Logg inn med Facebook eller Google!

Samos by

Started by Svein~B, 16. Sep 08, 13:36:19

Previous topic - Next topic

JohnS

Quote from: \"Svein~B\"Slik ser det ut like bortenfor ferjekaien. Jeg tror det er denne stranda JohnS kaller hovedstranda. Den består, så vidt jeg kan huske, kun av stein og det er ingen fasiliteter. Det er kort vei til kafé og toaletter i terminalbygningen på ferjekaien og til butikker og kiosker på havnepromenaden.

Jeg oppdaget først nå de nye innleggene ang. Samos by, som ble lagt inn mens jeg var på Kreta.  

Det var IKKE den stranda jeg refererte til, den jeg mener, ligger kanskje 500 meter lengre ute, og har sand, rikelig med solstoler, en meget trivelig taverna osv., og ikke minst et fint turområde bak stranda hvor epleslang ble en yndet beskjeftigelse (granatepler).

Hvis alle gode makter står meg bi, kommer det et bilde av en del av den stranda jeg mente.

At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

JohnS

Quote from: \"Svein~B\"Det er vel Hotel Samos vi ser i dette bildet også, med de rødbrune veggene og de hvite balkongene? Var det et okei sted å bo?
QuoteHotel Samos var et ypperlig sted å bo, som du sier ligger det meget sentralt, og i den rette enden av byen i forhold til stranda.

Det er et typisk profesjonelt drevet byhotell, med trivelig betjening og god service, og alt funker som det skal.  Frokosten er bra, selv om enhver hotellfrokost blir litt kjedelig etter to uker, uansett.

Et lite basseng på taket, med solstoler, for dem som ikke vil gå de 5 - 6 minuttene til stranda, men foretrekker å ta heisen fra rommet til bassenget.  

Hvis det blir noen ny tur til Samos, kommer vi antagelig ikke til å vurdere noe annet hotell, uten at det er spesielle forhold som måtte komme in.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Svein~B

Takk for informasjon, JohnS. Jeg tror jeg var og så på den stranda og at jeg har noen bilder av den, jeg også. De kommer etter hvert.

Her er litt av Samos by sett fra ferjekaien.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Enda et bilde tatt fra ferjekaien. Her ser vi en tyrkisk dagsturbåt i forgrunnen. Det går dagsturbåter både fra Samos til Tyrkia og motsatt vei. Bak den ser vi nok en gang Hotel Samos. Det var nok der jeg skulle ha bodd, med utsikt til ferjekaien.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

De fleste butikkene ligger, som sagt, i de gatene som ligger rett bak havnepromenaden. Særlig ligger de langs noen smale gågater som går parallelt med den. Her er litt av en av de gatene. Bildet er tatt i siestaen, så butikkene er stengt. Butikkene er vel for det meste åpne fra 9 til 13 og fra 17 til 20.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er inngangen til byparken. Den kommer du til hvis du går gågata sørover fra Pythagorasplassen. Øverst i parken ligger det arkeologiske museet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

svaan

Hej til alle der også elsker Samos by (Vathi)Der er jo mange gode steder også uden for Pythagorion.
Vil dog gerne komme med dette billede også..



Men reklame skal man jo gøre i denne vinter tid. Se blot under (Hvor er dette fra?)svaan-greece.dk og vær med til at vinde en flaske ouzo til den hyggelige vintertid.
At leve, er at rejse.

Svein~B

Quote from: \"svaan\"Men reklame skal man jo gøre i denne vinter tid. Se blot under (Hvor er dette fra?)svaan-greece.dk og vær med til at vinde en flaske ouzo til den hyggelige vintertid.

Har ingen anelse, Svaan. Hvor er det?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er i hvert fall et bilde til fra Pythagorionplassen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Riitta

Trevligt och se dig hä rpå forumet igen Svein :bom:

Har besökt Samos by en gång och tyckte om den. Hoppas det blir möjligt någon mer gång i framtiden :cyclopsani:

Riitta

Svein~B

Quote from: \"Riitta\"Trevligt och se dig hä rpå forumet igen Svein :bom:

Har besökt Samos by en gång och tyckte om den. Hoppas det blir möjligt någon mer gång i framtiden :cyclopsani:

Riitta

Takk, Riitta  :-)

Det er absolutt en by som er verdt flere enn ett besøk, ja  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

bengalow

Bilden med fontänen är från Loutraki, längst ner på huvudgatan....den är så smaklös så jag ville inte fotografera den ens!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...