Logg inn med Facebook eller Google!

Historien bak konkurransebildene

Started by filhellener, 25. Oct 08, 11:29:08

Previous topic - Next topic

filhellener

Det er sikkert mange av oss som har noe å fortelle rundt ett, eller flere, av bildene vi har deltatt i konkurransen med  :icon_smile:

Mitt bilde, nr 14 i \"Mennesker\" er av en gammel dame i Chora på Amorgos.

Vi var ute og vandret i de trange grendene i vakre Chora da jeg oppdaget kvinnen et stykke foran oss på veien.
H e n n e  vil jeg spørre om å få ta et bilde av, sa jeg til Arne og satte opp farten.

Jeg nådde henne igjen akkurat da hun skulle låse opp døra si.
Etter å ha sagt \"kalimera\" og uttrykt hvor vakkert jeg synes det er der oppe i Chora, spurte jeg om å få lov og fotografere henne?

Hun var veldig alvorlig, jeg var forberedt på et \"nei\", så ble jo gleden enda større da hun sa JA  :iconbiggrin:
- da jeg hadde tatt et par bilder av henne i døråpningen, fortsatt var hun helt alvorlig, takket jeg og skulle gå videre.

O m jeg hadde tvilt på om hun ville si ja til å bli fotografert,
så var jeg totalt uforberedt da h u n ba oss inn på kaffe  :happy7:
(- selv om vi har opplevd det flere ganger tidligere)

Slike opplevelser er veldig S T O R E  for meg, og vi fikk oss da en liten prat, selv om jeg min gresk er veldig begrenset og hun var litt vanskelig å forstå, stemmen var svak og \"hviskende\".

Denne opplevelsen, og bildene av henne, får meg virkelig til å tenke på hvordan hennes liv har vært og  hva hennes trette øyne har sett :love9:

Hun var imøtekommende og gjestfri, men jeg så ikke en antydning til et smil, hverken på bildene, eller mens jeg snakket med henne.....  

En ferie i Hellas byr oss alltid på spesielle og gode opplevelser  :sunny:

Nå håper jeg noen tar opp tråden og forteller historien bak et av sine bilder  :icon_smile:

Kari

Riitta

Det var en fin berättelse om den gamle damen.
Tänk så mycket dom gamla skulle ha och berätta om man kunde språket bra och hade tid och lyssna.

Riitta

Ingrid

Det var en vakker historie, Filhellener. Et slikt møte setter virkelig spor.  :flower:

Katta

Nydelig! Koselig å høre historien bak bildet. Jeg syns det er en god ide at flere forteller historien bak bildet sitt.

filhellener

Tusen takk for koselige kommentarer, Riitta, Ingrid og Katta  :flower:
Kari

Tjorven

Så koselig å høre forhistorien til bildet ditt, filhellener, som forøvrig var et av mine absolutt favoritter. Det var noe med stemninga og blikket hennes. Takk for at du delte det med oss :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

meze

Ja, det var et av de fineste bildene i konkurransen, filhellener. Hvis man ser nøye på henne, kan man set at dette har vært en MEGET vakker kvinne. Det er hun forresten nå også.....

filhellener

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger til dere og, Tjorven og Meze  :iconbiggrin:

Det var så utrolig mange flotte bilder med i konkurransen,  jeg er kjempefornøyd med å få \"min gamle dame\" med blant de 5 plasserte :iconbiggrin:

Nå håper jeg det er flere som vil skrive \"historien\" bak et eller flere av bildene sine  :flower:
Kari

Torill

Kjempehyggelig historie Filhellener :flower:

Har en liten historie ang. et av Pers bilder i konkurransen. Det nådde ikke helt opp,men det gjør kanskje ikke noe?

Vi hadde vært på tur til Eftalou på Lesvos og var på vei tilbake til Molyvos. Ving arrangerte eselturer til stranden blant annet,og vi hadde tenkt å melde oss på. Det hørtes både romantisk og hyggelig ut :flower:
Vi tok drosje til Eftalou,og spaserte hjem igjen. Da kom vi ganske tett innpå ganske mange esler,og det var da vi ombestemte oss. Mange av dem så så slitne og varme ut der de gjemte seg under trær og busker,for å få litt skygge. Man kunne tydelig se dype merker etter salen på ryggen.
Mulig det så verre ut en det var,men jeg hadde hvertfall ikke hjerte til å belaste de eselryggene bare for hyggen skyld.
Ingen kan alt - alle kan noe.

Niaas

Nydelig bilde av eselet som slapper av i skyggen. Det var snilt av dere å la eslene slippe turen! :flower:
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Niaas

Musikk på tavernaen!

Kategori Mennesker, bilde nr. 6.

Vi hadde en fantastisk kveld på tavernaen i Olymbos!
Det var et utrolig tordenvær og øsende regnvær utenfor, så alle stamgjestene kom til tavernaen utover kvelden.

4-5 av mennene byttet på å spille lira og lauto, og noen sang med. De holdt på til langt utpå kvelden.

Det var en magisk kveld, og vi som fikk oppleve dette, storkoste oss!!  :cheers:
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

Jeg falt helt for eselet, og ble litt skuffet over at det ikke kom høyere opp. Veldig artig bilde. ser nesten ut som dere har pyntet det opp med en \"fikenbladhatt\".
I det hele tatt, moro å lese historiene bak bildene. Den gamle kona var vel en av de første som grep meg, når jeg så gjennom bildene. Og bildet fra tavernaen ble enda bedre med bakgrunnshistorien!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...