Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor i Athen

Started by Gro, 30. Jan 09, 14:03:39

Previous topic - Next topic

Gro

Hei nå skal vi jo mer en bare overnatte i Athen. Så hvilken bydel er best å bo i? Søker på Hotels.com for å finne billige men koselige hotell. Vil jeg bo ved Syntagma? Er det det beste? Plaka? Monastiraki  eller hva det heter? er alle disse tre ok? Vil gjerne ha det mest mulig koselig, samtidig som det er sentralt. Foreløpig har jeg funnet to etter tips her inne. Men mitt spørsmål går altså på bydel og kos:) Jeg kan ingenting om Athen, men min datter vil gjerne se den + shoppe, og jeg elsker cafè livet og sitte å se på mennesker. Vi må jo også få med oss noen få viktige serverdigheter også. (Men jeg må jo inrømme at jeg gleder meg mest til jeg sitter på bussen til Kardamilli:)). Selv har jeg jo vært i Athen flere ganger, men bare mens jeg venter på neste båt ut til øyene;)
Hotels.com kan man jo plotte inn kjennemerker man vil bo i nærheten av, men da må jeg jo vite hva jeg skal velge som kjennemerke... forslag?

Monastiraki  med marked høres jo bra ut? Noen kjente greier i nærheten der som jeg kan plotte inn i søke guiden?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

bengalow

Ingen tvekan om att du bör bo i närheten av Monastiraki eller på Athinas. Athinas är gatan som går från Omonia och ner till Monastiraki. Från Monastiraki går en gata hela vägen till Syntagma, som heter Ermou(Hermesgatan) och det är den enda du behöver för att shoppa i Aten.
Jag brukar föreslå hotel Attalos, där bor det en hel del nordiska gäster....men det finns många förslag på hotel just runt Monastiraki. Så är det Hetel Economou lite närmare Omonia. I närheten ligger också Saluhallen, med kött, fisk, grönskaer, kryddor, burfåglar och gu\'vet vad. T.o.m. smuggelcigaretter!
Det är också väldigt nära till Plaka därifrån....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

5ifamilien

Hei,

Dette hotellet har vi allerede booket til sommeren - og er et 3-stjernes hotell.
Betaler 128 euro for 4 pers. Og det ligger perfekt ved Syntagmatos og shopping gata Ermou.
http://www.athenscypria.com/

Gro

Quote from: \"5ifamilien\"Hei,

Dette hotellet har vi allerede booket til sommeren - og er et 3-stjernes hotell.
Betaler 128 euro for 4 pers. Og det ligger perfekt ved Syntagmatos og shopping gata Ermou.
http://www.athenscypria.com/
Virker veldig ok, men var desverre ikke ledig på mine dager... men tror absolutt det var en god anbefaling:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"bengalow\"Ingen tvekan om att du bör bo i närheten av Monastiraki eller på Athinas. Athinas är gatan som går från Omonia och ner till Monastiraki. Från Monastiraki går en gata hela vägen till Syntagma, som heter Ermou(Hermesgatan) och det är den enda du behöver för att shoppa i Aten.
Jag brukar föreslå  där bor det en hel del nordiska gäster....men det finns många förslag på hotel just runt Monastiraki. Så är det Hetel Economou lite närmare Omonia. I närheten ligger också Saluhallen, med kött, fisk, grönskaer, kryddor, burfåglar och gu\'vet vad. T.o.m. smuggelcigaretter!
Det är också väldigt nära till Plaka därifrån....


Hotel Attalos
Da er det bestillt:) Kun 745,- pr natt
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

bengalow

Dom har en urfin bar på taket, med utsikt till Akropolis. Flickan som serverar där är polska, gift med en grek, och har jobbat där i mååånga år.  Däruppe måste ni göra ett besök!!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Gro

Quote from: \"bengalow\"Dom har en urfin bar på taket, med utsikt till Akropolis. Flickan som serverar där är polska, gift med en grek, och har jobbat där i mååånga år.  Däruppe måste ni göra ett besök!!!!
Det var den som gjorde utslaget, i tillegg til at plaseringen var perfekt :)
Takk:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Athina

Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"bengalow\"Ingen tvekan om att du bör bo i närheten av Monastiraki eller på Athinas. Athinas är gatan som går från Omonia och ner till Monastiraki. Från Monastiraki går en gata hela vägen till Syntagma, som heter Ermou(Hermesgatan) och det är den enda du behöver för att shoppa i Aten.
Jag brukar föreslå  där bor det en hel del nordiska gäster....men det finns många förslag på hotel just runt Monastiraki. Så är det Hetel Economou lite närmare Omonia. I närheten ligger också Saluhallen, med kött, fisk, grönskaer, kryddor, burfåglar och gu\'vet vad. T.o.m. smuggelcigaretter!
Det är också väldigt nära till Plaka därifrån....


Hotel Attalos
Da er det bestillt:) Kun 745,- pr natt

Godt valg! Ligger i gangavstand til \"alt\". Monastiraki, Syntagma, Plaka, Akropolis, Sentralmarkedet...., og det har, som bengalow sier, en koselig bar på taket. Dere får garantert et fint opphold i Athen :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Gro

Quote from: \"Athina\"
Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"bengalow\"Ingen tvekan om att du bör bo i närheten av Monastiraki eller på Athinas. Athinas är gatan som går från Omonia och ner till Monastiraki. Från Monastiraki går en gata hela vägen till Syntagma, som heter Ermou(Hermesgatan) och det är den enda du behöver för att shoppa i Aten.
Jag brukar föreslå  där bor det en hel del nordiska gäster....men det finns många förslag på hotel just runt Monastiraki. Så är det Hetel Economou lite närmare Omonia. I närheten ligger också Saluhallen, med kött, fisk, grönskaer, kryddor, burfåglar och gu\'vet vad. T.o.m. smuggelcigaretter!
Det är också väldigt nära till Plaka därifrån....


Hotel Attalos
Da er det bestillt:) Kun 745,- pr natt

Godt valg! Ligger i gangavstand til \"alt\". Monastiraki, Syntagma, Plaka, Akropolis, Sentralmarkedet...., og det har, som bengalow sier, en koselig bar på taket. Dere får garantert et fint opphold i Athen :flower:


Ja jeg tror vi fint skal klare å kose oss her:)

http://www.greekhotel.com/athens/attalos/home.htm

Burde jeg bestille på fohånd i Kardamilli også?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

streamer

Attalos Hotell er et glimrende valg. Bodde der i fjor og har nettopp bestilt for kommende tur. Kun 100 meter å gå fra metroen. Utrolig utsikt fra takterassen mot Akropolis. En god tur ønskes alle grekofile

Ole


Maritza

Er tilbake etter lang weekend på Ål, og leser nyheter på forumet.
Vi har aldri vært i Athen før, men skal dit 19. april sammen med våre venner som er godt kjent. Derfor var det morsomt å se at hotel Attalos ble anbefalt, for det er der vi også skal bo. Gleder meg masse nå.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...