Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting i Athen, gåavstand til Akropolis

Started by elena.the.greek, 24. May 09, 10:24:58

Previous topic - Next topic

elena.the.greek

Vi skal overnatte en eller to netter i Athen, og ønsker å finne et helt greit hotel/hostel i Plaka, Anafiotika eller Monastiraki.  Helst i gåavstand til Akropolis og områdene rundt.
Topp med noen anbefalinger! Det trenger ikke være noen fancy greier, altså, men egentlig spiller det liten rolle hvordan det er, da det bare blir en eller to netter.

Tommy

Quote from: \"elena.the.greek\"Vi skal overnatte en eller to netter i Athen, og ønsker å finne et helt greit hotel/hostel i Plaka, Anafiotika eller Monastiraki.  Helst i gåavstand til Akropolis og områdene rundt.
Topp med noen anbefalinger! Det trenger ikke være noen fancy greier, altså, men egentlig spiller det liten rolle hvordan det er, da det bare blir en eller to netter.

Det här ett helt okey övernattnings-ställe för en natt eller två, eller så... Enkelt o billigt, men ändå inte skabbigt :

http://www.travelling.gr/tempihotel/

Hotel Tempi i Athen är ett mycket enkelt hotel, och fler av rummen har dusch och toalett i korridoren, men hotelet andas atmosfär, och duger gott som övernattning på väg till eller från någon ö-luff.
Det ligger på Aiolo-gatan inte långt från Monastiraki och Metro-stationen där.

Ett annat med lite högre standard ( o priser ) som jag provat, det ligger bara ett stenkast ifrån hotelet ovan.

http://www.hotelcarolina.gr/

Inte långt därifrån på Kolokotroni-gatan ligger hotel Carolina, som har lite högre standard och lämpar sig för ett längre oppehåll i Athen, med närhet till Plaka och de centrala delarna av Athen. Ett klart prisvärt alternativ. Jag bodde där i november 2004, och då var hotelet nyrenoverat.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

elena.the.greek

Så flott, Tempi hotel er nøyaktig hva vi er på utkikk etter! Takk!

ps; vi må vente på mail fra Tempi hotel, så kom gjerne med flere, tilsvarende anbefalinger om noen har!

elena.the.greek

Da har vi faktisk bestilt på Tempi hotel, så tusen takk for tipset! Fant noen andre billige hotellet også, men Tempi var både billigst og virket mest ålreit, så nå er vår ene natt i Athen på plass!

Tommy

Quote from: \"elena.the.greek\"Da har vi faktisk bestilt på Tempi hotel, så tusen takk for tipset! Fant noen andre billige hotellet også, men Tempi var både billigst og virket mest ålreit, så nå er vår ene natt i Athen på plass!

You are most welocome, ha en go ferie :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Diddi

Ett år senere,men jeg kjøper denne informasjonen jeg også. Vet ikke om det blir en eller to netter på vei hjem,så får prøve å bestille fra f.eks Antiparos.

Men hva bør to som aldri har vært i Aten før få med seg på en dag?

Takknemlig for svar;))
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tommy

Jag föreslår att ni tittar runt i kvarteren runt Monastiraki, slår er ner på nåt cafe, kikar på folklivet, o strosar runt lite i Plaka, äter på nån taverna o bara har det gott, det räcker för en dag :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Greece-Traveller

Jeg kan på det varmeste anbefale Airotel Parthenon. Det ligger i Makri - en liten sidegate til gågaten som går rundt Acropolishøyden. Det er et par minutters gange til Akropolis stasjon og det nye Akropolismusèet, og også bare et par minutter før du er inne ved Lysikratesmonumentet i Plaka og har kjernen i Plaka for dine føtter (hovedgaten heter Adrianou, og går ned til Monastiraki og Thission).

En rundtur rundt Akropolis

Byron street - inn til Plaka



Lysikrates



Til Plaka



Monastiraki



Thission og Hephaistos tempel



Underveis passerer du steder som the Roman Agora, Athens Ancient Agora og hele veien har du også en strålende utsikt opp til Akropolis.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Diddi

:flower: Takk for flotte bilder.Drømte meg helt bort,følte nesten jeg var med på turen.

Det å sitte ned å se på folket er jo det aller beste når man er på tur!...så får vi se hvor mye enrgi vi har igjen etter loffingen :compress:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Greece-Traveller

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...