Logg inn med Facebook eller Google!

Samos - bosted i Pythagorion

Started by nille, 02. Nov 07, 10:09:37

Previous topic - Next topic

nille

Ja, det er det hotellet jeg har bestilt! Kjenner igjen barnebassenget fra Star Tour-katalogen. Ser ut som det har fått fine reviews også, i den grad jeg klarer å stave meg gjennom språkbarrieren på nederlandsk  :cyclopsani:
Synes det er litt kos med basseng når jeg reiser med barna mine, for min egen del er det mye viktigere med lokal ekthet og atmosfære når jeg velger bosted, slike ting som ikke kan måles i stjerner  :flower:
Takk for alle hyggelig svar, linker, og til deg Inger Marit for reiseskildringen om Samos med barn!
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Svein~B

Quote from: \"nille\"Ja, det er det hotellet jeg har bestilt! Kjenner igjen barnebassenget fra Star Tour-katalogen. Ser ut som det har fått fine reviews også, i den grad jeg klarer å stave meg gjennom språkbarrieren på nederlandsk  :cyclopsani:

Det har i hvert fall fått best totalvurdering av alle de som er vurdert og det ser for meg ut som de har fått toppkarakter på barnevennlighet.

Her er tilsvarende side på tysk hvis det er lettere:
http://www.zoover.de/griechenland/samos/pythagorion/penelope/appartement

For meg er det interessant å se at de som har reist til Kokkari er mer fornøyd enn de som har vært i Pythagorion, men Pythagorion kommer på andre plass blant alle feriestedene på Samos.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Retsina

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"nille\"Ja, det er det hotellet jeg har bestilt! Kjenner igjen barnebassenget fra Star Tour-katalogen. Ser ut som det har fått fine reviews også, i den grad jeg klarer å stave meg gjennom språkbarrieren på nederlandsk  :cyclopsani:

Det har i hvert fall fått best totalvurdering av alle de som er vurdert og det ser for meg ut som de har fått toppkarakter på barnevennlighet.

Her er tilsvarende side på tysk hvis det er lettere:
http://www.zoover.de/griechenland/samos/pythagorion/penelope/appartement

For meg er det interessant å se at de som har reist til Kokkari er mer fornøyd enn de som har vært i Pythagorion, men Pythagorion kommer på andre plass blant alle feriestedene på Samos.

Retsina

Skjønner godt at tyskerne liker seg godt i Kokkari for det er veldig \"tyskt oppbygd\" der og så er det kort vei til nudiststranden. Har spist der noen ganger og har da blitt tiltalt på tysk og hovedspråket i menyene har vært tysk, i alle fall på de stedene jeg spiste.

Svein~B

Quote from: \"Retsina\"Skjønner godt at tyskerne liker seg godt i Kokkari for det er veldig \"tyskt oppbygd\" der og så er det kort vei til nudiststranden. Har spist der noen ganger og har da blitt tiltalt på tysk og hovedspråket i menyene har vært tysk, i alle fall på de stedene jeg spiste.

Jeg la ikke merke til det tyske nærværet i Kokkari da jeg var der. Jeg ble ikke tiltalt på tysk og så ikke noe til de tyske menyene. Jeg opplevde Kokkari som en veldig trivelig, ekte gresk by, i motsetning til Pythagorion som jeg vil si hadde veldig sterkt turistpreg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

nille

Synes Kokkari virker veldig trivelig, og kommer sikkert til å prøve å dra en tur dit i løpet av besøket. Valgte Pythagorion som base også litt ut fra det jeg leste om vindforhold og sikkerhet i forhold til strand og bading, siden jeg reiser med barn denne gangen. Håper det blir flere turer, så kan man jo prøve seg frem i forhold til bosteder, og finne sitt \"eget\" sted.
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Svein~B

Quote from: \"nille\"Synes Kokkari virker veldig trivelig, og kommer sikkert til å prøve å dra en tur dit i løpet av besøket. Valgte Pythagorion som base også litt ut fra det jeg leste om vindforhold og sikkerhet i forhold til strand og bading, siden jeg reiser med barn denne gangen. Håper det blir flere turer, så kan man jo prøve seg frem i forhold til bosteder, og finne sitt \"eget\" sted.

Jeg mener på ingen måte å rakke ned på Pythagorion. Jeg er temmelig sikker på at dere kommer til å trives der. Jeg er en voksen uten barn som syntes Kokkari virket mer trivelig og mer ekte. Jeg ser helt klart at Pythagoron-området er atskillig mer barnevennlig og det bostedet du har valgt er tydeligvis også ekstremt barnevennlig. Jeg har sjekket og funnet at 10 er toppkarakter. Når det er førti stykker som har vurdert det og det har fått karakteren 10 sammenlagt, da må omtrent samtlige ha gitt det 10. Så jeg kan vanskelig tenke meg at du kunne valgt et bedre bosted ut fra dine prioriteringer. Leier du en bil, kommer du deg lett både til Kokkari og andre steder. Det går også busser, men da må du via Samos by og bytte buss der.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Liv

Var på Samos i -84.
Vi bodde i Samos by,og syns det var veldig greitt. Leide moped og dro mye ut på strendene,særlig til den store stranda ved Kokkari. (Tsamadou?)  
Kokkari syns jeg var et trivelig,sjarmerende sted. Skjønner ikke det med \"tysk oppbygging\". Merket ikke noe spes til tyskere,tyske menyer,eller bli snakket til på tysk. Men det er jo ei stund siden jeg var der.......

Vi var flere ganger til Pythagorion  også,som den gangen bare var et lite sted,ikke bygd hoteller utover langs stranda. Deilig å være på stranda der.
Pythagorion i seg selv var et flott,sjarmerende sted. Har ikke vært der siden det er blitt så utbygd.
 
Jeg tenker det nok er bedre å være der med barn i stedet for Samos by med all sin trafikk,og Kokkari med mer rullesteins strender.

Jeg er sikker på du får en flott ferie Nille!  :flower:

IngerMarit

Pythagorion er en kjempe fin by å være i med barn. Jeg opplever den så liten og trygg, at mine barn på 9 og 12 fikk gå rundt alene og handle. Yngste har vært på 7 \"sydenturer\", men sier nå at vi heretter ikke behøver å reise til andre steder enn Samos. Vi bodde på Ilios i sommer, det er 2 km utenfor Pythagorion, en fin kveldstur å gå inn til sentrum og ta taxi tilbake. :flower:

JohnS

Vi var på Samos i høst, og bodde i Vathi (Samos by), noe vi var meget fornøyde med, og vil velge om igjen når vi drar tilbake til Samos (legg merke til at jeg sa når, og ikke hvis!).  Vi var på dagsturer til både Kokkari og Pythagorion, og i vårt selskap på 5, alle meget godt voksne og ikke tysk-kyndige,  var ingen i tvil om at vi foretrakk Kokkari.   Men det er jo ikke alltid førsteinntrykket er mest til å stole på, så en dag i hver by er ikke mye å basere en vurdering på.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

PUSEKATT

hEI1  jeg har vært Samos 17g samos er min favorit men jeg har bodd i k   SITTEokkari   du kan bare glede  deg! FINE GÅTURER IFJELLET  MANOLATES,VOURLIOTES NATTERGALDALEN   POR IKKE ÅGLEMME  MIKRI OG  MEGALI  SEITANI  PRAKTFULLT  OG NYDELIGE  STRENDER . JEG KUNNE  SITTE HER Å FORTELLE  I HELE DAG.......HILSEN PUSEKATT
0Å REISE ER Å LEVE

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...