Logg inn med Facebook eller Google!

En liten hilsen fra Blue Star

Started by filhellener, 09. May 14, 22:05:48

Previous topic - Next topic

filhellener

Hei :)
Nå har vi lagt Kastellorizo bak oss, for d e n n e gangen, for vi MÅ tilbake :hjerte:
Siden vi er så glad i Chalki og liker Symi veldig godt var det jo ingen s t o r  overraskelse at Kzo også falt i smak :) - det er helt ubeskrivelig VAKKERT der :smile12:
Det var v e l d i g få turister der nå, den daglige utfluktsbåten fra KAS ( Tyrkia) forstyrret heller ikke idyllen - s å stille og fredelig, det forsterker det vakre synes jeg!
- spesielt på den siden av havna vi bodde var det rolig :) At det var livlig på kafeer og Tavernaer på andre siden var bare positivt!
- alltid trivelig at lokalbefolkningen "synes"  :))  - blant dem fant vi våre favorittsteder og!
vi hadde deilig vær, sol og vindstille de første dagene, i går utpå dagen skyet det over og begynte å regne etterhvert, i natt og i dag tidlig/ formiddag kom det kraftige byger, før det ble opphold igjen :)
Nå sitter vi på Blue Star på vei til Tilos :)



Kari

Ole

Det høres rett og slett herlig ut! God tur videre! :)

Tjorven

Den deilige opplevelsesfølelsen kjenner jeg helt uti fingerspissene akkurat nå, filhellener  ;D Kanskje fordi det kun er 14 dager til jeg selv skal på oppdagelsesferd, og hvor Sikinos er en av øyene DU har gitt meg inspisasjon til  :-* (Takker så mye for det) Og nå frister du med Chalki, som jeg også har hatt i bakhodet  ;) Alltid godt med gode tilbakemeldinger fra slike ønskesteder. Så herlig at øya svarte til forventningene  :-* Gleeeeeder meg til bilder og ytterligere beskrivelser derfra....
Men nå skal dere bare kose der på Tilos, spent på tilbakemeldinger derfra også  ;D
Ha en fortsatt kjempefin ferie med mange gode opplevelser  ;D 8) ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Takk, Ole og Tjorven + dere som liker  :)
- det er deilig her på Tilos og, og at været har stabilisert seg gjør det jo ekstra bra  :sol:
Her på Tilos er det en god del flere turister enn på Kastellorizo, men likevel fhv få. Dvs Idag er det få, men vi var helt sjokka da vi kom og "hele Blue Star" skulle av på denne lille øya   :o Årsaken kunne verten vår raskt forklare, det var bryllupsgjester fra Rhodos😊 Bruden var dansk, vi  trodde vi skulle få med oss vielsen i kirka her i Livadia, men den foregikk i mer romantiske omgivelser i Klosteret på øya :hjerte: - men festen var på en taverna nær oss  :)- i formiddag forlot gjestene øya igjen, nå er det vesentlig engelske turister, noen svenske og finske + oss her, alle i " sin beste alder"  ;)
Tirsdag fortsetter vi til Chalki, det g l e d e r  vi oss til, men først skal vi n y t e hvert minutt her!
H å p e r du vil like SIKINOS, Tjorven :-[ - føler meg jo litt "ansvarlig" :)


Kari

Tjorven

Quote from: filhellener on 11. May 14, 19:41:19
H å p e r du vil like SIKINOS, Tjorven :-[ - føler meg jo litt "ansvarlig" :)


Ikke noe å "rødme" for, filhellener, jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å kose meg der oppe på "Rocks" hvor jeg skal bo, og på øya forøvrig  :-*  Traff jo et engelsk ektepar på Milos som nettopp var kommet derfra, og som trivdes så godt at de dro tilbake etter Milosoppholdet. Jeg fikk visittkortet deres fra Vrahos, slik at jeg også visste hvor jeg ville bo, så de er like "skyldige" som deg  ;D

Ha det fortsatt herlig på Tilos, eller Chalki, hvis dere har forflytta dere dit  8) 8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...