Logg inn med Facebook eller Google!

Korfu-Paxos-Parga-Lefkas-Kefalonia

Started by AaseMa123, 17. Jun 12, 21:54:23

Previous topic - Next topic

AaseMa123

Hei... Dette er årets ønske-reiserute. For å kunne serve alle i familien. Vi er to voksne og to ungdom 14-16 år. Er vant med loffe-livet. Vært på Kefalonia i fjor, og Parga 2010. Ønsker å kombinere.. men - lar dette seg gjøre sånn helt praktisk?
Det er snakk om 13-15 dager alt ettersom når vi får flybillett. Til Korfu enten 22.6 eller 27.6 og hjem fra Kefalonia 5. juli eller 12. juli. Er takknemlig for tilbakemedinger. Er også litt usikker i og med Hellas har sine utfordringer om dagen - vil båtene gå som normalt osv..

Tommy

Det turen är ikke möjlig med reguljär färjetrafik, från Korfu kan ni ta er med färja till Paxos men därifrån går ingen färja vidare till Parga eller någon av dom andra öarna du nämner här. Kanske det går att hänga på någon av turistbåtarna som gör turer dagligen fram och åter Parga ??? Vidare får ni sedan ta buss ner mot Lefkas via Preveza o från Lefkas vidare med båt till Kefalonia. Det går också att ta båt från Korfu till Igoumenitsa o så buss därifrån till Parga o sen vidare landsvägen med buss enligt ovan.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

AaseMa123

Takk for svar. Vi har sett at det kan bli litt vanskelig - så vi har begrenset oss til Korfu - Paxos - Parga. Satser på en turistbåt fra Paxos til Parga. Var i Parga i 2010, og da tok vi en dagstur ut til Antipaxos og Paxos med turistbåt. Korfu var jeg på for "hundre" år siden ;) så det skal bli spennende å se igjen øyen og om den er slik jeg husker den.

AaseMa123

Turen det året ble Korfu - Paxos/Antipaxos - Parga

kaka

Jeg husker, fra dagstur til AntiPaxos de utrolig flotte fargene i vannet ved disse "grottene".
KariK

JohnS

Nå finnes det jo andre måter å forflytte seg på enn med båt. Fra Parga går det jo busser via Preveza til Lefkas,  og fra Lefkas går det båter til Kefalonia, og fra Parga er det heller ikke noe problem med en dagstur til Paxos.  Litt eksperimentering med slike kombinasjoner burde kunne løse det meste.

En helt annen ting er at jeg ikke skjønner hvorfor man skal haste seg gjennom 5 øyer/steder på 2 uker, når flere av stedene er verdt to uker - minst - hver for seg.  Hva er det som haster slik at der ikke kan ta det med ro og dele ferien på et par av stedene og slappe av?
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

AaseMa123

Helt ening med deg JohnS - hele "ruten" var i tilfelle vi fikk 3-4 uker på loffen. Vi fikk til to, og da sier det seg selv at 5 steder er  i meste laget. Vi landet på Korfu, var der i 5 dager, så Paxos i 3 og resten av ferien i Parga. Skulle veldig gjerne vært lenger på Paxos. Det blir en annen gang  :D

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...