Logg inn med Facebook eller Google!

En vandring i Choras gater

Started by Ole, 14. Dec 08, 20:35:45

Previous topic - Next topic

Anders

Quote from: \"Ingeborgimevind\"Stemningsfylte og flotte bilder. Kan ikke forstå at Johannes skrev åpenbaringen her! Han må ha spist noe han ikke tålte.....

Hehe...high on something... like Patmos :-)

Nei alvorlig... ordet avstandsforelskelse ble plutselig så nært...

Gro

Ja dette var absolutt noe å legge inn i framtidsdrømmer:) Nydelig! takk Ole:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ole

Nok en gang tusen takk for hyggelige kommentarer! Flere bilder fra Patmos kommer......

xristina

Åh - jeg kjenner varmen i de trange gatene... Mange kjente og flotte motiver! Har lyst til å reise tilbake bare for å ta bilder med bedre kamera enn jeg hadde da jeg var der... :-)

Tzasiki

Åhh, for noen vakre bilder fra Patmos! Jeg var der på en dagstur i 1986 (ferierte på Samos). Husker godt jeg var meget sjøsyk på båten over fra Samos til Patmos. Jeg har tatt båter/ferger,( både store og små) i Hellas mange ganger, og det er den eneste gangen jeg har blitt \"syk\" til nå.
MEN dette gikk over da jeg kom i land på Patmos, heldigvis..  
   Jeg var i grotten der Johannes skrev \"åpenbaringen\", tok faktisk et bilde derfra (selv om det ikke er lov sies det, men vi var flere som gjorde det)..Jeg visste ikke det da, at det var ulovlig!..
Var også på omvisning i klosteret ovenfor byen,  DEN vakre utsikten derfra!. Det var så fint der oppe!. Senere var jeg  i Chora,  satt på cafe og koste meg , tittet rundt i gatene, o.s.v... Fikk mange timer der før returen tilbake til Samos.
  Har veldig lyst til å se Patmos igjen, fint å se de vakre bildene tatt derfra i forumet her. Takk for titten Ole!.  Patmos er slik jeg husker det,  når jeg ser på bildene du har tatt -  vakkert, vakkert.. Jeg trives godt i Dodekanesene..  

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\".

Anita

Ole jeg tror vi må forandre reiseplanene her i huset neste etter å ha sett denne tråden. Helt nydelige bilder  :cheese:  :cheese: Tusen takk  :cheese:

Sjekket faktisk opp hvilket reisebyrå som har turer ned til Patmos og det har bl.a. Startour og Apollo. Eneste aberet er 3,5 timer båttur fra Samos.

Kommer til å tenkte alvorlig på å reise 1 uke til Samos + 1 uke til Patmos neste år.  :flower:

Hmmm.... listen over steder i Hellas som MÅ besøkes blir bare lengre og lengre etter at jeg meldte meg inn i dette forumet  :colors:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ole

Flying Dolphin fra Pythagorion (Samos) til Skala (Patmos) tar omtrent 1,5 time. Og så er det vel ca. 20 min. videre til Lipsi.

Anita

Quote from: \"Ole\"Flying Dolphin fra Pythagorion (Samos) til Skala (Patmos) tar omtrent 1,5 time. Og så er det vel ca. 20 min. videre til Lipsi.

Takk for tipset Ole  :cheese:

Er det katamaranbåtene eller er det de ufyselige uhyrene som \"letter\" og får ben når de setter opp farten (en slik båt skal jeg aaaaldri prøve.... gulp  :cyclopsani:)

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tzasiki

Til Anita. :flower:
Ja ser du at jeg også har vært på Patmos?. Jeg anbefaler dere å reise dit,tror det er Star Tour som har Patmos, ja det er det. De har et lite hyggelig hotell der m.svømmebasseng.  Nydelig øy selv om jeg kun var der en hel dag (bodde på Samos). Patmos frister mye mer enn Samos for meg. ..
Ja er det noe rart at en prøver forskjellige steder i Hellas, dette vidunderlige landet, og stedene/plassene er fine på forskjellige måter...

Ole

Det er nok et slikt uhyre ja! :smile: F/D Venus I ser du på bildet under på vei fra Lipsi og sørover til Kos. Motsatt vei kommer Nisos Kalymnos. Den går ruta Samos - Patmos, og det er godt mulig det er den som bruker 3,5 t (minst).

Anita

Quote from: \"wasb\"Til Anita. :flower:
Ja ser du at jeg også har vært på Patmos?. Jeg anbefaler dere å reise dit,tror det er Star Tour som har Patmos, ja det er det. De har et lite hyggelig hotell der m.svømmebasseng.  Nydelig øy selv om jeg kun var der en hel dag (bodde på Samos). Patmos frister mye mer enn Samos for meg. ..
... :flower:  :flower:Ja er det noe rart at en prøver forskjellige steder i Hellas, dette vidunderlige landet, og stedene/plassene er fine på forskjellige måter...   :flower: Wenche

Hei Wenche  :flower:

Jeg så at Startour hadde et koselig hotell med svømmebasseng ved Skala (tror det var det det het). De hadde bare 2 hoteller på Patmos, det må bety at det ikke er overturistifisert  :cheese:  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Quote from: \"Ole\"Det er nok et slikt uhyre ja! :smile: F/D Venus I ser du på bildet under på vei fra Lipsi og sørover til Kos. Motsatt vei kommer Nisos Kalymnos. Den går ruta Samos - Patmos, og det er godt mulig det er den som bruker 3,5 t (minst).

Hmmm .... hvis jeg skulle tatt en slik båttur hadde det ikke hjulpet med 2 små \"jægre\".... nei da måtte jeg ha tatt hele flasken (innkludert korken) .... hi hi  :compress:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...