Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Syros igjen, men nå går det mot høst.

Started by marjana, 27. Aug 13, 17:49:21

Previous topic - Next topic

filhellener

15. Oct 13, 21:12:46 #48 Last Edit: 15. Oct 13, 21:15:41 by filhellener
Quote from: Kristian on 15. Oct 13, 21:09:06
Importen må kanskje skje med et dedikert program, men det er mulig at du har windows funksjoner som klarer det, ellers har du kanskje billedbehandling fra "gammelt" av?

Er det til meg du skriver?
Jeg har lagt inn programvaren som fulgte kameraene :)
Kari

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Uansett programvare, jeg tok en pause fra trøbbelet, men måtte bare prøve igjen. 81 nye bilder ble overført til pc'en. Her er noen bilder fra bystranda her om dagen, og der var det to katter, en gul og en svart, som hang sammen med folket der, og den gule maste veldig mjau, mjau, mjau da damelaget tok frem alle matboksene sine. Den svarte kom bort til meg, kvesset klørne på stråmatta mi, slanget seg på matta etterpå og ser på meg når jeg tar bilde. Været her er fortsatt fint med sol og varmt i vannet, men det skal visst regne i morgen natt.
Glika i zoi

marjana

Det er visst kameraet som har en feil. Jeg gikk innom mediabutikken Multirama for å få en sjekk på kameraet, og det er nok en produksjonsfeil. Jeg må i butikken der jeg kjøpte kameraet i Oslo for å fikse dette. Derfor blir det litt hulter til bulterbilder fra nå av, for jeg kan ikke se hva jeg tar bilde av!


Glika i zoi

marjana

Oppi den store "håndveska" har jeg selvfølgelig det gamle kameraet! Det må lades opp, men etterpå så tar jeg bilder igjen!
Glika i zoi

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Jeps, og jeg fant til og med usb-kabelen til det gamle kameraet oppi alt krimskramset, så det er mulig å få lagt ut bilder.
Det var et slags "åpenbarings"-øyeblikk her med sol gjennom masse mørke skyer. Veldig fint! Dramatisk himmel og hav over mot Tinos.
Og det gror mangefarget mose ute på nabotaket.
Bilder kommer sånn siga siga...

Glika i zoi

marjana

Et vennepar gifter seg etter alle disse år sammen, og da tenkte jeg på hva er fint å gi dem i bryllupsgave.

På supermarkedet her har de små sylindere i klart glass med hank helt nede på glasset, og de er for raki og tsiporo, eller for en espresso med en liten dråpe cognac eller noe sånt. Jeg kjøpte 20 glass for 1,47 per glass, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få alle de glassene med meg hjem til Norge. Det er ca 2 kilo glass i to bæreposer nå....
Glika i zoi

marjana

Nok om praktiske problemer for en stund. På taket mitt er utsikten fantastisk og også soloppgangene.
Glika i zoi

marjana

Dagene går fort forbi her. Jeg betalte husleie og strøm for oktober i dag etter mye leting etter Artemis som er den eldste broren av tre, og det er han som håndterer økonomien.
Så jeg prøvde å betale en dag eller to før uten å finne Artemis, men i resepsjonen er kvitteringen med navnet mitt klar før jeg har betalt.

Litt lengre opp i tråden fortalte jeg om en eldre mann jeg møtte her, som er gift med en dansk dame, og han ringte meg nå i dag, nesten etter en måned, og vi avtalte å møtes på mandag kl 18 på en ganske ny taverrna der de serverer tre tallerkner meze og enten en øl, vin eller tsiporo for 7 euro før kl 19.
Glika i zoi

Tjorven

Quote from: marjana on 02. Nov 13, 18:10:05
Litt lengre opp i tråden fortalte jeg om en eldre mann jeg møtte her, som er gift med en dansk dame, og han ringte meg nå i dag, nesten etter en måned, og vi avtalte å møtes på mandag kl 18 på en ganske ny taverrna der de serverer tre tallerkner meze og enten en øl, vin eller tsiporo for 7 euro før kl 19.


Hihi, det er tydeligvis ganske siga siga på avtalefronten også  ;D
Ellers deilig å ha sol, sommer og bading langt uti oktober, sukk.... Du får nyte så lenge du kan. Så bra du hadde ekstra kamera med lader og alt, når det nye slo seg vrang.
Kos deg videre, Marjana  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Ja, jeg trives godt her. Min venn Thasos har også tid nå til å gå ut etter sommeren, og han ga meg et skikkelig ulveglis om hvor vi skal ut på torsdag. Han er en god kompis fra mange år tilbake fra Galissas, og kjenner og vet om Syros overalt, og vil overraske meg. Det er alltid morsomt sammen med ham, og særlig når han viser vei!
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...