Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Syros igjen, men nå går det mot høst.

Started by marjana, 27. Aug 13, 17:49:21

Previous topic - Next topic

marjana

Deilig å være tilbake her på Syros, og regner med å være her ut høsten til slutten av november.
Jeg ble godt mottatt med gode kyss og mange klemmer. En del gamle venner er her som jeg ikke har sett på noen år også.

Det er veldig varmt her, så jeg prøver å aklimatisere meg i skyggen. Men i butikken må man jo av og til for å kjøpe vann og vin og brød og skjøteleding så det blir både kjøleskap og pc.

Bilde på vei til butikken:
Glika i zoi

marjana

Veldig hyggelig at dere likte bildet av tørkesnora!

Her kommer et bilde av der jeg bor nå i Ermoupolis, og utover høsten. Det er litt sånn "Karlson på taket", men med heis helt opp, og det er et ganske nytt bygg, så det er en veldig god standard på møblene og inventaret. Det er deilig med skuffer som bare glir lydløst...

Jeg vet ikke hvordan jeg kan få takket min kompis Vasilis nok som sørget for at jeg bor her så bra, og så billig også! Nå løper han rundt hele tiden og jobber på tavernaen fra tidlig til sent, men det blir tid utover høsten, så jeg kan spandere på han en middag og en tur på bar der han ikke må jobbe!

Glika i zoi

filhellener

Quote from: marjana on 02. Sep 13, 14:13:55
Veldig hyggelig at dere likte bildet av tørkesnora!

Her kommer et bilde av der jeg bor nå i Ermoupolis, og utover høsten. Det er litt sånn "Karlson på taket", men med heis helt opp, og det er et ganske nytt bygg, så det er en veldig god standard på møblene og inventaret. Det er deilig med skuffer som bare glir lydløst...



D e r. Skulle jeg gjerne ha bodd, Marjana :)
- med egen t a k terrasse og god utsikt!
Kari

Diddi

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

marjana

Jeg var ute for å kjøpe mer vann og vin og sånt i ettermiddag, og da så jeg disse to gamle damene på bildet høyt oppe på en stige som skraper av sand på utepersiennene og vasker huset ute. De var oppe i minst 3. etasje.og det er en ganske hard jobb for å ta bort all sanden som legger seg nesten som betong på treverket.



Glika i zoi

kaka

KariK

marjana

Quote from: kaka on 06. Sep 13, 21:17:01
Godt å ha noen til å holde stigen også.



Ja, ikke sant! En må jo hjelpe til og holde i stigen så det blir balanse!

Jeg tuslet rundt i Ermoupolis i stille gater da det var mesimeri, og tok masse bilder. Husverten min, Dimitris, sto ute på trappa da jeg gikk forbi der, og da måtte vi stå ute på fortauet og skravle sammen ganske lenge.
Det blir bare bedre og bedre å være her på Syros!
Glika i zoi

kaka

Det høres ut som du lever godt i den greske hverdagen  :)
KariK

marjana

Glika i zoi


marjana

Nå har det blåst ganske kraftig her i et par dager, og det merkes godt oppe på "Karlson på taket"-huset mitt. Jeg var bortom husverten for å be om rene lakner og håndklær, og et pledd for å ha på senga. Det er faktisk litt småkaldt om natta, men jeg vil ikke lukke igjen døra ut mot takterrassen riktig ennå. Så jeg fikk et stort, tykt vinterpledd, så det får holde så lenge jeg blir her utover høsten.

Jeg sjekket billetter på SAS i går, og der må man være tidlig ute for å få billige billetter, helst et par måneder. Det var allerede dyrt i oktober. Så jeg kjøpte billett tilbake Athen-Oslo 28.november for 1110 kroner. Da korresponderte det i hvert fall med Olympic til flyplassen i Aten. Båtrutene er ikke lagt ut ennå, men regner med at Blue Star vil gå som vanlig kl 16 hver dag, så da er det et annet alternativ å dra dagen før, overnatte i Piraeus, og til flyplassen om morgenen. Innenriksflyet er best, og koster det samme som Blue Star og hotell i Piraeus. Så nå er i hvertfall returen bestemt.
Hvis jeg blåser bort her på taket, og det blir for kaldt, så kan jeg helt sikkert få bytte til et annet rom i bygget her. De andre rommene/studioene har to rom med kjøkken der det blir lunere og varmere. Får se hvordan været bli fremover.
Glika i zoi

Anders

Unner deg og misunner deg og håper du har det bra fremover. Og litt for vår del... at du ikke blåser bort! :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...