Logg inn med Facebook eller Google!

Min vintervecka på Samos

Started by Tommy, 02. Mar 08, 20:26:02

Previous topic - Next topic

Tjorven

Stussa jeg også, for i fisketråden lærte jeg jo at de pittesmå grilla-fiskene het Gavrides (de jeg spiste på Thassos som var så gode) Disse så jo også gode ut da, nam nam. Flotte bilder og mye god mat og drikk, skjønner du hadde det toppen, Tommy :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Stussa jeg også, for i fisketråden lærte jeg jo at de pittesmå grilla-fiskene het Gavrides (de jeg spiste på Thassos som var så gode) Disse så jo også gode ut da, nam nam. Flotte bilder og mye god mat og drikk, skjønner du hadde det toppen, Tommy :)

Näe, jag vill tro du lärde dig dom där friterade småfiskarna
heter Gavros. Garides, som jag blandade ihop det med är ju räkor, men hur som helst så nog om det nu, detta är ju ingen språktråd.

Här är en bild som försmak från Manolates istället :-)



Kalinichta  

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

gagga

Lekre bilder. Virker som at du har hatt ei flott uke på Samos. Artig å lese om.  :cheese:
Det e bærre lækkert

sunbjorn

Flotte bilder! Ja, det er bildene og ikke Stockholmsyndromet som gjør at jeg hver dag ser fram til din form for terrorisme. og lengselen etter Samos vokser dag for dag Nå ser det ut til at det skal bli to turer i år også. Juni og september. Herlige, lazy days.
Gleder meg til bildene fra Manolates.

Tjorven

Gavros var det ja, går litt i surr for en gammel kropp, bra med litt repitisjon.
Uansett, herlig å se Samosbildene dine.  Fint å få et innblikk i Hellas-livet  utenom sesongen. Hvor mange grader var det i gjennomsnitt den uka du var der?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mixelite

Takk for billedtitten Tommy :) Fortsett gjerne! Det er artig å se bilder fra en annen sesong enn den man vanligvis ser Hellas i :)

Anne

Så utrolig fine bilder Tommy. Gøy å få være med deg på vårturen din. Gleder meg til resten.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Ja,tusen takk Tommy for at du deler alt dette med oss. Lengselen etter å oppleve Hellas utenfor sesongen blir bare ,større og større.
Flott fortalt og nydelige bilder! :cheers:  :flower:

Johanne

Välkommen tillbaka från din semestervecka Tommy! Tack för berättelserna och de fina bilderna som följer med för varje dag. Det blir ju så att en annan kan få följa med lite på semestern - själv om man sitter hemma fast i sin egen vardag. Det lyser upp :sunny:

Johanne

eijukka

härligt  härligt  SÅ HÄRLIGT Tommy. Tusen tack!! Of course, WE WANT MORE!!!!

Eija

JensTF

QuoteNågon sorts småfågel. Vilken art ? Fråga inte mig. Men fin var den i alla fall Smil

Om ingen har gjort det enda kan i fortelle deg at fuglen på bildet er en Vintererle (på norsk)/ Forsärla (på svensk). Vakker fugl som vi her i nord finner i nærheten av bekker og elver og den er i familie med den mer vanlige Linerle/Sädesärla.

Ellers må jeg si det er veldig spennende med både flamingoer og rustender på Samos... Kanskje det er dit jeg burde dra.

Tommy

Oj o oj :-) , man bugar o tackar för alla glada tillrop. Delad glädje är dubbel glädje så klart, och nu vet jag också att den lilla fågeln jag lyckades fånga med kameran alltså är en Vintererle/Forsärla, tack för den opplysningen JensTF.

Vi drog alltså vidare till Manolates på tisdagförmiddagen, där rådde lugnet, inte många av keramikbutikerna var öppna, kanske hade man kunnat hitta något om man knackat på i någon av verkstäderna, men det brydde vi oss inte om. Vi strosade mest runt och lät oss falla till ro med omgivningen.

Det vi hörde av mänsklig aktivitet var vardagsprat, musik som kom någonstans ifrån, annars var det bara naturen som gav ifrån sig ljud o knappt det, det var i stort sett vindstilla, fåglar kvittrade så klart och det rasslade ibland till i något snår vid sidan av stigen vi gick en bit på ovanför byn. Popplarna var nakna och reste sig majestätiskt här o var i det bergiga landskapet, i sällskap med cypresser, olika barrträd o olivträd. Jag hade hoppats på en större blomsterprakt än som var fallet, men det som fanns dög gott och gav värme åt ett fruset nordiskt öga. Lite förfriskningar intog vi i en taverna, där några äldre grekiska män satt o fördrev tiden efter att ha besökt bagaren, vad det såg ut som i alla fall då man betraktade innehållet i deras kassar.

Det var en vacker dag i vackra omgivningar, jag tröttnar nog aldrig på bergen, o bergslandskapen i Grekland, och det bergslandskap som finns på Samos utgör inget undantag. Fast jag hade ännu inte besökt det mest dramatiska bergslandskapet på Samos, dit tog vi oss nästa dag, och det tyckte jag verkligen var mycket speciellt :-)

Nu avslutade vi dagens utflyktande med att ta oss tillbaka till Pythagorio via Mytilini där Inge visade vägen till byns ysteri, där jag inhandlade en stor bit färsk ost direkt från tillverkaren, den ligger ännu obruten i sin förpackning här hemma i mitt kylskåp, men blir till att smaka på om lördag då det blir lite grekiskt tillagat att äta här hemmavid. I Mytilini åt vi också lunch på en taverna vid torget, familjen som drev tavernan hade bott i Australien, och dottern som serverade var pratglad och nyfiken så det var en god stund vi hade där innan vi mätta, nöjda och belåtna återvände \"hem\".






 
















Vi hade hyrt bil i 3 dagar, så nästa dag, onsdag var vår vi på vår sista utfärd, och det skulle som sagt, visa sig bli en grandios avslutning på turandet runt ön.

Tack för nu.

:-) Tommy
,
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...