Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Syros igjen, men nå går det mot høst.

Started by marjana, 27. Aug 13, 17:49:21

Previous topic - Next topic

marjana

23. Sep 13, 18:13:02 #12 Last Edit: 23. Sep 13, 18:15:00 by marjana
Nei, jeg skal ikke blåse bort! Jeg stortrives, og det er bare hyggelige folk rundt meg.
Jeg har gjort det litt mer til "mitt" på rommet med noen bilder på veggen, en tynn gardin i døra ut mot takterrassen, og litt lysdekor rundt speilet der jeg har "kontoret" mitt.
Glika i zoi

Fia

Takk for sist, marjana - det var så artig å hilse på deg! :) Kooos deg videre - som du vet er jeg bittelitt misunnelig...  ;)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

marjana

27. Sep 13, 03:48:05 #14 Last Edit: 27. Sep 13, 03:54:54 by marjana
Selv takk, Fia! Jeg blir gjerne med på et treff med deg igjen! Er du vel hjemme igjen?

På Syros skjer det masse på kulturfronten nå. Kunstscenen med en performanceforestilling med masse flotte kostymer, alt i resirkulert materiale, på rådhusplassen, og i dag startet den 6. internasjonale animasjonfilmfestivalen på Apollo Theatre, som varer i fire dager.

Jeg tar massevis av bilder, men de må jo krympes før de kan legges ut her i forumet.

Men her er et blinkskudd av en av kreasjonene laget av brukte plastposer av multikunstneren Rachel Gozlan.

Glika i zoi

Kristian

Quote from: marjana on 16. Sep 13, 19:03:40
Jippi, det regner!
91 dager siden sist det regnet.

http://www.syroswx.gr/index.php


Det var vel samme dag det regnet på Naxos, og Nikos på Melremi nektet folk å sitte utenfor "taket", de kunne få et par dråper i håret.

Forøvrig nærmer vinteren seg på Antiparos, det var ikke mer enn 19,5 om morgenen både på mandag og tirsdag denne uka.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Takk for sist, Marjana, and what a surprise  :o ;D ;D  Røper ikke mer her og nå, men det var skikkelig artig å treffe deg  ;) 
Så koselig du bor! Ikke rart du vil være der lenge  :-* Forøvrig var det 2 gr brrr da vi mellomlanda på Gardermoen på torsdag, så kos deg videre på Syros du bare  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Quote from: Tjorven on 28. Sep 13, 16:44:01
Takk for sist, Marjana, and what a surprise  :o ;D ;D  Røper ikke mer her og nå, men det var skikkelig artig å treffe deg  ;) 
Så koselig du bor! Ikke rart du vil være der lenge  :-* Forøvrig var det 2 gr brrr da vi mellomlanda på Gardermoen på torsdag, så kos deg videre på Syros du bare  :)



Fysjom fysjom Tjorven. Vi hadde omkring 10 i bilen på vei nedover fra Gardermoen.

Men forøvrig fredag morgen: Is på vannpyttene og rim i grasset
Kristian/Planer er til for å utsettes

Sisi

Det var pluss 3 da jeg kom hjem i halv åtte tida her på fjellet mitt , fy faen det var kaldt, kontrast!!! Men etter å ha fyrt i en to-tre ovner et par dager så har jeg heldigvis  fått varmen i meg igjen. Klem

Sisi


marjana

Takk for det, kjære venner!

Det blåste hardt her om dagen, og da ble det ganske kaldt her oppe på taket. Jeg gikk innom resepsjonen for å be om rene lakener og håndklær, og et teppe for å ha over meg på senga.

I resepsjonen skriver Georgos ned på en blokk hva som skal gjøres i morgen. Kouverto til rom 301. Og det fikk jeg! Et digert, tykt vinterpledd på ca 4 kvadratmeter for jeg har en dobbeltseng. Det blir nok fint i november når alt er stille og lukket.
Glika i zoi

Sisi

J,a kanskje på tide og komme seg ned fra taket. Litt mindre forblåst nede i etasjene.... klem

marjana

30. Sep 13, 10:25:01 #22 Last Edit: 30. Sep 13, 10:29:54 by marjana
Quote from: Sisi on 29. Sep 13, 22:45:24
J,a kanskje på tide og komme seg ned fra taket. Litt mindre forblåst nede i etasjene.... klem


Men nede i etasjene er det ikke utsikt i det hele tatt! Heller litt vind i håret og litt kaldt oppe på taket, og nå med et digert vinterteppe på senga, og fortsatt utsikt med 360 grader Ermoupolis!

Utsikten på dagtid.             

Glika i zoi

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...