Logg inn med Facebook eller Google!

Hvorfor velge Karpathos?

Started by Sunnaelskersol, 02. Jan 14, 02:16:11

Previous topic - Next topic

bengalow

För att inte tala om Chios. När jag var på Karpathos, så var det känt som "tyskläger", men det var länge sedan, och det kanske har ändrats. Jag gillar inte vind, och K är känt för att det alltid blåser kraftigt. Jag är ingen fan av Karpathos...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Sunnaelskersol

Karpathos ser ut til å bli vanskelig da prisene blir litt i høyeste laget. Nå tenker vi hardt på Milos.... :)
Karpathos vil fortsatt være på lista, men kraftig vind er jo et minus.

Chios har vi vært på, elsket den øya!
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Riitta

Konstigt att det bara blåser på Karpathos ::) Tror inte att vi som åker dit skulle göra det om och om igen ifall vi tyckte att blåsten var så besvärlig. Och något överdrivet med Tyskar har jag inte heller sett. Mest Norrmän och Holländare och har aldrig haft ont av något folkslag ;)

Riitta

filhellener

Quote from: Riitta on 04. Jan 14, 23:11:10
Konstigt att det bara blåser på Karpathos ::) Tror inte att vi som åker dit skulle göra det om och om igen ifall vi tyckte att blåsten var så besvärlig. Riitta


At det k a n blåse skikkelig hardt på Karpathos, som på mange andre øyer, vet jeg , og kanskje blåser det endel over "gjennomsnittet"!? ( - vi har opplevd den kraftigste vinden på Serifos og Milos )

Ryktet m å være overdrevet, Riitta, eller vi har vært h e l t utrolig heldige med våre fire besøk på øya  :)
Jeg husker at det var kraftig vind på flyplassen ved ankomst 5 sept i 2005, utover at vi måtte passe godt på chipsposen på balkongbordet en kveld den ferien, har jeg faktisk ingen minner om spesielt hard vind på Karpathos!
- hadde vinden "ødelagt" feriedager, som jeg har sett noen skrive at den har gjort for dem, hadde jeg garantert husket det  :)
Uka vi var på Karpathos i mnd skiftet aug/sept 2011 var det perfekt vær hele uka, l i t t vind trengs for at det ikke skal bli f o r varmt på den tida :)
Det mest overraskende ( ifht "ryktet") opplevde vi i oktober 2012, av 9 dager på øya, var det vindstille og  b l i k k stille hav 7 , og bare litt krusning på vannet de to siste :)
I vår fristet det med noen dager på Karpathos igjen, 6 dager var vi der og hadde fhv sterk vind e n av dem  :), den dagen hadde vi leiebil, så d e t passet jo bra.
Flaks kanskje?   :vinke:
Kari

Mikke

...jag har varit på Karpathos ca 28 ggr tror jag, och egentligen aldrig funderat särskilt mycket över blåsten, för det blåser s.a.s olika på olika ställen på öa.....
T.ex neråt Afiarti, flygplatsen, där är det ju platt och "vindvänligt", Devils Bay där vindsurfas det ju jämt,så där kan det ju blåsa på ordentligt, medans i Pigadia kan vara helt lugnt, o.s.v över ön....det varierar efter plats...
Jag brukar vara på Karp i april/maj och sep/okt och vinden gör ju att det inte blir så stekhett, utan håller hettan inom rimliga gränser....
Så det går alltid att hitta nåt ställe där det är mindre vind, utan att åka särskilt långt.... ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Sunnaelskersol

Ja, jeg var på Samos i 2011, da bodde vi i Pythagorio, mens noen vi møtte på flyet skulle bo i en annen by på øya.
Vi hadde nesten ingen vind hele uka vi var der (ikke plagsom i alle fall), mens de som bodde i den byen lengre nord hadde vært så plaget med vind at bading hadde vært umulig. De hadde måttet leie bil hele uken for å komme seg til strender som de kunne bade på. Så ja, det er jo variasjoner.
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...