Logg inn med Facebook eller Google!

Er dette et forum for spisielt intereserte?

Started by Miguel, 31. Mar 07, 20:20:12

Previous topic - Next topic

Sigbjorn

Det er mulig det er mye prat her som ikke spesielt Hellasrelevant, men det er faktisk masse interessant og relevant å lese her.  Dersom en ikke er interessert i det som ikke er helt relevant, er det bare å la være å involvere seg i akkurat det.

Jeg var innom et annet såkalt Hellasforum en gang hvor noen var litt nedlatende overfor dette forumet, og mente at det vare var en gjeng venner som drev og pratet sammen. Jeg husker ikke akkurat hvilket forum det var, men det var stort sett det eneste som stod der.

Jeg mener nå at det er litt opp til en selv hva et slikt forum skal inneholde. En kan ikke bare forvente at alle andre skal bidra. Dersom det er noe en lurer på, kan en ikke sitte og vente til at noen plutselig skriver om det. Det er lov å spørre, og det finnes en masse mennesker her med masse relevant kunnskap om de fleste emner som angår Hellas.

Hvis en lurer på noe om et spesielt sted, så finnes det folk her som har vært de fleste steder. Hvis en lurer på noe om gresk mat, så finnes det folk her som har spist det meste. Hvis en lurer på noe om gresk drikke, så finnes det folk her som har drukket det meste. Hvis en lurer på noe om gresk språk så er det folk her med stor kunnskap om gresk språk.

Sig
Δεν πειραζει

Svein~B

Quote from: \"Livsnyteren\"Er det så merkelig at du går i forsvarsposisjon når det er noe du liker ekstra godt da?Det hadde vel du gjort også SveinB?Vi som er veldig aktive på forumet klager vel ikke på dere som vil ha det litt mer seriøst vel.Vi som er mye i baren er jo like interresert i den seriøse delen av forumet selv om vi bare prater usakligheter som mange av dere kaller det.Det jeg ikke skjønner er at hvorfor skulle det ikke være plass for både seriøse og useriøse tråder tråder på dette forumet.Det er jo bare å velge hvilken del du vil gå inn på.Det er ikke alle som er like flinke til å skrive om Hellas selv om de er aldri så glade i å Reise til Hellas.Jeg må i hvertfall for min egen del si at jeg er veldig glad i ¨å lese alt dere flinke folk skriver om Hellas selv om jeg ikke skriver så mye seriøst som jeg gjerne kunne ønske zqr2333222222
Jeg er faktisk noe mer en bare en barløve zqr2333222222

Nei, det er kanskje ikke merkelig, Arli, det er kanskje bare menneskelig. :-)

Og jeg tror egentlig at vi er enige, det er ikke noen konflikt mellom å ha en hyggelig og personlig tone i forumet og det å ha en saklig tone når vi diskuterer en sak. Problemet er at når tonen blir veldig intern, så stenger den på sett og vis ute nye brukere og nye spørsmål som kanskje kunne vært vel så interessante som de som har vært stilt før. Så det blir kanskje et spørsmål om å respektere at andre har andre behov enn en selv. Det må gå begge veier.

Tusen takk, jeg tar det som et kompliment. :-)

So you\'re more than just a pretty face, huh?  ;-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Livsnyteren

Da er vi jo enig da jo zqr2333222222 Da sier vi at alle får ha sine meninger og så har vi det bra på forumet alle mann zxzaxxxxxxxxx

Svein~B

Quote from: \"Livsnyteren\"Da er vi jo enig da jo zqr2333222222 Da sier vi at alle får ha sine meninger og så har vi det bra på forumet alle mann zxzaxxxxxxxxx

Du og jeg er enige, ja, men det er ikke sikkert at alle andre er det. Og jeg synes at vi skal lytte til de som har synspunkter, særlig de som har andre synspunkter enn en selv. Det er da man kan lære noe.   zxzaxxxxxxxxx
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mixelite

Quote from: \"Svein~B\"Du og jeg er enige, ja, men det er ikke sikkert at alle andre er det. Og jeg synes at vi skal lytte til de som har synspunkter, særlig de som har andre synspunkter enn en selv. Det er da man kan lære noe.   zxzaxxxxxxxxx

Absolutt! :) Og jeg synes det er viktig å få frem at selv om forumet/baren, kan virke internt, så er det ikke ekskluderende ment. Alle er velkommen til å delta!

