Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2017 - Småprat og diskusjon

Started by Ole, 22. Jun 17, 21:55:54

Previous topic - Next topic

mouche

Quote from: Kritios on 11. Dec 17, 15:38:24
Quote from: Ole on 10. Dec 17, 20:12:43
Da er Fotokonkurransen 2017 over med god margin! Takk til dere som har sendt inn bilder og/eller kommentert! Dessverre er det ikke mye engasjement igjen i forbindelse med denne årlige konkurransen, og jeg syns ikke lenger at det kan forsvares å bruke time på time på dette. Fotokonkurransene legges derfor ned.

Takker for engasjementet Ole !
Det er da synd at facebook skal få lov å "ødelegge" forumet på den måten.
Hvorfor er det slik da tro ?



Jeg vil ikke hevde at jeg har svaret på spørsmålet Kritios, men det er jo liten tvil om at det er sånn, dessverre, og da er det nok naturlig og riktig å ta konsekvensen av det.
Setter stor pris på forumet her, og det dekker noe som man ikke kan få på FB i form av søkerfunksjon og tilgjengelighet av lagret organisert informasjon så håper Ole holder ut videre!

filhellener

Jeg har STOR forståelse for at Ole legger ned fotokonkurransen, engasjementet rundt den har vært labert i flere år!
Takk for alt arbeidet du har lagt ned på den👏👏👏
Kari

Greece-Traveller

Jeg slutter meg til de øvrige. Takk for engasjementet og innsatsen Ole - det har vært spennende og inspirerende hvert år !
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Ole

Jeg har fått et par spørsmål om Hellasforum skal legges ned, men det skal det ikke nå. Det er bare fotokonkurransen som legges ned.

Å legge ned Facebook-siden til Hellasforum har jeg også tenkt på, men det vil nok ikke bli noe varig oppgang for www.hellasforum.net av den grunn (vil jeg tro). Da kommer det nye Facebook-grupper som tar over og vi er tilbake til utgangspunktet.

Det at Facebook tar over for diskusjonsforum ser man alle plasser, og alle forum jeg har vært med i de siste 10 årene har gått kraftig tilbake pga. Facebook.

Det er tydelig at mange er glad i Hellasforum, og hadde jeg sagt at det legges ned fra nyttår hadde veldig mange uttrykt stor skuffelse over det, vil jeg tro. Likevel blir ikke forumet brukt av så mange andre enn oss faste. Mange er tydeligvis innom og leser, men logger seg ikke inn. Kanskje det hadde vært en ide at man måtte logge inn for å lese også? Er man først innlogget er veien til å skrive kortere...

kaka

For det først: tanken på at Hellasforum,- her inne, kan bli stengt, er ikke god :(
Dette er fortsatt og stadig et godt oppslagsverk, selv om aktiviteten og bidragene til god informasjon om forskjellige steder har blitt mindre.
Jeg bruker stadig søkerfunksjonen for å finne informasjon om emner jeg vet har vært oppe/ anbefalte hoteller / kommunikasjon m.m.
Men, - jeg er jo en av de "faste".  Jeg vet ikke hvor jeg kan finne like god info samlet, andre steder.

Tanken om at man må logge seg inn for å kunne se, har flere sider. Jeg tror du er inne på noe, Ole, i forhold til aktivitet for de som allerede er medlemmer.
For mange som ikke er medlemmer, kan terskelen kanskje bli høyere.
Jeg sender ofte lenke til forskjellige tråder i Hellasforum til venner som p.t. ikke er medlemmer. Da kan de se det jeg vil vise, - og kanskje se seg litt mer rundt i tillegg, og noen kanskje også melde seg på :)
Den muligheten vil jo bli borte hvis man må logge seg inn (være medlem)

Kjære både nyere og "gamle" medlemmer som fortsatt er innom. Vis at dere bruker forumet, og delta gjerne med spørsmål og tips!

KariK

Diddi

Dere som er medlemmer, blir ikke dere automatisk pålogget når dere besøker siden ?
Facbook og "modersiden" blir for meg bare utfyllende for hverandre. To helt forskjellige forum, til hvert sitt bruk  ;) Heier på deg Ole  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

FB.... der jeg har vært mest aktiv de siste par årene.... er en vits og en bagatell i forhold til dette forumet. Her inne føler jeg tilhørighet, men også at jeg må ha noe "nytt" å bidra med. Så det har liksom begrenset meg. Jeg har jo ikke noe nytt? Men jeg forsøker iallfall å få flest mulig FB-medlemmer til å kikke innom her og oppdage den uendelige verden av Hellas-info som her finnes. 

Gooner

Quote from: Diddi on 15. Dec 17, 22:24:50
Dere som er medlemmer, blir ikke dere automatisk pålogget når dere besøker siden ?


Nei, jeg må logge på hver gang (PC/Windows). Hadde vært en fordel om man slapp det. Dette er nok en av fordelen med Face; at man alltid er innlogget. Ole: er det aktuelt/mulig å sette det opp slik at man slipper å logge på hver gang (alltid innlogget)?

Ole

Funker det ikke hvis du har "alltid" som alternativ til høyre for feltene der du skriver brukernavn og passord? Jeg skal teste det ut....

Anders

Her funker det ganske greit. Brukernavn og passord-feltet er tomt, men når jeg klikker i førstnevnte og så mitt navn så fylles passordet inn automatisk og jeg klikker Logg inn. Nesten litt skummelt... vet ikke om jeg husker passordet lengre :-)

bengalow

Jag har gjort det ännu enklare - jag har lagt Hellas Forum "nye uleste emner" som "favorit. Jag bara klickar på det, och så är jag inne på forum, med nya, olästa artiklar
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

fila


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...