Logg inn med Facebook eller Google!

Resultater kategori 1: Mitt Hellas

Started by Ole, 03. Nov 12, 20:00:45

Previous topic - Next topic

JohnS

Jeg må bare gratulere alle vinnere med flotte bilder, som ligger en del over mitt kompetansenivå når det gjelder fotografering.   :)

Selv dro jeg - ikke uventet - i land sisteplassen i denne kategorien, men regner den som meget hederlig likevel.  MITT Hellas består først og fremst av mennesker, og resten er mest for kulisser å regne, selv om det er  meget vakre kulisser.  Det var dette som gjorde at jeg for første gang følte jeg måtte sende inn et bidrag da jeg oppdaget at man nærmet seg 30 bilder i kategorien uten at  menneskene som tar mot oss på en vennlig og hjertelig måte i landet sitt var representert i det hele tatt. 

Til gjengjeld takker jeg for en totalt uventet tredjeplass i en annen kategori.  Det må ha vært et vådeskudd, tror jeg....   Siden jeg først var i farten, sendte jeg et par bilder i tillegg, uten å legge så mye sjel i valget.  ;-)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

Vi er vel litt forskjellige ifht hva vi forbinder med mitt Hellas. Siden jeg ofte går turer mutt- putt aleine, og liker det (er vel ikke så sosial), blir det gjerne møtene med naturen og byggverk som gjør meg mest glad.
Mitt bilde denne gangen er tatt langs veien fra Proastio og ned til turstien.  Her er det både utsikt som gleder, og gamler husrester som gir meg et glimt av Tseria gjennom "vinduet". Slikt blir jeg i godt humør av :)
Takk til dere som stemte meg til en 5. plass for dette :)

Det lille kapellet på heia, (4. plass) er også et slikt motiv som gleder. Lurer på hvor et er tatt?
KariK

Diddi

Helt enig,Kaka! Setter veldig pris på alle de hyggelige menneskene i Hellas,men for meg er det turene i den flotte naturen som jeg ser for meg når jeg tenker på, mitt Hellas.Omgås nye og mange mennesker på jobben hver dag,så det er stillheten og friheten jeg nyter aller mest.Det er vel ingen fasit på disse emnene, spørs jo helt hvordan vi tolker de  :winking:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Greece-Traveller

Flotte bilder - gratulerer til dere alle !

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Thera

Quote from: JohnS on 04. Nov 12, 01:00:04
Selv dro jeg - ikke uventet - i land sisteplassen i denne kategorien, men regner den som meget hederlig likevel.  MITT Hellas består først og fremst av mennesker, og resten er mest for kulisser å regne, selv om det er  meget vakre kulisser.

Mitt Hellas består av så mangt.. Mennesker er en stor del av det.
Fikk ikke mange poeng i denne kategorien jeg heller. Synes ikke det er så rart. Menneskene i mitt Hellas, er fremmede for mange andre og kunne for dem vært hvem som helst.
Jeg blir lett bergtatt av bilder av eldre, greske mennesker i hverdagslige situasjoner. De bildene liker jeg gjerne bedre enn bilder av landskap og bygninger. Bilder av andre folk kan være flotte de også. Men det er nok klart at f.eks. ditt bilde av "dine" mennesker betyr noe spesielt for akkurat deg, på en annen måte enn et bilde av en gresk båt ville gjort f.eks.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Hildestorm

Gratulerer! Flotte bilder alle sammen!

wilnil

Gratulerer til vinnere i alle kategorier! Bare flotte bilder! Gratulerer også alle som fulgte på de neste plassene! Selv er jeg storfornøyd med at mitt første bidrag her på Hellasforumet endte på en 4. plass.

Bildet er forresten tatt på en tur fra Chora og ned til Aghia Sofia ovenfor Kardhamili.

kaka

04. Nov 12, 21:14:25 #19 Last Edit: 04. Nov 12, 21:19:51 by kaka
Jeg syntes det virket veldig kjent, ja. Koselig, wilnil !
Gratulerer, forresten. Du fikk mine stemmer  :)
KariK

wilnil

Takk for det kaka! Vi har noen turer vi må gå når vi er i Kardhamili.  En av dem er Aghia Sofia til Chora og tilbake. Da bruker vi å ta en pause med medbrakt lunsj på trappa til et gammelt kapell som ligger på en klippe høyt over Vyrosravina. Der er det stilt og fredelig og en fantastisk utsikt.

kaka

Det kapellet hørte jeg mye om da jeg var nedover i september. Har bare bilde av det ovenfra. Veldig fascinerende, - som hele området der er  :)
Våre bilder (4. og 5. plass) er jo ikke tatt så langt fra hverandre, egentlig.
KariK

wilnil

Ja. det er et facinerende område, og stadig noe nytt å se og oppdage. Blir aldri lei av å vandre der.

Solgry

Gratulerer til alle vinnerne! :duskedame:
Og spesielt solnedgangsbildet fra mitt kjære Naxos er bare helt utrolig flott!!! :hjerte34:
(Fra litt uvant vinkel.)
Lodotter er englenes tøfler.....

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...