Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2011 - Småprat, spørsmål og diskusjon

Started by Ole, 14. Mar 11, 21:01:19

Previous topic - Next topic

Ole

Veldig bra øyeblikksbilde, Tommy/Inge! Etter min mening mye bedre enn de manipulerte bildene til Heidrun fra Rhodos, som ikke gir meg noe som helst!
Men smaken er jo delt.....

Noen ny kategori blir det nok ikke i år, men forslaget er notert til neste år.

Heidrun

Quote from: \"Ole\"Veldig bra øyeblikksbilde, Tommy/Inge! Etter min mening mye bedre enn de manipulerte bildene til Heidrun fra Rhodos, som ikke gir meg noe som helst!
Men smaken er jo delt.....

Noen ny kategori blir det nok ikke i år, men forslaget er notert til neste år.

For ikke å krangle for mye. Bildene fra Rhodos er ikke manipulerte. Det er foretatt visse justeringer. Men manipulering er det ikke For det utrente øyekan det kanskje virke slik. Men for de som har sett endel på foto. ja da er dette ikke manipulerte bilder
Yamas til livet og til

SiwH.

Ser fram til mange spennende bilder fra Hellas og i år skal jaggu jeg være med også.

IngeS

Quote from: \"Ole\"Veldig bra øyeblikksbilde, Tommy/Inge! Etter min mening mye bedre enn de manipulerte bildene til Heidrun fra Rhodos, som ikke gir meg noe som helst!
Men smaken er jo delt.....

Noen ny kategori blir det nok ikke i år, men forslaget er notert til neste år.
Aksepterer det.

Jeg er enig i det du sier, og jeg synes ærlig talt fyren bør være forsiktig med ordleggingen sin når han omtaler andres bilder. Dessuten var jeg ikke ute etter noen omtale av bildet. Det var temaet som var poenget.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Heidrun

Beklager at det ble tatt opp på den måten inge. Det var absolutt ikke meninga og såre noen. Men for å være helt ærlig så synes jeg man bør tåle andre tilbakemeldinger enn åh så vakkert osv når man legger ut et bilde for offentligheten. Hvis kun fantastiske tilbakemeldinger kan gis på et bilde. ja da er det noe feil med hele systemet
Yamas til livet og til

Anders

Rhodos reker ikke vekk... håper en gang å få se et \"varmere\" Rhodos enn bildene dine viste, Heidrun... jeg er omgitt av hav og tre-fire fiskevann, men aldri har jeg sett fisken vake så høyt og aldri har jeg sett det så klart... nesten så jeg kan sitte og se på bildet til Tommy et lite minutt og fabulere litt rundt naturens gang... øyeblikket lar seg ikke manipulere

Ole

Quote from: \"Heidrun\"Bildene fra Rhodos er ikke manipulerte. Det er foretatt visse justeringer.

Da er de jo manipulert da. Det er vel ikke slik det ser ut på Rhodos i virkeligheten?

Heidrun

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"Heidrun\"Bildene fra Rhodos er ikke manipulerte. Det er foretatt visse justeringer.

Da er de jo manipulert da. Det er vel ikke slik det ser ut på Rhodos i virkeligheten?

Du kan kanskje si det på den måten. Men dette er min måte å vise frem hvordan jeg ser på bilder. Manipulering er faktisk å fjerne ting som er i et bilde eller å legge til noe ekstra i bildet. F.eks hvis det hadde vært en bøye i det bildet til Tommy og han fjernet det. Ja da hadde det bildet vært manipulert
Yamas til livet og til

Ole

Da konstaterer jeg at vi er uenig om hva som er manipulering.

Heidrun

Quote from: \"Ole\"Da konstaterer jeg at vi er uenig om hva som er manipulering.

Da er vi enige om det Ole  :diabloanifire:
Yamas til livet og til

Anders

Klippet fra Store Norske...

manipulere, bruke hendene på en bestemt måte i utførelsen av et arbeid; berøre med hendene; bruke knep; ofte brukt negativt om å påvirke andre ved midler som de ikke har oversikt over og derfor ikke kan verge seg mot.

For meg betyr det å skjule sannheten... fremstille noe som noe det ikke er...
enhver bilderedigering blir manipulasjon i mine øyne. Enten det gjøres for å gjøre bildet mer interessant eller for å skjule feil og mangler hos fotografen. I det første tilfellet er det tilgivelig...

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...