Logg inn med Facebook eller Google!

Fra Paros til Santorini. Ønsker 3 dager på en øy mellom disse ......

Started by linnelise, 01. May 14, 20:15:06

Previous topic - Next topic

linnelise

Fra Paros til Santorini. Ønsker 3 dager på en øy mellom disse  gjerne ikke en av "standar" øyene (våre på Antiparis, Paros og Ios på ruten ut ) og vi ønsker å annkomme Santorini tidligst mulig dag 3 da vi har ovenatting i Oia  :-*

Noen tips, ønsker sjarmerenda havn/strand ;-) Happy for svar ;-)

Ole


stein

Naxos er vel en standard øy  ;) (nå blir jeg sikkert skutt her). Foreslår Amorgos hvis det passer med ferger. Eller Milos.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

filhellener

Kari

Svein~B

Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Quote from: stein on 01. May 14, 21:57:40
Naxos er vel en standard øy  ;) (nå blir jeg sikkert skutt her). Foreslår Amorgos hvis det passer med ferger. Eller Milos.


Problemet med Amorgos er at SeaJet går kl. 2025 og bruker en times tid på overfarten.

Den eneste tidlig avgangen mellom Katapola/Amorgos er søndag når Skopelitos har en tur 0800-1200 for å hente/levere charterturister, så den er altså uaktuell. Milos ekskluderer seg pga av lang reise fra Paros og ingen forbindelse 21.7 til Sikonos, så det virker som NAxos egentlig er et fornuftig valg. Hurtigbåt til Santo 1040-1215
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

Alternativene er, så vidt jeg kan se, Tinos, Mykonos, Naxos, Ios, Koufonissi og Amorgos.

Hvis der er viktig å ankomme tidlig, er Mykonos, Naxos og Ios de beste alternativene. Da ankommer dere i 12-tida på dagen.

http://www.gtp.gr/greekferries_searchresult.asp?Code=EGRSKY62PRKPRK&AskDate=21%2F7%2F2014&IsDep=True

http://www.gtp.gr/greekferries_searchresult.asp?Code=EGRSKY22SATATI&AskDate=24%2F7%2F2014&IsDep=False
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Og jeg synes jo (selvfølgelig) at det mest "naturlige" er å stoppe over på Naxos på veien nedover... kjapt og greitt både med HighSpeed og BlueStar.

Svein~B

Begge øyene, både Mykonos og Naxos har sjarmerende havnebyer og nydelige sandstrender. Begge steder må du ut av byen for å finne de fineste strendene. På Mykonos ligger strendene på rekke og rad langs sørkysten fra Platy Gialos og østover, så du tar buss til Platy Gialos og badebåt derfra eller du kan gå en sti langs kysten. På Naxos ligger de fineste strendene i området fra Agios Prokopios og sørover langs vestkysten. Anders kan si mer om dem enn meg. Han må vel sies å være lokalkjent. På Mykonos er også stranda i Ornos veldig fin. Den ligger litt lenger vest og henger ikke sammen med de andre strendene. På Naxos er også Agios Giorgios veldig fin og den ligger like utenfor byen. Den er ekstremt langgrunn og dermed veldig barnevennlig.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

For ett par dagers besøk holder Georgios i lange baner.... selv om jeg er enig i at strendene lengre sørover er "finere". Byen holder forresten på å "vokse seg rundt" den stranden. Men de har jo et strengt regime for hvordan hoteller kan bygges, så det bekymrer meg ikke :-)   Men sånn for et kjapp-kjapp-stopp mellom Paros og Santo så virker da Naxos som det mest naturlige? Ikke kaste vekk tid på reisingen..... :-)

Ole

Bli på Paros noen dager til. Paros er den fineste øya! :)

Anders


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...