Logg inn med Facebook eller Google!

Alonissos

Started by Stigra, 05. Mar 07, 12:43:40

Previous topic - Next topic

Stigra

Etter en stor nedtur i fjord med en tur til Skiros - skal vi år igjen tilbake til vår øy. Drar de første ukene i juni slik at vi kommer før italienerne i år også. Normenn/skandinaver er enda veldig godt mottat - etterlengtet av utleierne  på denne øya ! Obs nytt retningsnummer til Alonissos ! 2424-

God tur og god planlegging.

Stig
StiGra

brit

Quote from: \"Stigra\"Etter en stor nedtur i fjord med en tur til Skiros - skal vi år igjen tilbake til vår øy. Drar de første ukene i juni slik at vi kommer før italienerne i år også. Normenn/skandinaver er enda veldig godt mottat - etterlengtet av utleierne  på denne øya ! Obs nytt retningsnummer til Alonissos ! 2424-

God tur og god planlegging.

Stig

Vet hva du snakker om når det gjelder italienere...sier ikke mer.
Skandinaver tror jeg er populære på alle øyene i Sporadene......og takk for det!
Vi reiser første uka i juni til Skiathos med en avstikker til Skopelos for å feire en norsk dame som bor der og fyller år.
Vi drar ned igjen i begynnelsen av september og har da 2 uker,bare bestilt fly,så da er vi åpne for det som faller seg...kanskje Alonissos noen dager.
God planlegging til deg også Stig!

bengalow

Vad var det som gjorde att Skyros blev en \"nedtur\", Stigra? Vi har uppfattningen att det är den bästa ön i Sporaderna. Mycket trevlig! Vi bodde uppe i \"byn\", och bara att gå längs huvudgatan var som att komma ensam \"vit\" man i Afrika, utan att man blev uttittad som turist. För det var det sannerligen inte många av - och då trivs vi.
Badet är ju underbart, med den lilla strandtavernan, man kunde gå omkring och bara lukta sig fram av alla kryddofter.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Stigra

Feil øy!  - beklager bengalow - Jeg hadde så mye planlegging for Skyros i fjor at jeg nå blandet navnene - Vi hoppet på en tur uten planlegging bare for å komme oss til sol å varme - og dro til Sifnos i Kykladene.....   Etter å være vant til vår  grønne øy - så å komme tilbake til gamle trakter  - ble en stor nedtur for meg....   Hadde vært bedre å reist lenger for å komme \" hjem\" selv om man bare hadde 1 uke !
StiGra

bengalow

Ah!! Då förstår jag! Jag återkommer om Skyros i en annan tråd, när vi kommit hem igen!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kari

Ja. Alonissos er en super øy, og kanskje den i sporadene som passet oss best. Jeg har ikke vært på Skyros da.

Alonissos er så rolig og avslappende. Etter guidebåtene fra skopelos og skiathos har forlatt øya på ettermiddagen, senker roen seg virkelig. Og sette seg nede i havnen for litt god mat, en ouzo og kikke på folk er supert. Balsam for sjelen.

Vi hadde dessuten er båttur da vi var på øya. På denne turen så vi delfiner på virkelig nært hold. Det var litt av en opplevelse det. Men det har jeg store planer om å skrive om, og viser dere bilder fra, i en annen tråd.

Apropos sifnos. Dette er også en øy som jeg synes er veldig bra. Men den er selvfølgelig ikke så grønn som Alonissos. Ja, den er vel egentlig ikke grønn i det hele tatt. Men for meg blir dette også en avslappende og god øy å være på.

Begge disse øyene er balsam for sjelen min.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

tanum

Ja, vi älskade också Alonissos. Tillbringade nästan 8 dagar där 2004. Så otroligt lugnt och skönt. Vi köpte Bente Kellers vandringsguide och gick varje dag till olika stränder. Det var helt underbart. Flera gånger hittade vi stränder som vi var ensamma på (!). Och att komma upp i gamla stan var som att komma in i en stor katedral...

» Bilder från Alonissos 2004

MaFi

:cyclops: Ååååååhhhh - disse bildene var fantastisk flotte!!!! Nydelige!


Magnolia

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Nydelig tanum! :cheers:

Tjorven

For noen flotte blinkskudd. Dette var vakre bilder, Tanum :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

tanum

Tusen tack för era positiva kommentarer.

/Benny

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...