Logg inn med Facebook eller Google!

Kalamata hotel aug 2013

Started by gre18cce, 12. Aug 13, 23:24:46

Previous topic - Next topic

gre18cce

Jeg må visst være småsjuk  ::) som tenker å svikte Athen/egina i år. Etter 29 turer dit.  :)

Syns flyprisen med Norwegian er alvorlig stiv i år 3500-4000.-  :'(

Fant da flybillet hos www.lilleput.no til kr 1700.-  :D

Vil bo inne i byen og tar derfor ikke uspesifert for ser ut som da er man garanter ikke hotel inne i Kalamata.

Ser litt på nettet , men tenkte at kansje noen her har et tips som om hotel dem har brukt ?

Hilsen Hans

JohnS

Jeg har aldri bodd i Kalamata, har blitt med Lilleput ut til Kardamili eller Stoupa hver gang jeg har landa der, og har besøkt Kalamata en del ganger på dagsturer.  Men jeg ønsker deg hjertelig lykke til, synes det er flott med alle som ikke slavisk følger masseturismens blå/hvite løyper!  Kalamata er en by jeg gjerne skulle sett mer av! Ser fram til rapport/tilbakemelding som kanskje kan inspirere meg og andre til å satse mer tid på byen/området.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ikaros

Nei, jeg synes slettes ikke du virker noe sælig sjuk  :), - det finnes mange gode hoteller både i og like utenfor Kalamata by. Det vil aldri være langt til den over 3 km lange stranden, - uansett hvor du bor!
Langs stranden finnes det flere hoteller, og jeg nevner noen. Prisene er pr rom pr natt, men prisene kan sikkert forhandles:
Flisvos (ca E 50), - Haikos (ca E 60) - Tambakis (ca E 50) - Phare (ca E 80) - Elite (ca E 100) - Filoxenia (ca E 100).
I havnen:
Elektra (ca E 80)
I Gamlebyen:
Rex (ca E 100)
Det finnes MANGE flere, men jeg kommer ikke på alle navnene på stående fot. Hvis du søker på hoteller i Kalamata på nettet vil du finne flere.
Som du sikkert vet er Kalamata en by på ca 60.000 innb. så det finnes hoteller for enher smak og prisklasse.
Like utenfor byen  (vegen mot Stoupa og Kardamili) ligger Massinian Bay (ca 4 km fra sentrum), men jeg kjenner ikke prisnivået på dette hotellet.

gre18cce

13. Aug 13, 00:02:06 #3 Last Edit: 13. Aug 13, 00:05:13 by gre18cce
Takk for kjapt svar.

Blir 50 år  :-\  om 2 mnd , men føler fortsatt at det  er litt liv i skrotten    8) og veit ikke hvorfor men tenkte det kansje ble litt kjedelig som singel i Kardamili eller Stoupa ?  ::)

Har som sagt elsket og elsker Athen / Egina , men jeg og en av mine søstre var med en gresk kompis på biltur fra Varkiza til Kalamata der familien hadde feriehus. Glemmer aldri den turen  tidlig på 90 tallet , vi dro ved 22 tiden og bilturen gjennom et område jeg aldri før hadde vært i ,  var bare fantasitisk . Kom frem og vi gikk til sengs. Huset var litt utenfor sentrum og jeg våknet til noen haner som tydeligvis hadde planer om å vekke resten av Peloponnes  ;) . Gikk ut for å kjøpe noe frukt og drikke og fant etter litt leting en butikk og der stod det en gammel dame som i mine øyne måtte ha runda 80 for lenge siden , og hun henta fram et kart som var desto like gammel  :) og pekte på meg og på kartet.
Da jeg pekte på Norge så vart hun 10 år yngre , hvorfor visste jeg ikke for ikke kunne jeg gresk og ikke kun hun engelsk eller trøndersk , men hun pekte på klokka og jeg forstod at jeg skulle innfinne meg  kl 20 utenfor butikken som hadde en liten taverna. Jeg fortalte min kompis og søster  dette og vi stilte opp.

