Logg inn med Facebook eller Google!

Barnevennlig hotel med badebasseng i Santorini

Started by Gyda, 10. Feb 13, 20:09:59

Previous topic - Next topic

Gyda

Hei

Nå har vi bestemt at ferien i år blir til Hellas, Vi har tenkt å fly til Santorini først og bli der et par dager, før vi drar videre til Naxsos og Paros eventuelt Antiparos. Har igrunnen to spørsmål, vi har tre barn og trenger et barnevennlig hotel, gjerne ikke så langt fra flyplassen, vi kommer mest sannsynlig på natten. Hva er den sikkreste måten å komme seg fra flyplassen og eventuelt til et hotel? Er det ok med taxi?
Hilsen en som gleder seg til å planlegge en uforglemmelig tur.

Ole

Jeg kan dessverre ikke anbefale noe barnevennlig hotell på Santorini. Taxi fra flyplassen er nok det beste, så sant ikke folk fra hotellet henter dere på flyplassen. Det er ikke uvanlig, og transport til havna er også ganske vanlig. Da sparer man seg noen euro på taxi.

(PS: Når det gjelder barnevennlige hoteller på Naxos, Paros og Antiparos, så er det helt sikkert mange her inne som har tips.)


Tjorven

Hei Gyda. Kan anbefale Babis Hotel i Karterados på Santorini. Det ligger bare 5 km fra flyplassen, har svømmebasseng, gratis skyss til/fra Fira hver halvtime til midnatt, og er et rimerlig hotell i barnevennlige omgivelser i denne fjellandsbyen. Gratis skyss er også inkludert til og fra flyplass/havn. Buss til andre steder rett utenfor. Dette er et lite familiedrevet hotell med veldig god service. De har egen nettside. Anbefaler dette om dere ikke er "nødt" til å oppholde dere på et strandsted mens dere er på Santorini. Anbefaler dere også selvfølgelig til å tilbringe noen dager på herlige Antiparos  :-* ;D :-* som er et paradis for både liten og stor! Når drar dere?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Et vennlig råd.
Ta besøket på Santorini tilslutt.
Da ungår dere problemer med forsinkelser etc.
Et par tre overnattinger, leiebil en dag eller to, og et besøk i Old Chora, Oia etc.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Frøken Sofie

Vi har litt av den samme utfordringen egentlig - i forbindelse med bryllup på Santorini. Hvor fler av familiene som kommer har med både to, tre og fire barn. Mistenker at fler ønsker seg hotell på stranden, finnes det barnevennlige hotell som ikke ligger på stranden også. Jeg forespurte nemlig ett hvor de ikke ønsket barn under tretten pga at det er for bratt.
Her er forresten litt om turen og bryllupet og seiling  - kikk gjerne ...
http://www.viseiler.com/index.php/turer/hellas-2014-kykladene/santorini-11-juli-bjorn-og-trine

Gyda

Quote from: Tjorven on 16. Feb 13, 01:43:42
Hei Gyda. Kan anbefale Babis Hotel i Karterados på Santorini. Det ligger bare 5 km fra flyplassen, har svømmebasseng, gratis skyss til/fra Fira hver halvtime til midnatt, og er et rimerlig hotell i barnevennlige omgivelser i denne fjellandsbyen. Gratis skyss er også inkludert til og fra flyplass/havn. Buss til andre steder rett utenfor. Dette er et lite familiedrevet hotell med veldig god service. De har egen nettside. Anbefaler dette om dere ikke er "nødt" til å oppholde dere på et strandsted mens dere er på Santorini. Anbefaler dere også selvfølgelig til å tilbringe noen dager på herlige Antiparos  :-* ;D :-* som er et paradis for både liten og stor! Når drar dere?


Det hørtes veldig bra ut, skal undersøke dette. Vi kommer 30 juni og blir en natt før vi reiser til Naxsos. Kommer tilbake et par netter igjen før vi reiser hjem.

Gyda

Quote from: Gyda on 17. Feb 13, 21:55:28
Quote from: Tjorven on 16. Feb 13, 01:43:42
Hei Gyda. Kan anbefale Babis Hotel i Karterados på Santorini. Det ligger bare 5 km fra flyplassen, har svømmebasseng, gratis skyss til/fra Fira hver halvtime til midnatt, og er et rimerlig hotell i barnevennlige omgivelser i denne fjellandsbyen. Gratis skyss er også inkludert til og fra flyplass/havn. Buss til andre steder rett utenfor. Dette er et lite familiedrevet hotell med veldig god service. De har egen nettside. Anbefaler dette om dere ikke er "nødt" til å oppholde dere på et strandsted mens dere er på Santorini. Anbefaler dere også selvfølgelig til å tilbringe noen dager på herlige Antiparos  :-* ;D :-* som er et paradis for både liten og stor! Når drar dere?


Det hørtes veldig bra ut, skal undersøke dette. Vi kommer 30 juni og blir en natt før vi reiser til Naxsos. Kommer tilbake et par netter igjen før vi reiser hjem. Da har vi booket en natt på dette hotellet! ;)

Tjorven

Så hyggelig at jeg kunne være til hjelp  :)  Håper dere blir fornøyd med oppholdet på Babis.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Eg har faktisk siktet meg inn på det hotellet til påsketuren min, takket være din anbefaling Tjorven. Den infoen eg har funnet på nettet ser jo veldig bra ut. Tegner til at eg "svipper nedom" Santo for og møte en kjenning som kommer siste uken (visstnok flere "kjenninger" som ankommer den dagen, etter hva jeg forstår :-) ), og så må man jo ha en overnatting siste natten også. Blir kanskje litt bedre "dokumentert" dette hotellet etter hvert :-)

Sjøløve

Hotel Babis bodde vi også på en natt i fjor sommer (forøvrig etter anbefaling fra Tjorven  ;D ;D)
Virkelig fin service og hyggelig personale.
Vi landet midt i svarte natten med Norwegianflyet - ble hentet på flyplassen og kjørt til hotellet, god frokost dagen etter og transport til havna i god tid før båtavgang.  Alt til den nette sum av € 40. 
Tror nok vi tar sikte på samme løsningen til sommeren igjen - Norwegian har jo ikke endret på flytidene sine - det blir nattflyvning i år også.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...