Logg inn med Facebook eller Google!

Presentasjon av medlemmene

Started by Ole, 03. Jun 10, 19:40:45

Previous topic - Next topic

karri

Til lykke med barnebarn nr 4, Jorund  :)
KARRI

karri

Quote from: kaka on 02. Aug 12, 19:43:12
Stilig med den nye linjen med presentasjon av nye medlemmer, sånn omtrent midt på hovedsiden  :)


Åh ja, nå skjønner jeg hva du snakker om, Kaka! Så linjen først nå... øynene man først blir blind på, eller så var nesa i veien.. for det skal godt gjøres og ikke legge merke til den... linjen altså!
KARRI

Hildestorm

Hei alle sammen!

Nytt medlem av dagen da jeg tilfeldig dumpet borti forumet på let etter værinformasjon på nettet i dag.
Jeg har rundet 40 i år og bor nord i trøndelag sammen med min samboer.
Jeg har vært veldig glad i Hellas helt siden min første tur i 1990 som gikk til Santorini. Det var forøvrig min aller første "sydentur".

Santorini er en favoritt, men har ikke vært der siden 1994.

Ellers forelsket jeg meg i Parga da jeg var der.

Har foruten disse stedene vært på Kreta (to ganger), Rhodos, Korfu (to ganger), Thassos og Athen (min tredje tur dit skjer allerede førstkommende søndag).

Etter to turer til Athen i løpet av sommeren (jobb kombinert med ferie) så har jeg forelsket meg i byen. Den har ALT. Første turen bodde vi ved sjøen, og tok brukte tre kvarter inn til Syntagma (sentrum av byen) med tram (en slags t-bane).

Jeg gleder meg til å ferdes her inne og til å bli kjent med både forumet og dere ;)

Niaas

Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Fia


Hei!

I dag tok jeg "Steget" og meldte meg inn i dette imponerende forumet som jeg tilfeldigvis kom over på vårparten, og som jeg deretter har vært innom så og si daglig etter det. Så mye spennende og interessant lesning som jeg har funnet her! En utrolig kilde til kunnskap, må jeg si.

Jeg er ei dame i begynnelsen av 50-åra, bosatt i Østfold. Jobber heltid som sekretær. Reist mye på charter siden første tur til Gran Canaria i 1979. Mitt første møte med Hellas ble innledet med en tur til Rhodos i 1981, og det ble et gjenbesøk i 1998. Men har også vært på Kreta 2 ggr, Zakynthos 2 ggr og 1 gang på Korfu, Kos, Samos, Lesvos, Kefalonia, Lefkas (dagstur). Hellas har så utrolig mye å by på, og jeg pleier å si at landet har en øy for enhver smak!;)
I snart 20 år har jeg drømt om øyhopping, og i sommer ble endelig drømmen realisert. Endelig fikk jeg oppleve Santorini, Naxos, Paros og Antiparos, som jeg har hørt så mye om i så mange år! Det ble en kjempeflott tur, og jeg vet at jeg vil reise tilbake til iallfall de tre sistnevnte øyene. Hellas vil være et land jeg vender tilbake til så lenge jeg har helsa! Det har også blitt en del turer til andre charter-reisemål opp gjennom årene.

Men, de største reiseopplevelsene hittil har jeg hatt som backpacker jorda rundt to ganger, første gang som 40-åring. :) Det kunne jeg si mye om...

Nå gleder jeg meg til å følge dette forumet videre som innmeldt medlem! Synes nesten jeg har blitt "kjent" med mange allerede gjennom det halvåret jeg har fulgt dere.

Reiseglad hilsen fra Fia :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Velkommen til "verdens" beste Hellasforum, Fia  ;D  Så fint at du tok steget og meldte deg inn. Håper du også vil dele dine Hellasopplevelser med oss når du har funnet deg til rette her. Kan bare skrive under på at forumet er vanedannende, men det er slettes ikke den verste avhengigheten man kan lide av  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Velkommen, velkommen!! Også verden rundt ikke bare 1 gang men TO! At du er bereist skal jeg ikke nekte for iallfall  ;D
Håper du ikke angrer på "steget" helt inn i forumet..
KOS DEG HER MED OSS ANDRE  :hoppende:
KARRI

Vegard

Hei
Profilnavn Vegard er det samme som står på dåpsatesten.
Gift, ett barn (18 år) bosatt i hovedstaden.
Begynner litt som tiden går å konkludere med at jeg er født på feil breddegrad. ca 20 til 23 grader for langt nord. Er vel ikke like enig i Jokke når han sier at "her kommer den kalde fine tia ..." brrr.

Første Hellastur i -88 Den turen gikk til Faliraki Rhodos. Var forøvrig tilbake dit på en dagstur fra Rhodos by noen får år (5?) senere, da hadde byen fullstendig endret seg. Både i størrelse og stemning. Reiser heller ikke tilbake. Alt til sin tid, hver sin lyst  :D
Har ellers besøkt Kreta med sort hell, en fin øy, før vi etter anbefaling ramlet i land på Antiparos i 2006. Den øya har krøpet innunder huden vår og vi er nå tilbake hvert år. Har jo prøvd andre reisemål, men tar oss i å sammenligne med Antiparos hele tiden. Da er det like greit og reise tilbake  ;) Favorittsted er med andre ord Antiparos. I tillegg til noen stoppover´s i Athen. Det begynner og bli noen døgn der også.

Fallt vel pladask i den stemningen som er på de greske øyene. Ærlig og rett frem, kan man kalle den det? Selvsagt også det deilige klimaet  ;) Vi ønsker og lære oss språket, men har ikke kommet dit.

