Logg inn med Facebook eller Google!

Greske mænd og andre mennesker - Lone Spanheimer

Started by Mixelite, 25. Mar 07, 21:23:11

Previous topic - Next topic

Svein~B

Quote from: \"Mixelite\"Å! Det er enda nydeligere enn jeg forestilte meg da jeg leste boken! Er hun der selv ennå?

Ja, det er nydelig. Du bør ta deg en tur og se. Si fra hvis du trenger hjelp til å finne reiserute. :-) Det er enda mer nydelig i virkeligheten enn på bildet. På baren ved siden av har de veldig god kaffe også.  

Nei, hun var i hvert fall ikke der da jeg var der i sommer. Jeg spurte ikke etter henne, for jeg visste ikke om henne, jeg hadde jo ikke lest boka ennå, men jeg mener å huske at Ποππι sa at noen hadde sagt at det var noen andre som hadde overtatt tavernaen. Stemmer ikke det, Irja-bob?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

ouzolina

Jeg tror ikke, at Lone er der efter hendes mands død. Muligvis er det Kaptajn Demitris søn, der har overtaget (da tavernaen har været i familiens eje i lang tid). \"Bossens\" alder kunne i hvert fald godt tyde på det. Han bar en T-shirt med teksten \"Skipper\", som jo er et dansk (kanske svensk og norsk også) for Kaptajn.
Skopelit på deltid

Svein~B

Jeg har gjort et google-søk og det virker som Lone har en psykologpraksis i Allinge i Danmark. Det kan selvfølgelig godt hende at hun likevel er i Hellas om sommeren, men det er nok ganske sikkert at hun ikke driver tavernaen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Liv

Jeg hadde også googlet på Lone Spanheimer.

Kom over denne omtale av henne;

\"DANSK MENTALITET I GRÆSK BELYSNING\"

\"Psykologen og brevkasseredaktøren Lone Spanheimer var et typisk medlem af 1968-generationens kvinder, indtil hun i en alder af 45 år forelskede sig i en græsk skibskaptajn. Det skabte en vældig omvæltning og gav hende mange nye erfaringer, som satte fordommene fra livet hjemme i Danmark i relief. Hun indså hvor begrænsede de gængse \"rigtige meninger\" er, og blev i stand til at øve selvkritik mod sin egen baggrund. \"

(Jeg kom også over en artikkel der hun er nevnt som jeg har postet i en egen tråd ;
\"Forførelsens kunst\")

Poppi

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Mixelite\"Å! Det er enda nydeligere enn jeg forestilte meg da jeg leste boken! Er hun der selv ennå?

Ja, det er nydelig. Du bør ta deg en tur og se. Si fra hvis du trenger hjelp til å finne reiserute. :-) Det er enda mer nydelig i virkeligheten enn på bildet. På baren ved siden av har de veldig god kaffe også.  

Nei, hun var i hvert fall ikke der da jeg var der i sommer. Jeg spurte ikke etter henne, for jeg visste ikke om henne, jeg hadde jo ikke lest boka ennå, men jeg mener å huske at Ποππι sa at noen hadde sagt at det var noen andre som hadde overtatt tavernaen. Stemmer ikke det, Irja-bob?

Hei!
Jeg og en venninne snakket med henne i 1992 (?) Lone hadde en drøm om å lage et rekonvalesenssted for dansker i Hellas. Siden jeg er sykepleier og min venninne ergoterapeut, snakket vi en del med henne om det. Vi ville gjerne være med og bygge det opp. Hun skulle kontakte min venninne, men vi vi hørte ikke noe fra henne. I 1996 var jeg tilbake på Patmos og Agriolivadi. Da ble jeg fortalt at hun hadde flyttet til Tessaloniki. Jeg var der igjen i sommer, men spurte ikke etter henne da. Jeg vet heller ikke om det kunne være familie som har tatt over.  :icon_smile:

Ποππι

Poppi

Hei igjen!
Jeg kunne også gjerne tenke meg å låne Lone sin bok. Jeg tidligere prøvd å få tak i den uten hell. Til Svein B: Jeg har Paradiso.  :profileleft:

Magnolia

Jeg har også boka, så hvis du sender meg adr din i en pm til meg, kan jeg sende den til deg. Det får enten bli i morgen eller om ei uke, for jeg er bortreist neste uke.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Svein~B

Quote from: \"Ποππι\"Hei igjen!
Jeg kunne også gjerne tenke meg å låne Lone sin bok. Jeg tidligere prøvd å få tak i den uten hell. Til Svein B: Jeg har Paradiso.  :profileleft:

Takk, kjære storesøster, men jeg har lest Paradiso. God bok, ikke sant? :reading:
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

xristina

Quote from: \"Ποππι\"Hei igjen!
Jeg kunne også gjerne tenke meg å låne Lone sin bok. Jeg tidligere prøvd å få tak i den uten hell.
Send meg adressen din på pm, så skal jeg sende boka til deg. :-)

Tjorven

Halloooo... Har tidligere satt meg på ønskelista for denne boka (græske mend....) men har ikke hørt et pip fra noen. Kanskje jeg kan få låne den etter Poppi,siden vi begge er i Trondheim?? :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Quote from: \"Tjorven\"Halloooo... Har tidligere satt meg på ønskelista for denne boka (græske mend....) men har ikke hørt et pip fra noen. Kanskje jeg kan få låne den etter Poppi,siden vi begge er i Trondheim?? :)

Sorry Tjorven, det har nok gått meg hus forbi. Selvfølgelig kan du låne boka. Kan du ikke sende en pm til Poppi med adressen din, så sender hun den videre. Etterpå kan du returnere den til meg hvis det ikke kommer flere som vil lese den.
 :idea:
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Den er grei Magnolia, Poppi og jeg skal nok ordne den biffen. Gleder meg til å lese den :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...