Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili og området rundt, på vinteren.

Started by Thera, 21. Oct 14, 18:06:03

Previous topic - Next topic

Tjorven

Godt å høre at kjøreturen gikk fint, Thera  :)  Kjempetøff, er du! Gleder meg til å høre mer om oppholdet ditt. Håper du tar mange bilder, og kos deg masse  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Kos deg masse, Thera. Er bare bitte litt misunnelig.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Thera

Takk, dere!
Quote from: Tjorven on 07. Nov 14, 00:30:29
Godt å høre at kjøreturen gikk fint, Thera  :)
Mente gåturen opp til Pigi. Men kjøreturen fra Athen gikk også bra. Som en drøm! :)

Det har blitt noen turer til Kardamili, og endel landsbyer rundt omkring. Har tatt masse bilder!

For andre i området vil jeg på det varmeste anbefale live musikk på Korali i Agios Nikolaos i morgen, rundt kl 21. En jeg ble kjent med på Santorini spiller keyboard og synger. Fantastisk stemme!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Katherina

 :) Flott å høre at det gikk fint å kjøre fra Athen og fram og at du har det bra. Gleder meg til å se bilder og høre hvordan du har hatt det. Ønsker deg fortsatt fine dager :)

Ole

Dette var utrolig spennende å følge med på! Håper på mange rapporter om hvordan det går fremover.  God tur videre!  :)

Thera

Takk!  :)Etter noen herlige dager i Messinia, koser jeg meg nå i Dasos Haidari. Turen mot Athen gikk fint.. I morgen kjører jeg til flyplassen.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Thera

Nå har jeg skrevet om turen, kommer til å legge ut litt etterhvert her.. Og bilder..

Det hele starta egentlig med at jeg ville ut på tur, ikke så langt hjemmefra. Hadde lyst til å gå tur ved Gjevilvatnet på Oppdal, eller kanskje ta en tur til Røros. Men det var meldt dårlig vær rundt den tida.. Jeg så litt på flybilletter til Athen. Selv om jeg droppet opphold på Spirit of Life-senteret, jeg ville uansett til Messinia.

Før jeg reiste fra Santorini til Norge i august, skulle jeg være på fastlandet en liten stund. En jeg ble kjent med på øya i vår/sommer, foreslo at jeg kunne reise til Messinia da (han bor i Athen, men er fra en landsby ved Agios Nikolaos). Han snakket med tanta si der, som kunne ordne med rom til meg. Jeg hadde allerede bestemt meg for å være i Athen og i en landsby utenfor Thiva, og tenkte det ville bli for knapt med til for andre steder i tillegg.
Men sent i oktober sendte jeg en mld til han, og spurte om tanta kjente noen som leier ut rom på denne tiden av året. Han skrev det hadde vært hyggelig å møtes mens jeg er der, og at det ville ordne seg med rom/hus. Hadde ikke hatt kontakt med han på en stund, så jeg tenkte å spørre hvor han spiller i Athen (musiker), så jeg kunne sett han live på slutten av turen min.. Han skulle spille i Athen snart, men har ikke fast jobb akkurat nå, så han hadde anledning til å komme en tur til Messinia litt senere. Det ville bli hyggelig å se han igjen! Ikke minst høre musikken hans, for han skulle spille på Korali i Agios Nikolaos.


Det var mye varmere enn jeg forventet da jeg gikk mot leiebilparkeringa på flyplassen.  :sol: Skiftet til en av de få t-skjortene jeg hadde med. Trodde virkelig ikke på velstand da jeg pakket:p Det ble noen gensre for mye og sommerlige klær for lite.. Jeg hadde med fire cder til kjøreturen. Gresk musikk, country, metal og en med litt av hvert. Følte en herlig frihetsfølelse på bilturen, som forresten gikk helt utmerket!
Det har åpnet seg en ny verden for meg som tidligere har vært skeptisk til å kjøre i Hellas. Skal definitivt leie bil flere ganger! Var redd for riper, steinsprut osv, men bilen var uten en skramme da jeg leverte den tilbake siste dag.
Det tok nesten fire timer å kjøre til Agios Nikolaos. Jeg satte fra meg kofferten i det lille huset jeg skulle bo i, og gikk til Ellis for å spise bifteki. God mat, og hyggelige folk! Var innom kafeen til tanta til han jeg kjenner fra området, før jeg gikk for å sove... Gledet meg til å utforske Kardamili neste dag.  :hjerte:

..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Så artig å lese, Thera. Og det bildet der du ser Kardamili der nede, - det er et høydepunkt når vi sitter på bussen fra flyplassen :) "Ah, - der nede er det!"
Nydelig solnedgang også!
KariK

Katherina


Tjorven

Så koselig å lese og se bilder fra turen din, Thera. Vakker solnedgang  :-*  Gleder meg til mer.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

17. Nov 14, 18:42:51 #34 Last Edit: 19. Nov 14, 12:27:26 by Thera
Koselig å dele med dere!

På onsdag kjørte jeg til Kardamili. På en kafè ble jeg mildt sagt holdt med selskap av en katt. Jeg er vant til at katter står ved bordet og ser opp med bedende øyne en liten stund, før de tusler videre. Men denne var mer nærgående. Den strakk seg opp, satte klørne i buksa mi, mjauet osv. Da jeg var ferdig med å spise, hoppet den opp og la seg i fanget mitt. Så skjønn da!


Jeg kjøpte et kart over turstiene i området, og gikk til gamle Kardamili. Kjente igjen motiver fra bilder jeg hadde sett på forumet.. Rart, og fantastisk å endelig være her selv!

Agios Spyridon:

Her hadde jeg gått et lite stykke på stien mot Agia Sofia:

Fremme. Agia Sofia:
Flere ganger snudde jeg meg 360 grader, det var så mye fint å se overalt! Gikk også en runde i landsbyen.. Kom i snakk med en mann som spurte om jeg ville sitte på bil ned mot Kardamili igjen. Jeg takket nei, det var bare godt å gå. Men det var hyggelig at han spurte.


I Agios Nikolaos stoppet en mann med sykkelen sin for å håndhilse, en annen vinket. Snudde meg litt diskret for å se om det var noen bak meg før jeg vinket tilbake :P Snakket med mange hyggelige folk i løpet av den lille uka jeg var der.

Kjørte til Prastio etterpå, og tok en liten rundtur til fots for å ta bilder. Jeg var litt redd for å ikke finne parkeringsplasser her og der, men det var ikke noe problem. Husket fort at grekere gjerne setter på nødblinken og nærmest står midt i veien i korte stunder også. Det ville ikke jeg gjøre, men det var fint å vite at de er vant til litt av hvert når det gjelder parkering i Hellas. Bilder derfra kommer senere..
Deretter dro jeg til Stoupa for å spise middag.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Thera

Noen bilder fra den lille gåturen i Prastio:






På tur nedover igjen..

..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...