Logg inn med Facebook eller Google!

Seile litt uke 29?

Started by ErikB, 10. May 12, 17:43:41

Previous topic - Next topic

ErikB

Vi skal seile de tre første ukene av juli i år med utgangspunkt Pireus og har ikke kommet helt i mål med mannskap. Sannsynligvis er vi innom Poros eller Aigina (en time fra Athen med hurtigbåt) for mannskapsbytte fredag 14. - lørdag 15. og returnerer til Pireus (ALIMOS MARINA) fredag (kveld) 20. juli. Hvis noen har bittelitte forhold til å leve ombord i båt og synes det høres spennende ut kan jeg treffes på mobil 911 48 611 og tar gjerne en prat om det. Vi har to ledige lugarer...



Til kai i Hydra sommeren 2011
Erik Bjørnstad
+4791148611


Anders

...at tenke det, ønske det, ville det med... men at gjøre det!...


ErikB

"Sterke drømme, fagre drømme, kom i flokk som ville svaner, løftet meg på brede vinger."
Erik Bjørnstad
+4791148611


stein

Ikke noe seiling på meg i sommer dessverre. Brukt alle penga på Florida og cruise. Forummedlem eripsni skal på familietur 3[/size]0.06.2012 - 21.07.2012. Båten hans, Fryda 2, ligger på pir3 hos Vernicos. Han har en Oceanis 40. Det er han som styrer hjemmesida vår: http://www.viseilerigjen.com. Mulig han har lyst på følge?
Navigare necesse est, vivere non est necesse

ErikB

Takk for godt tips! Tar kontakt med ham jeg (i fall han ikke frekventerer forumet her).
Erik Bjørnstad
+4791148611


eripsni

Joda stemmer det, vi seiler ut lørdag 30 juni fra Athen. Vi har planer om å seile oppover på innsiden av Evia. Helt opp til Skiathos, vi har et medlem som skal fly hjem fra Skiathos etter en uke. Deretter tror jeg turen går ut til Skopelos og øyene rundt der. Har ikke planlagt uke 2 og 3 så nøye. Hvor seiler dere ? Så du skrev noe om Poros, så det blir jo litt andre veien...

ErikB

Planen vår er å ha to-tre alternative planer og justere ruta etter værforholdene og mannskapsbytter. Det er det siste som gjøt at vi helst holder oss i Saronicos. En tur oppover mot Evia hadde helt klart vært interessant, men det spørs om vi får det til.
Erik Bjørnstad
+4791148611


Hellasfrelst

Får se om det er noen kjente fjes i havna da, vi kommer til å være rundt omkring i det samme området på den tiden :)
i zoi ine tora - livet er nå

ErikB

Da er turen over for i år og det er bare å begynne å glede seg til neste år (hvis det ikke blir en liten ekstratur til høsten). Vi har hatt tre fanatstiske uker i Saronicos og (nordre) Kykladene og Meltemi'en har ikke vært helt tullete. Dessuten la vi ruta litt etter vinden.
Det er andre året vi seiler i området og det er jo hyggelig å bli igjenkjent av Tavernaeierne ute på øyene. Hellas er ikke på langt nær så krisepreget som norske media framstiller - det er penger i minibankene, bussene går og butikker og tavernaer er stort sett i vanlig drift. Med noen få unntak.

På bildet ligger vi på Kythnos nord i Kykladene.
Erik Bjørnstad
+4791148611


Tjorven

Velkommen hjem etter en vellykka seilferie (virker det som) Håper du har masse flere bilder du vil dele med oss, ErikB  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

ErikB

28. Jul 12, 19:05:30 #10 Last Edit: 28. Jul 12, 19:08:34 by ErikB
Jepp, turen var vellykket - og vel så det. Det blir nok julitur neste år også ettersom tilliten til det norske sommerværet ikke er helt på topp og det passer best med ferieavvikling. Her er et aksplukk av bilder - flere finnes på Facebook (bare å freinde meg):

Solnedgang i Aigina


Fullmåne, Nea Epidaphros


Utsikt fra cockpiten i Vathy (Methana)


Utsikt fra frokostbordet i Russian Bay (Poros)


Fruktmarked, Aigina


Nattstemning Finikas på Syros (på snorkletur utenfor kaia)


Fortøyd i uthavn på sydspissen av Hydra


.......og her er skipperens "fightin' face" før vi skal inn (og filme) i en av de trange havnene..

Erik Bjørnstad
+4791148611


mouche

Ser bare helt herlig ut! Fyller rundt år til neste år og går litt svanger med å invitere kone og barn på en ukes seiltur med utgangspunkt Paros. Blir jo ikke dyrere enn å invitere til stort lag så lurer på om jeg ikke skal prioritere dette? Deilig å kunne planlegge og kose meg med tanken i høst/vinter.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...