Logg inn med Facebook eller Google!

Flytransport til Hellas

Started by Ole, 11. Oct 07, 08:55:25

Previous topic - Next topic

Marit

Et annet innenriks flyselskap er det kretiske selskapet Sky Express. Under Schedule - Flights ser dere hvor de har ruter.

http://www.skyexpress.gr/default.asp
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tjorven

Jeg gikk inn på skyexpress for å se hvor de flyr,men fikk bare opp 2007-ruter. Prøvde meg på juni-08,men det gikk ikke. Noen som vet ca-priser i forhold til de to andre innenriks i Hellas? Vet det varierer,men ser at Aegean Air stort sett har samme pris til sine destinasjoner i Hellas fra Aten.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Med Air Baltic kan man komme seg til og fra Athen for en billig penge med mellomlanding i Riga. Det ser ut som de flyr fra Oslo, Bergen, Stavanger, Ålesund, Gøteborg og Stockholm. Det er også flere nordiske byer som står oppført hvis man reiser fra Riga, bl.a. Bardufoss og Kirkenes. Aner ikke om man kan komme seg f.eks. til Athen fra disse stedene.

http://www.airbaltic.com/

Ilios

Aegean starter fra 15.mai flygninger to ganger om dagen Aten- London (Stansted). Veldig greit med tanke på billigbillettene med Ryanair fra Torp til London (Stansted) :cheers:
Ellada kai pali Ellada!
http://www.iliostours.no

bengalow

Jag var inne och tittade på sterling.dk - dom har en funktion som jag inte lagt märke till tidigare som heter \"lågpriskalender\". Man klickar på avrese- och hemreseort, och så får man upp vald månadskalender, med priser för varje dag i månaden direkt. Kan man som vi lägga upp resan efter priserna, så kunde vi resa t&r Köpenhamn-Aten för 2196 DKK i juni, totalpris med skatter och det hela. Dvs 1098 pp.
Avreseorter är bl.a. Oslo, Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. En mycket lättvindig sida!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Frappe

Maken har testat Malev senast, de flyger ialla fall Stockholm Athen och Thessaloniki, vet att de flyger även från Köpenhamn, funkar hur bra som helst, nya flyg och hör och häpna vilket man inte är van vid numera så serveras mat och vin el öl utan kostnad ( ja ja ingår i biljett priset..) men TOR kostade SEK 2100 helt ok för denna årstid!

www.malev.com

Camilla

bengalow

F-n det är ju dubbla priset mot Sterling, Frappè. 2196 är totalt för 2 personer!! Med Malev skulle det kosta 2172 p person!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"F-n det är ju dubbla priset mot Sterling, Frappè. 2196 är totalt för 2 personer!! Med Malev skulle det kosta 2172 p person!!!

Fast skillnaden kanske är att med till exempel Malev vet du med större säkerhet att flyget du bokat inte ställs in eller att avgångstiden flyttas ?
Lika bra att betala lite mer från början alltså ?

Apropå Sterling förresten !!!! Jag blev ju tvungen att avboka min hemresa med dom från Athen nu när jag vart på Samos nyligen. En del av dom pengarna fick jag tillbaka av Sterling, dock inte utbetalt till mitt bank-konto, näe de pengarna satte sterling in på ett konto hos dom. Dom kan man bara använda för att boka ny resa med bolaget, och då måste man vara medlem i club Sterling.

Så jag satt häromdagen o klickade lite på avgångar o priser med Sterling.
Och när mina innestående surt förvärvade slantar dragits av så blev priset för en enkelresa till Athen i juni 154 dkk. Ingen större förlust alltså, tänkte jag och bokade :-) Det ser alltså ut som det blir en 3,dje resa i år, 2 veckor tänkte jag mig vara borta då. Vart ? Som tankarna går nu lutar det åt en eller 2 öar någonstans i egeerhavet. Hemresa är ännu inte bokad. Men än sak är säker, det blir INTE med Sterling i vart fall :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bengalow

Kanske jag inte hade gjort heller, med den erfarenhet du har, Tommy. Men jag har faktiskt bara goda minnen av deras transporter, och har säkert flugit ett 10-tal gånger med dom. Kanske lite trångt på planet, men inte värre än på ett charter.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Kanske jag inte hade gjort heller, med den erfarenhet du har, Tommy. Men jag har faktiskt bara goda minnen av deras transporter, och har säkert flugit ett 10-tal gånger med dom. Kanske lite trångt på planet, men inte värre än på ett charter.

Jag har säkert också transporterats ett 10-tal gånger av dom tidigare, och till sommaren blir det en gång till om inget oförutsett inträffar.  Jag har heller inget att erinra mot deras transporter, det är som vilket lågprisflyg som helst på det visét, bara avgångarna blir av enligt
bokningen ;-)

Men det är inte \"risken\" att deras flyg ställs in som gör att jag ratar dom.

Näe, det är deras sätt att pungslå sina kunder på pengar jag inte gillar. För vad ska man annars kalla det faktum att de behåller mina pengar jag ska ha återbetalade för avbokat flyg som pant tills jag bokar en ny resa med dom ???? Juste kundpolicy ???

Men jag vill inte avråda någon från att flyga med Sterling, men man ska vara medveten om att dom har den policyn dom har när det gäller ovanstående.

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

....ja, efter att ha läst Tompans inlägg om Sterling, så är iallafall jag aningens mer skeptiskt till dom...
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Frappe

Quote from: \"bengalow\"F-n det är ju dubbla priset mot Sterling, Frappè. 2196 är totalt för 2 personer!! Med Malev skulle det kosta 2172 p person!!!

Jo det är sant men vintertid har man inte så mycket att välja på, Sterling flyger inte till Athen från Arlanda vintersäsong... klart det blir lättare när charter säsongen kommer igång då kan man göra klipp.

Camilla

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...