Den gang jeg fikk internett og kastet meg over alt som fantes av diskusjonsforum, ble det en viktig del av mitt sosiale liv i en periode hvor jeg var bundet til huset på kveldstid, alene med småbarn i seng. Derfor unner jeg alle å bruke forumet så mye, eller så lite, som de selv føler for, og synes det er koselig at folk finner hverandre her. -Og at det er plass til meg også når jeg har lyst!

Før jeg fikk internett leste jeg en masse om pcer generelt og internett spesielt, og fikk med meg flere gode råd på veien. Ett av dem var å sitte litt på gjerdet, finne tonen i forumet og _så_ kaste meg inn i det og delta. Det synes jeg at jeg har hatt mye igjen for å praktisere :)

Tonen _blir_ fort intern når folk kjenner hverandre. Akkurat som den blir det på puben, i et privat selskap, på en arbeidsplass... En nykommer kan sikkert føle seg like utenfor der, som i barentråden, men hvis man kaster seg inn i det og deltar og blir kjent, blir det kanskje en selv som blir beskyldt for å være intern neste gang debatten kommer opp!

Føler man ikke for å pludre om dette og hint som ikke har så mye med Hellas å gjøre, er det bare å hoppe over barentråden og konsentrere seg om de andre, som du sier.

Og det håper jeg virkelig at du, og alle andre med kunnskaper vi andre kan dra nytte av, vil fortsette med!

Pjokken

Jeg syns faktisk at etterhvert som argumentene kommer frem her nå, så blir det bare klarere og klarere, at Forumet har noe det kan tillby alle medlemmer.
Det er jo faktisk sånn da at om man kjøper avisen, så hopper man jo over de sidene man ikke har interesse for, men leser resten av avisen.

Jeg tror en god er viktig, men den kan ikke tallfestes slik enkelte gjør, men stadig være i utvikkling som en naturlig del av fellesskapet på Forumet.
Målet må jo være et Forum der alle trives, og får utbytte av den tiden de bruker her.

Mixelite

Quote from: \"Pjokken\"Jeg tror en god er viktig,

En god dumpe?

 zxzaxxxxxxxxxx  Sorry, kunne ikke dy meg. Jeg skjønte hva du mente :)

Jeg er forøvrig helt enig i hele innlegget ditt. Det med avisen var en god analogi! :)

svaan

Hej Miguel
Er lige kommet hjem fra job, og faldt over denne tråt her. Jeg som Gammel Dansk, forstår ikke dette indlæg, du søker oplysninger om Kykladen?? Jamen, der findes jo utalrige siter om dette, Hvis du ikke finder hvad du søker, så spørg løs, her på siten eller gå ind andre steder og få alt hvad hjertet begærer, der findes utalrige siter om Kykladen, jeg har et kort med oplysninger Kykladen, der findes alt om disse ø-grupper. Samtidig vil jeg ikke sige at medlemmer der møtes er ELITEN, NEI da må du søke andre steder. Siten her er en ganske seriøst site, hvor Hellas Lovers møtes og prater om deres gode oplevelser og ønsker om det samme. Siten oplysninger går ikke ut på, Og har aldrig Skrevet at de er fyldest gørende om emner der kan tilfredsstille folks ønsker om den fulde Version av Hellas.
Samtidig, må vi give Ole en chance for at køre et nyt forum op.
Okay+, det kan godt nogle gange se ut til at det er de samme personer som sitter på siten her, Men det er jo også dem der holder liv i den. Da de så møtes på de forskellige Barer, ja, det kan jeg kun gøre mit formål med, ?? Og det er, at der nu er stille på reise fonden, så lad folk pratte om deres lyster og deres forhåbninger til den kommende sommer i Hellas. Jeg er selv ikke til Baren herinde, men kommer ind og siger et Jamas i ny og næ. Det er så det.
Siten her er jo ikke Proffer der siter og gøre sine hoser grønne og VET ALT. Men de vil gerne øse ut av deres egne erfaringer, når de har veret i Hellas. Og det kan andre så nyte godt av. Jeg har selv en site om Greece, Der kommer folk når de har nyt på hjertet og har set en nyhet, som de mener, at det er berettiget til at komme ut i offentligheten.
Mener nok jeg har kendskab til de forskellige Forums i denne verden, og ser ikke at folk kan belmeres for IKKe at vite nok om en enkelt del av Hellas. Jeg er ikke den store besøksven her, men vet, at når jeg skriver herinde, Så får jeg også svar, det kan vere på spørgsmål eller blot et av mine finurlige bilder. Sådan er livet.
At leve er at rejse.
Livet er for kort til kedelige rejser, rejs ut i verden og smil den, så smiler den tilbake.
At leve, er at rejse.

