Logg inn med Facebook eller Google!

Price request på bosteder

Started by Gro, 05. May 09, 18:30:54

Previous topic - Next topic

Gro

Hei lurte på om noen som er tryggere enn meg i det å skrive engelsk kunne hjelpe meg med å formulere et standard brev som jeg kan bruke når jeg skal spørre om pris. Denne gangen skal jeg jo ikke loffe, men være på  Antiparos i ca 1 1/2 uke.
Jeg har sendt denne mailen til 5 ulike steder i dag, men den kan nok absolutt forbedres. Jeg har tatt med at jeg er student i håp om at det skal innvirke positivt på prisen:-)

Hello
Im a student travelling alone and I was just wondering how much you charge for a room pr. night? The arrival time is the 23th of may, late at night, approximately 23.00 pm. My departure will be the 4th of june, in the morning.
 
Best regards Gro .......
(from Norway)

Kan jo være andre enn meg som ville sette pris på litt hjelp med engelsken;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Her er 1. svar:
Dear Mrs ......,

 

Thank you for your correspondence and sorry for not having written to you earlier.

 

I would like to inform you that we have a single room available from the 23rd to the 4th of June. The price of the room is 30 Euros per night.

 

All rooms have private bathroom, refrigerator, air-condition, TV, phone.

 

The hotel is on the port front a with very nice sea view. From our hotel you can go to 5 different beaches in only 5-10 minutes walking distance.

 

For more details you can visit our web site www.hotelmantalena.gr

 

If you are interested in making a reservation or you need any more information please do not hesitate to contact me.

 

Finally, you will need to send us a deposit by bank transfer or by credit card payment.

 

I look forward to hearing from you again soon and meeting you in Antiparos.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

xristina

Dette hotellet har jeg fått anbefalt fra en Antiparos-fantast. Han bor her hvert år - og om du velger dette, treffer du han sikkert! :-)

brit

Quote from: \"Gro\"Hei lurte på om noen som er tryggere enn meg i det å skrive engelsk kunne hjelpe meg med å formulere et standard brev som jeg kan bruke når jeg skal spørre om pris. Denne gangen skal jeg jo ikke loffe, men være på  Antiparos i ca 1 1/2 uke.
Jeg har sendt denne mailen til 5 ulike steder i dag, men den kan nok absolutt forbedres. Jeg har tatt med at jeg er student i håp om at det skal innvirke positivt på prisen:-)

Hello
Im a student travelling alone and I was just wondering how much you charge for a room pr. night? The arrival time is the 23th of may, late at night, approximately 23.00 pm. My departure will be the 4th of june, in the morning.
 
Best regards Gro .......
(from Norway)

Kan jo være andre enn meg som ville sette pris på litt hjelp med engelsken;-)

Synes ikke det ser ut for at du har problemer Gro!
Du skulle se mine mailer.......
Kunne nok hatt bruk fo litt hjelp av og til ja. :flower:

Gro

Det er i hverfall veldig flott og sentralt :) men ikke sånn pitoresk familikoslig greie... Men 30 € er jo ikke dyrt for dette hotellet :-) Selv om det var den prisen vi betalte for to i fjor på denne tiden ( mai og juni) både på Naxos, Kreta og Paros... Når jeg har reist alene har jeg betalt 20€
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"brit\"
Quote from: \"Gro\"Hei lurte på om noen som er tryggere enn meg i det å skrive engelsk kunne hjelpe meg med å formulere et standard brev som jeg kan bruke når jeg skal spørre om pris. Denne gangen skal jeg jo ikke loffe, men være på  Antiparos i ca 1 1/2 uke.
Jeg har sendt denne mailen til 5 ulike steder i dag, men den kan nok absolutt forbedres. Jeg har tatt med at jeg er student i håp om at det skal innvirke positivt på prisen:-)

Hello
Im a student travelling alone and I was just wondering how much you charge for a room pr. night? The arrival time is the 23th of may, late at night, approximately 23.00 pm. My departure will be the 4th of june, in the morning.
 
Best regards Gro .......
(from Norway)

Kan jo være andre enn meg som ville sette pris på litt hjelp med engelsken;-)

Synes ikke det ser ut for at du har problemer Gro!
Du skulle se mine mailer.......
Kunne nok hatt bruk fo litt hjelp av og til ja. :flower:

Tusen takk Britt :-)
Jeg føler meg som verdens største kløne når jeg må skrive engelsk :colors: Men jeg har ingen problem med å lese engelsk...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Barbro

Ser ut til å være et fint hotell,Gro :flower: .Ser det står balkong mot hagen på endel,men får også inntrykk av at det er balkonger med havutsikt..Og hvilken utsikt :blackeye: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Husker jeg så på Mantalena jeg også, samme pris da.
Jeg syns mailen din er helt grei jeg, men du kan jo spørre litt mer direkte, f.eks ....I hope you can ( eventuelt: Can you please) give me a price offer for the period of .....

Ser i notatene mine at jeg fikk tilbud på 25€ natta på både Kostas Teacher og Galanis Place, så du kan jo prøve der også. Men jeg er veldig spent på om du kan få noe på Maria\'s. (Svarte deg i Antiparostråden)
Anyway, lykke til Gro, det ordner seg nok, du får sende litt forespørsler hist og pist :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Husker jeg så på Mantalena jeg også, samme pris da.
Jeg syns mailen din er helt grei jeg, men du kan jo spørre litt mer direkte, f.eks ....I hope you can ( eventuelt: Can you please) give me a price offer for the period of .....

Ser i notatene mine at jeg fikk tilbud på 25€ natta på både Kostas Teacher og Galanis Place, så du kan jo prøve der også. Men jeg er veldig spent på om du kan få noe på Maria\'s. (Svarte deg i Antiparostråden)
Anyway, lykke til Gro, det ordner seg nok, du får sende litt forespørsler hist og pist :)
Tusen takk for tipsene Tjorven:-) jeg skal bruke dem i neste mail :)
Får rom gjør jeg nok :-) Ikke behøver jeg å gjøre det på forhånd heller, men tenkte det var greit siden jeg har så sen ankomst. men der er jo veldig mange rom som ikke har hjemmeside... så rom er det nok av på Antiparos på denne tiden :-) Ja jeg venter spent på svar fra Marias :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Og hvis du mot formodning ikke skulle ha ordna noe, så kan du sikkert overnatte på rommet mitt første natta. Så vidt jeg har forstått er det to adskilte senger der, så plassmangel er det ikke.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Og hvis du mot formodning ikke skulle ha ordna noe, så kan du sikkert overnatte på rommet mitt første natta. Så vidt jeg har forstått er det to adskilte senger der, så plassmangel er det ikke.

Ille nok for deg om jeg kommer så nærme som at jeg også bor på Marias om jeg ikke skal sove på rommet ditt også stakkars deg ;-)
Neida jeg har ankommet like sent tidligere og det er ikke problem i det hele tatt å få rom. Var mange  romraggere som møtte opp ved fergen :-)
Og jeg kjenner jo mange av hotellene så da er det ikke så vanskelig å ta noe på sparket :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Syns det hadde vært kjempekoselig om du også havna på Marias :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...