Logg inn med Facebook eller Google!

I tenkeboksen

Started by IngeS, 14. Dec 14, 18:03:46

Previous topic - Next topic

Tjorven

Jeg velger å ikke føle meg "truffet", Inge, selv om jeg enda ikke har kommet med noen reiseskildring fra da Sisi og jeg besøkte Samos et par-tre dager i begynnelse/slutt på høstferien vår  ;) (Men jeg skrev iallfall en liten kommentar her og i en av trådene dine  om våre hyggelige treff, og hvordan vi opplevde Samos. Vi tok også endel bilder derfra som jeg gjerne vil dele med dere etter hvert....Men jeg liker å ta ting kronologisk, og har ikke fått tid til "å skildre" årets første alenetur til Hellas i mai/juni heller  :-[  pga av en travel sommer, så ny Hellastur, og deretter har det skjedd endel uforutsett på privatfronten.... Det går ikke alltid som man forventer, eller planlegger  :-\ 

Dette er mine grunner til mulig forventet Samos/Pythagorion-innlegg fra din side. Ellers aner jeg ikke hvem eller hvor mange som har vært på Samos i det siste, eller hva eller når de måtte ønske å dele opplevelsene  ???  Bortsett fra det ser jeg at mange har interresse for" Dagens bilde fra Samos", et hyggelig daglig innslag på forumet  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngeS

Takk til Greece traveller og Tjorven for saklige kommentarer
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

JohnS

Jeg må si jeg reagerer når det er snakk om "berettiget kritikk" mot medlemmer som ikke er flittige nok til å dele sine opplevelser fra Hellas på forumet.  Jeg har dann og vann sendt inn en epistel om enkelte steder jeg har besøkt, men har aldri oppfattet at det er noen "bidragsplikt" her.  Det må da være rom for mange forskjellige brukere her, både de som ber om informasjon og ikke så mye annet, og de som etter beste evne svarer på slike spørsmål, uten større utbrodering.  I tillegg kommer da de som sender reisebeskrivelser med eller uten foto, og de som bruker forumet som en chat der de kan prate om alt mellom himmel og jord med andre.  Det må være rom for alt dette, og til og med synes jeg ikke det er "berettiget" å kritisere dem som bare bruker forumet "passivt" for å finne Hellas-informasjon uten selv å bidra med innlegg! 
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Sjøløve

Hvorfor ikke heller glede seg over de reiseopplevelser som blir delt her på forumet, istedet for å rette kritikk mot de som ikke blir delt.  En litt underlig innstilling synes jeg hvis det nærmest "kreves" at den som besøker Samos eller hvilket som helst annet sted for den saks skyld, skal bidra med en reiseskildring i etterkant. 
Ikke alle er like flinke til å ordlegge seg, ikke sikkert alle som ønsker å publisere sine feriebilder på nettet, ikke alle ønsker å bruke tid foran skjermen til å forfatte en reiseskildring.  Grunnene er helt sikkert mange, men det må da være takhøyde nok her inne til både aktive og mindre aktive medlemmer - uten at noen skal føle seg presset til å bidra. 
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

AnneMa Mortensen

Klart du må fortsette å markedsføre SAMOS. Du er jo den beste maredsføreren de har...  8) 8). Nå har du til og med klart å lokke meg inn igjen her - etter å ha vært borte herfra så lenge at jeg måtte registrere meg på nytt ;D ;D

AnneMa Mortensen

Morsomt å se hvordan Samos så ut den gang... :) :)

bengalow

Jag kan förstå din irritation, IngeS. Jag reser inte så mycket till Grekland nuförtiden, men över andra delar av världen, senast till Indonesien, Kuba, Jamaica. Senare i år skall vi till Mellanamerika med Costa Rica, Guatemala osv med deras rika flora och fauna, och senare i år till Zambia med Victoriafallen, Botswana och Namibia. Jag har valt att inte lägga ut reseskildringar och bilder från våra resor på Hellasforum. Senast kom det 2 kommentarer, när vi reste till västligaste Kina och Uzbekistan. Är folk inte intresserade, så är dom inte...jag läser alla insändare på HF flera gånger om dagen, men de flesta inläggen går mig förbi. Samos är inte en av mina favoritöar, men dina bilder är kul att se. Jag har varit där 2 gånger, innan du bosatte dig där. Fortsätt!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

IngeS

Da er avgjørelsen tatt.
Når det lider og skrider og jeg har alt klart vil  jeg be Ole om å låse tråden "Dagens bilde fra Samos".
Jeg gikk lei av å stampe rundt i mitt innholdsrike bildearkiv for å plukke ut egnede bilder til tråden, derfor legger jeg den sovende inntil videre.

Erstatningen vil bli en tråd med dagens bilder fra andre steder jeg har besøkt i Hellas. Nå funderer jeg på hva tråden skal døpes til.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

fila

Det var leit å høre at dagens bilde blir borte. Takk for mange flotte bilder fra Samos. Jeg må legge litt om på morrarutinene, å sjekke dagens bilde var en fast del av de. Ser frem til ny tråd med Hellasbilder.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...