Logg inn med Facebook eller Google!

Anbefaling leilighet Keffalonia?

Started by Catrine, 13. Apr 13, 22:50:35

Previous topic - Next topic

Catrine

Vi er en familie på 5 som snuser på en tur til Keffalonia i sommer :) Har barn i alderen 6-12 år. Lurte på om noen har anbefalinger til overnattingssted? :ferie:

Dette er hva vi ser etter:
- grei standard
- nær strand
- basseng
- lite nattestøy
- butikk i nærheten
- minimum et par spisesteder i nærheten

Taker for tips  :kissand:
:goodnight:

Tzasiki

14. Apr 13, 12:23:18 #1 Last Edit: 14. Apr 13, 21:58:59 by Tzasiki
Hei. Har du/dere besøkt Kefalonia tidligere? Øya er ganske stor med flere landsbyer spredt omkring.

Hvist dere vil bo nære hovedstaden Argostoli, er "Lassi" som er turiststedet et greit sted  å bo. Kort vei inn til byen om kvelden om man ønsker det. Lassi har langrunne fine barnevennlige strender.  Dere kan titte på bostedene under:

Det ene bostedet heter "Silo", har selv ikke bodd der, men gikk forbi daglig da vi bodde på hotel like i nærheten. Synes "Silo" så svært fint ut!.  Bostedet Ligger like ved flere vakre strender,  stille og rolig/vakker beliggenhet!! Trygt og godt for en barnefamilie. Lite biltrafikk utenfor! :)  Må gå ca. 8-10 min.  for  komme til hovedgaten der spisesteder og butikker er.

http://www.agni.gr/kefalonia_travel_guide/kefalonia_accommodation/lassi/index.asp

Ellers har øya flere andre landsbyer, nevner noen: Luxuri, Fiskardo, Agia Efthima, Sami, Skala,  og lille vakre Assos!. Så det er mye  velge i!. I alle fall har jeg nevnt Lassi som er et greit sted  bo, dog IKKE så idyllisk som Assos, Fiskardo eller Agia Efthima,  men disse landsbyene ligger langt unna hovedbyen, og da må man bil, det går ikke så ofte busser dit daglig.  Det er fint å leie bil for noen dager, da øya er svært vakker!.  :hjerte:

Selv bodde vi her, og stortrivdes på dette flotte hotellet, og for en beliggenhet!!:  Vi var så fornøyde!. Uvant å bo på et stort flott hotel da vi pleier å bo i leilighet når vi ferierer i Hellas, men dette nøt vi!!!! Kunne godt tenke oss tilbake!!   

http://www.mediterraneehotel.gr/


Da kan dere bare begynne å planlegge, og glede dere!!
Håper dere fikk litt tips av meg. :)





Trollungen

Mine helt klare favoritter på Keffalonia er landsbyene Fiskardo og Assos. Det er jeg jo ikke alldeles alene om å synes, så man er jo ikke eneste turist her, men de som vil ha natteliv og neonskilt, reiser lenger sør på øya. Fiskardo er en vakker, pastellfarget Kardemommeby rundt en liten havn, med tavernaer så nære det krystallklare vannet at fisken spiser smulene som ramler ned. Det er et par helt ålreite matvarebutikker der du finner det viktigste, og til og med en og annen klesbutikk, men slett ingen by. Fiskardo var eneste "overlevende" landsby etter jordskjelvet på 50-tallet, og husene står fra Venetiansk tid. Noen minutters spasertur sørover langs landeveien helt i vannkanten ligger en liten, pen strand, Foki beach, men om dere virkelig vil nyte dagen går dere veien oppover og deretter til høyre ned mot Emblisi beach-Himmelsk.. Jeg bor aldri på hoteller med basseng, men vet at Emelisse er svært populært. Det er masse små hus til leie i Fiskardo, men om du vil ha bassseng, må du nok litt opp i åsen bak byen.
Assos er også vakker, ligger nærmere den legendariske Myrtos beach, et must under oppholdet. Et annet must er å ta med et eksemplar av Kaptein Corellis Mandolin og lese høyt over et glass Robola mens månen kommer opp over Itaca. Man hører nærmest Pelagia som roper på geitene i åsene bak seg.
Charterturene går primært til øyas sørlige del, noe den bærer preg av. Jeg anbefaler derfor øyas nordlige "utstikker", Erisos, der Myrtos, Assos, Fiskardo og Agia Efimia ligger. Uansett, slik jeg ser det har dere valgt en av fantastiske Hellas mest fantastiske øyer, så da kan vel ikke ferien bli annet enn..

AaseMa123

Vi var to familier med 4 barn totalt og var på Kefalonia juni 2011. Vi bodde i Lassi, et sted oppe i åsen som heter Liberatos Village. 10 min å gå opp fra selve restaurantgata og strand. Stranden heter Makris Gialos og er fantastisk. Super til barn. Liberatos har fantastisk utsikt over "hele verden". Du får med deg både soloppgang og solnedgang fra samme terrasse. Hyggelig vertskap, far og sønn som driver det. Hjelper til med alt du spør om. Han ordnet med leiebiler til oss gjennom en kamerat til en god pris. Kan anbefale stedet. 0 trafikk, rolig, stille, liten butikk på stedet (veldig sparsomt utvalg da vi var der tidlig i sesongen) - basseng (rent og ryddig, renses hver dag) restaurant - de lager det du har lyst på - må ikke gå ned til restaurantgaten hver kveld.

Vi leide bil som sagt, reiste nordover. Byen Fiskardo er flott. Assos kjørte vi dessverre bareforbi. Myrthos Beach er verd et skue. Fra toppen er det postkortmotiv! Ellers er Makris og Platis Gialos mer barnevennlige strender enn Myrthos. Ta en tur inn til Argostoli tidlig formiddag når fiskebåtene kommer inn i havnen, da kommer også Caretta-Caretta (havskilpadder) diltende etter for et "gratis" måltid. Er noe eget å se ville havskilpadder med egne øyne. De kan bli opp til 200 år gamle. Et slikt skue setter sine spor.

Kan anbefale øya, dersom dere blir litt rastløse, så er Itaka en liten øy nord som henger litt fast i Kealonia verd et besøk sies det. Dersom du synes Kefalonia er flott, er Itaka enda finere. Båtturer dit.
Det er grotter og undersjøiske vannkanaler å besøke på vestsiden av øya. Flott der også. Der filmen Captein Corellis mandolin ble spilt inn. Lykke til.

AaseMa123

Liberatos Village, Lassi - Kefalonia

AaseMa123

Legger til noen bilder fra vår ferie på Kefalonia - en øy å anbefale til både liten og stor.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...