Logg inn med Facebook eller Google!

Patras eller Kyllini??

Started by Frøken Sofie, 23. Jan 13, 20:04:31

Previous topic - Next topic

Frøken Sofie

Legger seilrute rundt Peloponnes, og nå har vi stoppet opp litt for å tenke: skal vi velge Patras eller Kyllini?? ( Killini)

Blir glad hvos noen som har vært der har lyst til å hjelpe oss med valget...

Her er resten av reiseruten:

http://viseiler.com/index.php/turer/hellas-2013-peloponnes




stein

Var visst lite svar å få her :) Vi har ikke seilt der, så jeg har ikke noe å anbefale. Noe å hente i Greek Waters Pilot kanskje. Den bruker jeg alltid flittig når jeg planlegger seilturer. Og etterhvert har jeg brukt Google Earth mer og mer for å se på havneforholdene og se på bilder.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Frøken Sofie

Hehehe- bibelen?? Vår er igrunnen slitt den , men jeg tenkte kanskje at noen som hadde vært der kunne si noe velvalgt? Patras er jo en større by, men jeg  syntes det var veldig dyrt å ligge i havnen... og  det er en del av småstedene som det er vanskelig å finne noe om på nett.

Ikaros

Patras er en storby, - hva det medfører på godt og ondt! I tillegg er det et knutepunkt for all ferjetrafikk i området!
Det kommer ann på om man liker storbylivet, - men jeg ville helt klart valgt Kyllini!!!
Man får tak i det man måtte ønske, det er mye turister og mye liv, men en "juledag" i forhold til Patras. :)
(Jeg må legge til at jeg ikke er seilekyndig og vet derfor ingen ting om selve havnefasilitetene.)

Frøken Sofie

Vi har det vi  trenger ombord, men det er ok å få litt strøm og vann. Patras er det det lett å finne mye info om på nettet, mens Kyllini er det betraktelig verre å finne noe om. Om er det en sånn typisk superkoselig liten gresk by som har en del av det gode- mat, drikke, koselig havn og smågater så er det mer å foretrekke for noen som bor to minutter unna Karl Johan - vi har by hjemme vi!!

Kalimera

Hvis du ser litt på Kastro-Kyllini : http://en.wikipedia.org/wiki/Kastro-Kyllini eller andre skrivemåter som Kastro Killini, Kastro Kyllinis, Castro Kyllinis, så finner du noe mer. Selve Killini der båtene til Zakynthos og Kefalonia legger til er veldig liten og helt ordinær, med noen kaffeer og tavernaer.

Hvis dere har mulighet så er imidlertid Castro Killini oppe på toppen mye bedre. Her finner du også en stor borg. Meget flott utsikt over denne lille "utstikkeren" mot Zakynthos og Kefalonia. Litt sydover fra selve Castro ligger de romerske badene like ved Grecotel og flotte sandstrender. http://www.katakolon.org/loutra-kyllini.html.

Grønt og frodig område her og også et stort fuglereservoar fra byen Castro og nedover mot vest til havet.


Kalimera

Ca 5 - 6 km opp til Castro og ca 7 - 8 km til badene ved Grecotel. Taxi på fergekaia.


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...