Calle

Hej Hopp!
Ojdå! Nu blev det debatt!!
Jag tycker såhär:
Jag känner mig väldigt välkommen i detta forum och har hittat massvis med bra information om Grekland såväl här som i det gamla forumet. Och jag har förhoppningsvis bidragit med något lite själv.

Både jag och Git har dessutom fått förmånen att träffa forum-medlemmar \"In real life\" då dom kommit hit till Rethymno på besök.

Men visst! Om jag hade hittat forumet först i dag och registrerat mig så hade jag kanske varit lite passiv till en början, eftersom det verkar som om att alla känner alla (dvs en mini-community!).
Men jag hade garanterat gett mig in i debatten ganska snart och blivit varmt välkomnad!

Ok, tråden \"Yamas bar är öppen\" skummar jag bara snabbt igenom, men kultur samt grammatik-ämnena tycker jag är superba, det finns så mycket värdefull kunskap att hämta där.

Och som sagt, har man spörsmål om Kykladerna (eller vad som helst) så är det ju bara att slunga ut en fråga!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Epicuristen

Vi er nå rundt regnet ett hundre og femti medlemmer her inne. Jeg tenker meg at dette er som en god kveld på Zorbas omtrent. Selv om de ett hundre og femti har vist en felles interesse for Hellas (Zorbas er tross alt en taverna), så er jeg rimelig brennsikker på over to tredjedeler av dem hadde jeg ikke gått inn i noen dypere samtaler med, altså utover det man kaller smal-talk på utenlandsk. Til det er mennesker for forskjellige med sine erfaringer, livsførsel og preferanser osv... Og mange av dem ville helt sikkert synes at jeg interesserte dem mest der ryggen skifter navn.

Likeledes er det vel på en arbeidsplass med like mange mennesker. Noen finner tonen, andre gjør det ikke. Selv om man skulle tro, i alle fall virker arbeidsgiverne gjør det, at alle disse menneskene virkelig hadde jobben som sin pasjon. Noen finner noe felles å snakke om, andre gjør det ikke.

Sånn er det bare; Noen mennesker vil vi finne kjedelige, andre morsomme, noen fullstendig utålelige, og noen \"klikker\" man bare med. Alle har vi sånne, men det er ikke sikkert vi to, meg og miguels bedre halvdel, hadde vært enige om hvem som tilhører hvilken kategori!

Kanskje kunne man ha hatt ett forum med mennesker med kun de samme interessene, så var like flinke å skrive, og som skrev like mye/lite, men jeg innbiller meg at det hadde ikke blitt så mange medlemmene. Da takker jeg meg heller til denne siden, med sin brede dør, og sin solide takhøyde, så får jeg heller bære over med det faktum at noen skriver alt for meget om mat, for det blir jeg bare sulten av nemlig! :wink:

Så til alle tvilere; kast dere ut i debatter og hva som helst annet dere finner å vil dele med oss andre, det er så godt som alltid noen som \"biter på\" og følger opp! I alle fall har det vært slik med meg... Til og med mine manglende svensk-kunnskaper har jeg fått eliminert problemet med her inne, takket være våre engasjerte og trivelige medlemmer fra den andre siden av kjølen! Takk nok en gang! :D
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

bengalow

Visst är det ett forum för speciellt intresserade - av Grekland! Därför heter det Hellas Forum! Men elit???? Vad är \"elit\" enligt din mening, Miguels kvinnliga halvdel? Jag vill betrakta oss som en samling amatörer - med ett vådligt intresse för vårt semesterparadis. Om du har ett tips på hur det kan förbättras, så klem fram det!  Vi är alla intresserade att höra!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Epicuristen

Quote from: \"Miguel\"Jeg ( den kvinnelig delen av Miguel) er innom dette forumet noen ganger i døgnet. Jeg finner ikke noe av interesse. Da spør jeg meg selv : Er dette bare et forum for en elite? Jeg er genuint interessert i Hellas, kanskje da spesielt i Kykladen. Men jeg finner ikke noe som fenger meg!! zxcqqqaaaaaaaa  Jeg hadde håpet på litt informasjon angående bosteder, restauranter, serverdigheter o.s.v. Håper på positiv respons på dette cxsdfafdddddd

Måtte nå sjekke om hva som står om overnattingsteder i kykladene på forumet akkurat nå;

Her kan dere poste linker til overnattingssteder i Hellas, så setter jeg dem inn i starten av tråden for å gjøre det hele oversiktlig. Hjelp til å gjøre denne listen så god som mulig!