Jeg har ført inn fried zucchini, og kald dårlig bordvin som favorittmat / drikke ved profilnavnet mitt. Ikke for at jeg ikke har andre egentlige favoritter, men å sitte ved bordet og få servert forrett, f.eks. fried zucchini, brød, kanskje litt tzatziki og en halvkilo / kilo med husets kalde rødvin, så vet man at det kommer mer.  :) Følelsen.

Vi skal nedover igjen i år, reiser i juni så fort skolen stenger og blir noen uker.
Har i den sammenhengen en liten nettside hvor det også ligger en liten tanke som kanskje også gir litt større innsyn i meg og mine. http://www.sigvik.no/home/antiparos-2013

Er ikke så flink til å bidra her på forumet, smertelig klar over at det er bidragene som gjør forumet levende og så bra som det er. Men surfer rundt og titter og koser meg med alt dere andre skriver. Bruker også mye av innformasjonen og tipsene for praktiske løsninger. (Både herfra og fra siden til J. Bergtun.) Veldig imponert over bildene deres. "Dagens bilde" trådene er små lyspunkt gjennom vinteren.

Dette var litt om meg, da fikk jeg skrevet litt her i hvert fall.

Anita

Hei Vegard og velkommen til Norges hyggeligste forum  :D

Ser at du liker Antiparos (dit skal vi for første gang i år) ... ble litt nysgjerrig på bostedet ditt... den herlige utsikten. Hva heter hotellet... studioet dere bor på?

mvh
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Frøken Sofie

Hei.

Jeg heter Christina Sofie, derav frøken Sofie her inne!
Jeg er gift med Martin( på 33), er 38 år og har tre barn. Bor i tigerstaden, og trives med det, men drømmer som så mange andre om å kunne reise mot varmere tilværelse for en lenger periode.

Min første Hellastur var da jeg rundet 16, til Kreta, og det blitt mange fler siden den gang. Stort sett greske øyer - ca tyve vil jeg tro - og lite fastland. Foruten Athen og området rundt denne historiske byen. Kan nesten ikke vente med å få oppleve mer...

For noen år siden kjøpte vi seilbåt hjemme i Norge. Vi er begge båtvante, men har oppvokst med motor. Det ene tok med seg det andre, det ble Færderseilas og sommerferier. Men det regner og er utrolig ustabilt i Norge om sommeren. Og for et prisnivå vi har..?!? Da føles det  veldig mye bedre å bruke etterlengtet ferie under gresk sol. Så vi leide seilbåt i Hellas, noe som var helt fantastisk. Dette må vi fortsette med. Siden barna nå er store er det vel ikke så mange familieferier vi skal ha fremover. Og legger stort sett opp til turer for oss to voksne, hvor vi kan se, oppleve, spise, seile, nyte og lære. Valgte å kikke på Hellasforum første gang først og fremst for å kunne få tips og ideer til nye spennende steder. Det er jo så mye skjulte skatter dette landet har. Resultatet har nå blitt at vi har tatt til oss masse ideer, både om mat og øyer å se. Og vi har faktisk også slengt oss med på en seiltur til høsten, med noen vi "møtte" her inne for første gang.

Etter seilturen i Kykladene sommeren 2012 fikk vi lyst til å begynne planleggingen av neste tur, og laget da også en hjemmeside samt en facebook side om akkurat Hellas og seilturene våre. Her har vi i det minste begynt å samle litt tanker og bilder og inviterer gjerne til en kikk. Oppdateringer vil det trolig komme daglig når vi endelig kan stoppe med nedtellingen og setter nesa mot herlige Hellas igjen. Mat og drikke, havner, tavernaer, historiske monument, morsomme sagn, avsidesliggende og mer turistifiserte steder. Etterhvert håper vi den kan bli inspirasjon til andre, og litt minnebok for oss selv. Jeg blir glad om dere vil gå inn og ta en kikk - lik og del og kommenter

Så må jeg avslutte med å takke alle som gjør forumet så bra. Som legger ut flotte bilder, man bare måååå glede seg til å reise igjen. Som deler med sine erfaringer og svarer så flott på ting man selv lurer på.
I skrivende øyeblikk er det 107 dager til avreise.... Som jeg gleder meg. Vi starter da med noen dager i og utenfor Athen, før vi setter seil og skal rundt Peloponnes, gjennom Korint, innom Delphi, Zakynthos, Kalamata, Kithira, Hydra, Poros m.m ... en hel måned med deilig gresk stemning og sol.

http://www.viseiler.com/
http://www.facebook.com/pages/viseilercom/536799003014386


Christina Sofie

Vegard

Hei Anita og takk for velkomsten  :)
Dette er et hyggelig sted og tilbringe planleggnings og ventefasen mellom turene  8)

Hotellet vi benytter heter Hotel Mantalena http://www.hotelmantalena.gr/ De har rom i tillegg til noen leiligheter som ligger litt utenfor hotellet. Sjekk nettsiden.
Familiedrevet og veldig hyggelig. Vi har vært der 4 ganger og har booket rom for sommeren. Stortrives.

Ett annet hotell vi har benyttet som også har en deilig utsikt er Artemis Hotell. http://www.artemisantiparos.com/ Kan også anbefalles. Utsikten er i en litt annen vinkel, men går rett utover havet og havnen.
Det er selvsagt fler, men disse to har vi benyttet og vet fungerer bra.

Vegard

kari

Velkommen alle nye.
Har vært inne på nettsidene til begge dere to som er de sist ankomne og det var hyggelig og lystelig lesning som vekket lengsler og reiselyst.
Håper dere deler enda mer med oss andre her inne.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...