Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili - Vår / Sommer / Høst - 2015

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 16. Feb 15, 08:59:31

Previous topic - Next topic

kari

Hei dere som kjenner dette stedet godt!
Jeg har ei uke ferie til gode til høsten , og tenkte å reise meg en tur aleine.
Og høsten for min del blir nok i midten / slutten av oktober.

Hvordan er dette området på denne tida?
Er det tomt og forlatt, eller er det liv her da og?
Kunne dere ha tenkt dere å reise hit på denne tida av året?


Har ellers vurdert Kreta som et alternativ, men har fulgt med på ulike tråder fra "deres" område, og har mer og mer vurdert dette også.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

kaka

Jeg tror Filhellener kan gi deg gode svar på spørsmålet ditt, angående tidspunkt. Mener de pleier å være nedover etter at Lilleput har avsluttet sin sesong.
Du må nok regne med at det er stillere enn i sesongen ifht hvor mye som er åpent.
Men, området er like vakkert, - og liker du stillhet i naturen, kan det bli en flott opplevelse!

Når jeg snart kan reise uavhengig av jobb, kan det godt hende jeg etterhvert vil velge å drøye en septembertur videre utover til det tidspunktet du antyder, selv om jeg vet det kan bli stille.
Vet noen som er der langt utover sesongen.

KariK

Katherina

 :kd66: Hei! Flott å se at kafeen oppe hos Pierides er åpnet igjen!  :D
koselig meg de andre bildene derfra også. Frodig og vakkert og plantene som Anna satte ned i vår er blitt fine!  :) Varmer litt ekstra å se bilder fra "hjemmet" vårt! Gleder oss til å kose oss med et deilig måltid, mens vi ser sola går ned bak åsen en lun kveld i september! I det hele tatt mye kjent og kjært her, som skaper lengsel og drømmer!  8)

dagstaalesen@hotmail.com

I Agios Nicolaos var det nære på da de skulle sette ut båten at traktoren ble med ut. Motoren stoppet og den gled flere meter ut, men etter et par minutter fikk han start og fikk den opp.
Dag.

filhellener

Quote from: kari on 15. Jun 15, 15:09:50
Hei dere som kjenner dette stedet godt!
Jeg har ei uke ferie til gode til høsten , og tenkte å reise meg en tur aleine.
Og høsten for min del blir nok i midten / slutten av oktober.

Hvordan er dette området på denne tida?
Er det tomt og forlatt, eller er det liv her da og?
Kunne dere ha tenkt dere å reise hit på denne tida av året?


Har ellers vurdert Kreta som et alternativ, men har fulgt med på ulike tråder fra "deres" område, og har mer og mer vurdert dette også.


Hei Kari,
- som kaka skriver har vi vært  i Kardamili  utenfor sesongen, både før og etter Lilleput :)

Det seneste vi har vært der er  14 - 21okt, det var i 2013.
- og vi kan absolutt tenkte oss å reise dit på samme tiden igjen, været var fint og temp i havet var også deilig :)
Men ( hvis det er et men  ;)) det var veldig stille/veldig  f å , eller (nesten) ingen,  turister, utenom oss så og følte vi!

(I 2009 var vi  i Kardamili ca ei uke tidligere, det var stille da og, men likevel var det ganske stor forskjell.)

Men, naturen / omgivelsene er like vakre, det er ingen problemer med å få deilig mat, eller kaffe, flere tavernaer og kafeer var fortsatt åpne :)

Vi liker så godt å reise slik i l a v sesong, jeg forstår at det kan være annerledes når man reiser alene, at det er trivelig å se folk både på stranda/strendene ,og på Tavernaer om kvelden.
Noen lokale spiser jo ute, men ikke mange " i disse økonomiske tider". Så... hvis du trives godt i ditt eget selskap..., det er nok et "must" :)

(Jeg har sett igjennom bildene mine for å få bekreftet at jeg ikke husker feil...)

Det jeg vil legge til er at siden vi bruker å reise i oktober og november så har vi jo erfaring fra andre steder/øyer og, og i siste halvdel av oktober har det vært stille på de fleste av reisemålene vi har besøkt.

- tror du skal velge et større sted på Kreta og, for å få litt "liv", om du bestemmer deg for å reise dit :)

Hvis du tror jeg kan være til "hjelp" må du bare spørre  :)
Kari

kari

Takk for svar.
Jeg trives godt i mitt eget selskap, men synes jo det er trivelig å være en del av et folkeliv lell. Så kanskje jeg skal spare dette området til en annen tur.

Kanskje Kreta passer bedre på denne tiden av året. Hvis det blir Kreta tenker jeg på Chania.
Har dere prøvd Kreta så seint på året?

Men ut fra bildene i denne tråden og andre tråder med bilder fra området så er dette definitivt et område jeg skal til.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

kaka

Området er definitivt verdt en tur, men jeg kan skjønne om du er litt tilbakeholdende med å reise dit alene, såpass sent.
- men, kanskje du ville oppleve noe vi som drar i sesongen ikke opplever :)
KariK

filhellener

17. Jun 15, 00:33:24 #31 Last Edit: 17. Jun 15, 11:06:26 by filhellener
Jeg har flyttet innlegget, med svar til Kari til et Kretaforum for ikke å "forstyrre" Kardamilitråden mer  tråden  :)
Kari

dagstaalesen@hotmail.com

Vi tok sykkelen opp fra Kardamili til Pripitsa, veien ble smalere å smalere, som vi ser på bilde nr 2 kan det ikke være mye trafikk der. Det gror igjen, men fint er det.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Når vi kom til Saidonas så vi dette, kan noen fortelle hva det er ? Fin utsikt herfra.
Skal si de fant et fint sted til en kirke på bilde nr 3.
Dag.

Kabi

Oppe i  skogen bak ruinen med tårnet ligger det et forlatt kloster, såvidt jeg husker. En fin liten bekk rant ved stien opp dit. Da vi var der for noen år siden så det ut til å være under restaurering, og det så også ut som det bodde noen i et av rommene.

Kabi

Apropos ruinen med tårnet : fant dette ved hjelp av litt googling :)

http://www.zorbas.de/maniguide/vaidenitsa.html 

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...