Kykladene

Amorgos

Anafi

Andros

Anti-Paros

Folegandros

Ios
www.iosgreece.com
Søk så på : kolitsani view
En herlig plass og Elisabeth som driver dette flotte stedet, er bare unik. Rolig sted fem minutts gange fra chora, og det er en kjempeflott utsikt. Om kvelden ser vi lysene på Santorini glitre langt borte. Lett å ta seg ned til havnen eller ut på den nærmeste flotte strand. Buss går i begge retninger, og det billig å ta bussen.

Kea

Kimolos

Koufonissa
Hotel Posidonion
email: posidonion @ altec.gr
Dette er et flunka nytt hotell, åpnet i slutten av mai-06. Det er vel det beste som er å oppdrive vil jeg tro på det paradisiske sted Koufonissa. Denne øya er bare et av paradisene på jord. Nydelige rom, nydelig beliggenhet, og til en rimelig penge. Store rom, enkelte kan ta 6 personer med en ekstraseng. Nydelig havsutsikt rett i fra balkongen, og en kafe rett utenfor med fotball på STOR flatskjerm. I reklamepausen flytter du blikket 30 cm, og drømmer deg bort med utsikt ut over havet. Prisen vi betalte for 4 personer var 50 euro pr. natt. Vi planla opprinnelig å være på Koufonissa i 2 dager, men ble der en hel uke! De er ikke helt oppegående på internett eller mail, det går mest på gamlemåten med faks, telefon og ordrebok og blyant. Det lønner seg å ringe på forhånd, ettersom dette hotellet allerede begynner å få et godt rykte på seg og er populært. Telefon til resepsjon: 2285071898 eller 2285071675. Faks 6945357731. Eller ennå bedre; telefon direkte til eier: Cristoforos 6942783887. Alle telefonnr. selvsagt med gresk prefix først.

Kythnos

Milos

Mykonos
www.greek-hotels.com/g.../index.php
Da jeg var på Mykonos i mai i år bodde jeg på Myconian Inn og likte stedet godt.

www.zorzishotel.com/
Hotell Zorzis er et av de fineste hoteller jeg noensinne har bodd på! Meget sentralt i Kalogera 30. Meget hjelpsom eier. Sørg for å få ham i tale!

KAVAKI rooms and studios:
Jeg trengte å overnatte på Mykonos en natt på hjemvei fra Syros.
Jeg hadde et navn å vise til på Mykonos, men der var det fullt. Kjappe som de er i havna, snakke litt sammen, så fikk jeg et tilbud om et rom som viste seg å være veldig sjarmerende. Et lite pensjonat, der mange bor lenge, men også reddet meg kun over natten, for 30 euro. (Det er stort sett fra 50-80 euro på Mykonos pr natt.)
På Kavakis rooms var de så søte og jeg kan anbefale stedet. Det ligger mellom byen og den nye havna, og jeg gikk et par hundre meter til en taverna i den nye havna, og fikk veldig god mat der.
På kortet som jeg har, er det også dyrere rom med AC og TV og telefon, men jeg likte godt den \"bestemor\"-stilen med heklede gardiner og nydelig, gammel mosaikk på gulvet. Og ikke minst, frokost med en deilig samtale med fruen som driver pensjonatet, som \"made my day!\"
Uformelt, gresk og trivelig:
KAVAKI rooms and studios.
PO. box 431
84600 Mykonos
tel. 0030- 2289022575, mob. 6973026025

Naxos
www.prokopis.com
Flott hotell med forholdsvis høy standard beliggende i Agios Prokopios. Basseng og barnebasseng. Ca 300 meter til flott laaaaaang sandstrand, ca 10 km til Naxos by, hyppig bussforbindelse. Ligger i et rolig område.

www.aquarious.gr
Ligger 5 steg fra alt, og har et meget hyggelig vertskap. Har bodd der en uke de to siste årene og trives meget godt. Rolig strøk, og godt utstyrte rom. Nye håndkle nesten hver dag, og alltid god rengjøring hver dag. Dette er altså i Naxos by !!!

