Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Syros våren 2014.

Started by marjana, 28. May 14, 12:16:15

Previous topic - Next topic

marjana

Hei på dere alle! Sommeren kom med full varme her den 20. mai. Jeg badet for første gang i går, og det var friskt og deilig. Var ute og svømte lenge. Mai er vel den beste måneden her. En god del gode, gamle venner er her allerede.
Turen går over til Antiparos på søndag for å feire Tjorven sin bursdag. Blir der i tre dager.
Jeg har nakkeproblemer så jeg kan ikke sitte ved PC'en for lenge, så derfor kommer det ingen bilder nå, men mer siden!

Sees vi på Anti Anders?
Glika i zoi

Solgry

Det høres helt herlig ut, Marjana! :ferie:
Hvor varmt er det blitt i badevannet, da?

Tror jamen jeg tar et ekstra glass for å feire Tjorven, jeg også! (Er det 2. juni?) Ja, ja, et "lite glass" på en mandag er helt OK!  :sjampis:
Tenker dere får det kjempetrivelig!!!!! Hilse så masse! :haveaniceday:

(Og så får jeg fortsette å lengte, 3 måneder til.....!)
Lodotter er englenes tøfler.....

marjana

Bare hiv deg på et billig fly du, Solgry, så kan du kjenne selv på hvor varmt/kaldt det er i vannet!  8)

Det har vært varmt i en uke og vind fra sør, så ca 20 + grader i sjøen? Herlig, og ikke for mange folk på stranda.

Glika i zoi

Anders

Anti er på kalenderen, ja :-) Kommer over på mandag. Og med slike dameomgivelser så får jeg vel bli værende ett par dager.... :-) Håper nakken kommer seg... fare for mye vridninger den andre.... :-)

Fia

God bedring med nakken, marjana, og god tur til Anti! Tenker det blir livat der, ja...!  ;)  :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

marjana

Takk for det, alle sammen! Det blir hyggelig å treffe Tjorven og Anders igjen.
Jeg har kjøpt en anatomisk hodepute her, men jeg kan da virkelig ikke drasse rundt med den til Antiparos!

Men, Fia, kan ikke du komme en tur også?

For alle som kan og vil, så er vi altså på Antiparos i en ukes tid, og Tjorvens bursdag er mandag 2.juni.
Glika i zoi

Fia

Skulle gjerne ha vært der jeg, marjana, men av forskjellige grunner så passer det dessverre ikke for meg nå. Men, Tjorven har jo heldigvis bursdag hvert år, så kanskje en annen gang...!  ;)  :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Poppi

Sitter på balkongen nå her i Ermoupoli, varmt og herlig på årets 2. feriedag:-)

marjana

Så hyggelig, Poppi! Men hvor i Ermoupolis er balkongen din da? Har du fin utsikt derfra?
Glika i zoi

Poppi

24. Jun 14, 23:06:27 #9 Last Edit: 24. Jun 14, 23:10:28 by Poppi
Balkongen er i Johanni Kosmas gate, Hermiupoulis rooms, anbefales:-) Utsikt nedover gaten med fjordgløtt som en norsk megler ville ha sagt:-)

marjana

Da er vi nesten naboer! Jeg har en kompis som alltid bor i Ermoupolis rooms.
Jeg er oppe på taket i parallellgata til høyre hvis du ser ned mot havna. Utsikten fra taket mitt er jo fantastisk, som du kan se i tråden min "Himmelbilder" fra Syros.

Ganske varmt nå. 35 grader, feels like 39. Var på stranda hele ettermiddagen og kvelden, og var vel mest i vannet. Fotsatt varmt i morgen også, så det er best å være ute i landsbyene og bade.

Og nedtelling til retur til Norge på tirsdag etter to måneder her, og den tiden gikk utrolig fort!
Glika i zoi

marjana

01. Jul 14, 01:06:50 #11 Last Edit: 11. Dec 15, 00:05:40 by marjana
Det har vært pakkedag i dag og det tar jaggu meg sin tid å få sortert hva som skal bli igjen her og hva som går i bagasjen, som ikke skal over 23 kilo.
Den store "håndveska" er helt full av klær, kjøkkenutstyr, bøker og alt mulig annet, og den var kjempetung å få ned i kjelleren her til jeg kommer tilbake i slutten av august for tre nye måneder.

Jeg var ute på en avskjedsmiddag med fili mou Maria, og vi startet med en veldig god cokctail hver før maten. God mat og en fin terrasse med utsikt over sjøen og baksiden av havna i Ermoupolis. Desserten får vi ta når jeg kommer tilbake!

Treffer akkurat ikke et vennepar fra Norge på flyplassen i Aten før jeg drar. De skal som vanlig til Syros, men vi får møtes en annen gang...

Flere fra Syros har dratt til Oslo i det siste. En god venn er på vei i disse dager, så jeg får stille opp og hjelpe til så godt jeg kan i Oslo. Får håpe de finner seg jobb fort og et bedre liv!


Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...