regne med en tordenbyge eller to, men kan også oppleve bare sol og 30 gr. og det er passe med turister. Vi elsker å være der i september. God tur! Gled deg!

brit

Til Anne!
Herlige bilder fra et fantastisk sted!

Merkelig at lengselen blir bare større når været er fint her. :flower:
Lengter etter Egeerhavet!

Torill

Håper Mira Mare har oss på lista brit :cheers:  :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Quote from: \"brit\"Til Anne!
Herlige bilder fra et fantastisk sted!

Merkelig at lengselen blir bare større når været er fint her. :flower:
Lengter etter Egeerhavet!

Trodde det var noe galt med hodet MITT, jeg Brit, men godt å se at flere får ekstra Hellaslengsel av sommersola  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Takk for fine svar Anne, Torill og Brit. Nå gleder jeg meg om mulig enda mer. Vi har vært to ganger på Zakynthos i september og bare hatt knall vær. Samme der i september med et fantasisk badetemp og mindre turister. Perkfekt for oss.

Anne

Ute på Kalamakihalvøya står det en \"minnebenk\". Det er festet en plate på ryggen hvor det står: Κγρια Ελενη
                          Helen Buchanan-Dunlop
                                    1922-2006
Hun og mannen har bodd på Skiathos i over 40 år. Han har satt opp dette minnesmerket over sin kone på et vakkert sted på halvøya hvor de har bodd alle disse årene.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Magnolia

Jeg blir helt rørt over en slik hengivenhet. Et vakkert minne over et vakkert forhold. Dessuten minner det oss om at vi må sette pris på dagene vi får ha sammen.

Bildet av den ensomme benken i en slik herlig natur forteller mer enn tusen ord......
Takk Anne :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....