hotel-despina.com/
Vi har vært svært fonøyde gjester på Hotel- Studios- Apartments Despina i Agia Anna, Naxos. Enkel standard, men rent og en veldig trivelig vertinne m/familie. Ligger på øversida av veien, ca 200-300 m til stranda.
info @ hotel-despina.com

www.princessofnaxos.com/
epost: info @ princessofnaxos.com
Jeg vil anbefale Princess of Naxos, med leiligheter for 3-4 personer. Det er en fantastisk plass, spesielt for barnefamilier med små barn som ikke kan ha eget rom ennå. Det består av en ny og en gammel del + at de har planer om å utvide med ennå et bygg nå i løpet av vinteren. Samtidig med denne utbyggingen, planlegger de å bygge basseng. Det ligger litt utenfor selve Naxos by, men allikevel i gangavstand også for små barn. Bussen går rett forbi mot flyplassen, Agia Anna og Plaka. Vi bodde der i slutten av juni 2006. Hovedgrunnen til at jeg vil anbefale stedet, er stedets eier og familie. Vaggelis Katsaras er også \" International Hotel & Tourism Manager\" i foreningen, og på vinterstid reiser han rundt i verden for å holde foredrag om de greske øyene og hotelldrift. Gjestfriheten, vennligheten og hjelpsomheten Deres er faktisk mye mer enn du forventer selv i fra Grekere. Uansett hva du måtte ha behov for eller hjelp til, så fikser de det. Uansett er dette veldig bra kvalitet for pengene, rent og fint, med AirConditon og mulighet for frokost mot et lite tillegg. Vi betalte 40 euro pr. natt etter litt kreativ pruting for alle oss 4.

Paros
www.parosin.gr
e-post: info @ parosin.gr
\"Kontaratos Houses\": Går på folkemunne blandt øyhoppere bare under navnet George og Irene, etter navnet til de som driver leilighetene. Fantastisk flotte leiligheter. Vi bodde i gamlebyen i en leilighet over to plan, med kombinert soverom for 2 personer og kjøkken i 1. planet, og dobbelt soverom og bad i det andre planet. Det var 2 TV sett, ett for hver etasje, samt Air-Condition i begge etasjer. I første plan (2. etg.) var det utgang til en liten balkong. Irene selv står for rengjøring og skifte av håndklær og sengetøy, og setter sin stolthet og ære på å gjøre en skikkelig jobb. Samtidig driver de et lite mini-marked med alt mellom himmel og jord tilsalgs. Et fantastisk ektepar, vennlige som få, selv om de ofte er travle og slitne. De driver 3 hus med flere leiligheter. Og så, VELDIG VIKTIG: De står IKKE på kaien for å praie kunder!! De baserer seg på sitt gode rykte, bestillinger på nett, telefon og faks, samt den gode hjelp de har fått i form av anbefaling i Willma-guiden!
De simpelt hen elsker unger, og trives best med nordiske gjester! Velger du dette stedet, blir du som en av familien på godt og vondt.
Telefon: 22840 23562. Faks: 22840 28420. Husk å hilse i fra Per-Arne.

Santorini

Serifos

Sifnos
www.vacation-greece.co...is-aglaia/
Bodde en vecka på Pension Tzannis Aglaia i Kamares/Sifnos, där trivdes vi gott, det låg bra med fin utsikt över stranden och hamnen. Och alldeles nedanför, vid huvudgatan, låg taverna Camaron med god mat och bra service.
Rummet var rymligt, och uteplatsen hade gott och väl räckt till för fler än två. En nackdel var att det saknades kokmöjligheter.

Sikinos

Syros
www.galissas-studios.gr
Galissas studios.
Et veldig godt sted å bo i Galissas, Syros.
Alle mine venner sier det er et av de beste stedene i Galissas.
Ikke så dyrt i lavsesongen, men vanlig pris, 30-50 i høysesongen.
Litt vekk fra trafikken, så ikke så mye støy, god standard og kjøkkenkrok og pool.
Yiannis og Alexsandra snakker godt engelsk og tar veldig godt vare på sine gjester.
Mr. Yiannis Kazantzakis
Telefon: +30 22810-42801
Fax: +30 22810-42802
E-post: info @ galissas-studios.gr eller galtours @ syr.forthnet.gr
Internet: www.galissas-studios.gr

Tinos

Ikke så dårlig for ett forum som bare har hatt en måned på å bygge seg opp syns nå jeg da... :D
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....