For et minne jeg har , det var mat i bøtter og spann og grunnen til at hun ville vi skulle komme var mannen som satt der i rullestol og som hadde vært sjømann , og han hadde lært seg bra norsk så vi forstod hverandre. Han fortalte om alle di plassene han hadde vært med skip i Norge...

Etter det har jeg alltid hatt lyst til å dra tilbake til Kalamata. Desto hyggelig er det at min gamle venn har flytta ned ditt og jeg tenker og overaske han. Men jeg liker helst å bo på hotell av en eller annen grunn , har bodde ofte hjemme til venner men men......

Litt gresk musikk og rapport skal du få


kaka

En rørende historie om ditt møte med disse gamle menneskene!

(For øvrig kan jeg nevne at det nok er mange som reiser alene til både Kardamili og Stoupa. Det er lett å få kontakt med andre i Kardamili. Ta en tur bortom, da vel, når du først er på de kanter. Bare en times busstur (kanskje + litt)  :) )
KariK

gre18cce

Takk..... skal garantert ta bussen ditt tidlig en morgen og bli der hele dagen :-)

Steike så moro å kaste seg rundt og bare dra avgårde.... flyr på lørdagsmorgen :-)

And 12 poiiiiints goes to  Greece  ;D

kaka

13. Aug 13, 21:28:48 #6 Last Edit: 13. Aug 13, 21:41:42 by kaka
Allerede, ja. Da er det bare å ønske deg god tur!

Siden du tenker å ta en dagstur, med morgenbussen, må du kanskje regne med en litt stille by.
Du kunne jo ta den helt til Agios Nikolaos, ta en frokoststopp der og se på livet i fiskehavna, - og så gå langs vannet til Stoupa, for lunsj, og deretter komme deg til Kardamili på et vis  :D
Da får du mye ut av den dagen  :D

Jeg har noen glimt fra et par slike turer , både fra Stoupa til Ag. Noklaos, - og omvendt( + rundt med bussen )
http://hellasforum.net/index.php?topic=7570.84

Fra omtrent midt på denne siden finner du morgenbilder fra Stoupa, om det skulle være interessant (men de er fra mai, august er jo mere befolket, tror jeg)

http://hellasforum.net/index.php?topic=3704.312
KariK

gre18cce

Takker for alt av tips , ser frem til turen... Angående komme meg fra Stoupa til Kardamili ? Er det grei tur å bruke beina , eller buss/taxi ? No spør jeg som en fersking men like greit å få med seg mest mulig av info....

Nydelige bilder i linken din

kaka

Det er litt langt å gå, men mulig. Alternativet er taxi , - eller ettermiddagsbussen tilbake til Kardamili, - og så kveldsbussen hjem  :D
Jeg tror det var en bussrute i en av linkene. Kan ikke garantere at den stemmer fortsatt, men tror kansje det.
KariK

gre18cce

Der var jaggu meg ikke enkelt å finne hotel som hadde ledig rom. Kontakta vel det som jeg kunne finne ved stranda og det jeg fikk tips om her på siden.
Prøvde alt av booking via nettet + ringte hotelene , men nei det var fullt.

Men fikk endelig napp http://www.booking.com/hotel/gr/hotel-fotini.en-gb.html?aid=356980;label=gog235jc-hotel-en-gr-hotelNfotini-nobrand-no-com;sid=34d7889fcc65f309e85099e6c5ea2e43;dcid=2

Ser ut som det ikke er alt for langt fra Sentrum og hotellet ser da også relativt bra ut , dobbeltrom til kr 3200.- for en uke

Søren no er det 1003 sommerfugla i magen :-)

kaka

Det der blir nok bra! 
Du trenger visst nesten ikke fly, du, med alle de sommerfuglene innabords  :D
KariK

Ikaros

Fotini blir nok bra!!!
Det er nok ferietiden som gjør at "alt" er opptatt. Men går du ca 100 m nedover mot Filoxenia får du bybussen (nr 1). Den har endestasjon forran inngangen til Filoxenia. God tur!!! Jeg kommer snart etter!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...