Logg inn med Facebook eller Google!

Platanias

Started by Gro, 19. Sep 09, 17:32:58

Previous topic - Next topic

Gro

Hei da skal jeg til det som jeg definer som syden selv om det er i mitt elskede Hellas :-) Har prøvd å finne litt info her om Platanias her inne, men er ikke så mye virker det som. Kanskje fordi det ikke er så mye å skrive hjem om ;-) Men nå ønsker jeg at alle som har noe godt å si om stedet legger det inn:-) Jeg skal uansett dit neste lørdag og akter å gjøre det beste ut av det:-) Reiser med en dame fra Stavanger. Noen som har bilder og restaurant anbefalinger? En koselig pub for voksne med god muslikk:-)
Vi bor nærme den båthavnen har jeg forstått. Når det gjelder strand bør vi da bevege oss mot Agi Marina eller er det bra der vi bor?

 :flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Hei Gro, har aldri vært i Syden, jeg ;) men Kreta frister til et besøk igjen, dog ikke til Platanias... Litt på sidelinja, men hva i all verden fikk deg til å ville dit, av alle steder? Tenker Heidrun kommer på banen her.
Uansett Gro, som den sprudlende blide jenta du er, så vil du nok finne deg til rette hvor som helst, kjenner jeg deg rett :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Hei Gro, har aldri vært i Syden, jeg ;) men Kreta frister til et besøk igjen, dog ikke til Platanias... Litt på sidelinja, men hva i all verden fikk deg til å ville dit, av alle steder? Tenker Heidrun kommer på banen her.
Uansett Gro, som den sprudlende blide jenta du er, så vil du nok finne deg til rette hvor som helst, kjenner jeg deg rett :)

Hei Tjorven :cheers:
Fikk plutselig fri og ble desperat ;-) Sikker  på at du og jeg også hadde klart å kose oss der :-)  Det gjelder jo bare å gjøre det beste ut av det og jeg klarer fint en \"Sydentur\" en uke ;-) vi skl kose oss med strand, god mat og god drikke en uke:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Fikk nesten litt lyst å hive meg med jeg :) Savnet etter Hellas er alltid kjempestort når man nettopp har vært der  :crybaby:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Bare å gjøre det Tjorven:-) men du er vel nettopp kommet hjem ? :-) varm klem :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Ikke frist for mye nå. Jeg KAN hive meg rundt i en fei når det er nødvendig ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

bare å gjøre det ja jenta mi :-) hadde vært toppers det :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Må visst ta meg en tur på restplass.no igjen. Må bare innrømme at jeg måtte sjekke restplasser like etter at jeg kom hjem også :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Konge:-) send meg en melding om du finner noe:-) klem
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Morten

Tenk at dere skal til Platanias.  :compress:
Da må jeg hive meg utpå her i påvente av Heidrun.

Vi har vært der de siste 5-6 åra og synes det er topp. Vi bruker Platanias og Agia Marina som base og reiser rundt på Kreta. - Det er litt hva en gjør det til selv. Kreta er stor.

Jeg anbefaler Panorama resturang som ligger på tur opp til gamle Platanias. Få med dere solnedgangen derifra.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3691&start=15


Ellers så avslutter vi ofte kvelden på Cafe Cafe , rett ved torvet/taxi holdepl. Der Yiannis , Yannis og Dimitri er kelnere og serverer de drinkene dere vil ha.

Stranden fra båthavna og retning mot Agia Marina er fin den. Kanskje litt stenete i starten, men går dere mot Agia Marina blir det mere og mere \"barnevennlig\". Da passerer dere også Resturrang Mitsos, som er nevnt andre steder her i forumet.  

Like ved båthavna ligger strandas beste snackbar \"Carpe Diem\". Der Dora og Maria yter topp service hele dagen.

Men dere må jo også da ta en tur inn til Chania, vil der anbefale To Xani, som også Anita og Ole har anbefalt.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=Content_6&pid=17

Æ sei bærre - håpe dåkk får en riktig fin tur te \"mitt Hellas\"   :flower:
Κρήτη στην καρδιά μου.

Gro

Helt Toppers Morten:-) Noterer og gleder meg til å prøve ut dette :-) Takk skal du ha:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anita

Hei Gro  :flower:

Hvis du (dere?) drar til Chania må dere oppsøke To Xani. Kjempegod mat, ypperlig service og ikke minst sjarmerende beliggenhet.

To Xani ligger rett ved inngangen til den jødiske synagogen i en blindgate, noe som gjør at en sitter helt utenfor resten av \"tråkket\" i sidegaten.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...