Logg inn med Facebook eller Google!

Ikke flust å velge i når man er singel på charterreiser.

Started by marjana, 11. Apr 12, 18:55:48

Previous topic - Next topic

marjana

Glika i zoi

Ole

Billige flyselskaper og bestille hotell selv er billigst for alle, ikke bare enslige (i skoleferiene). Nettsidene til charterselskapene har jeg sluttet å gå inn på!

Anders

Apollo later nå til å ha sovnet på øverste prishyllen uansett... vi har liksom ikke så mange valgmulighetene ang reisedatoer og slikt :-(

Tjorven

Sjekk www.skyscanner.no, Anders. Der finner du hvem som flyr hvor, og hvor de billigste billettene selges. Det må da finnes andre alternativer enn Apollo?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Eller hva med RyanAir. De flyr dog kun til Kos og Thessaloniki, men blir kanskje billigst in the long run, selv med lenger båtreise enn vanlig....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

:-) Fra Bergen, Tjorven... RyanAir blir uansett ikke aktuellt om de så lander på Sofias tak!

Diddi

Ja,Apollo holder koken i år. Nå har 14 dagers turen fra Oslo igjen blitt ledig fra 19.mai.Nå er den satt opp høyere enn noen gang!!
Men,SAS til Athen da,Anders? Litt stiv pris det også men....
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Kan få den via køben til toogethalvt pro pers... til vettuge flytider også. Absolutt et alternativ. Skal nok få til noe :-) Satser på is i magen og lite galt med taket...

Tjorven

Samme som jeg betalte tur/retur Trondheim-Kjøben-Athen det. Syns ikke det er så ille når man kan reise hjemmefra, og samtidig slipper overnattinger. OG komme seg videre til "endestasjonen" samme dag  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Quote from: Ole on 11. Apr 12, 18:58:32
Billige flyselskaper og bestille hotell selv er billigst for alle, ikke bare enslige (i skoleferiene). Nettsidene til charterselskapene har jeg sluttet å gå inn på!


Er ofte innom Apollos hjemmesider, men da for å booke flybilleter samt at man får gunstig pris på leiebil gjennom dem. Vi booker aldri pakketurer gjennom reiseselskaper og ordner oss med eget boende samt bruker som oftest leiebil i tillegg og har da full frihet på alle måter. Drar selv nedover snart for en lengre periode med Norwegian, fruen kommer etter også med Norwegian, en sønn på besøk via flybilleter fra APollo, venner på besøk med flybilletter fra APollo, annen sønn på besøk med Ryanair og svigermor også med Apollo så man må shoppe rundt og planlegge godt for det finnes ikke et riktig svar på slike "kabaler" etter min erfaring.
Booker man bare flybilleter med Apollo så slipper man å stå i køen på flyplassene sammen med hele chartergjengen som kommer ut av bussen, men vandrer foran køen på egen hånd og sjekker inn! ;D

Hvis noen single skal til Kreta så kan jeg anbefale et veldig hyggelig lite hotell (seks rom) i Plaka rett ovenfor Almyrida hvor du kan få et singlerom til fornuftig pris. Alle rom er nyoppusset, og hotellet drives av en familie som vi har blitt godt kjent med. I fjor betalte jeg 25 euro med god frokost i et singlerom.

Marit

Koster ofte flesk å reise med charter alene. Er mange hotell jeg ikke har kunnet valgt pga av "alene på rommet"-tillegget utgjør neste halve turen.

De siste årene har jeg alltid sjekket rutefly og hotell direkte på nettet før jeg ev. sjekker flybillett gjennom charterselskap. Dessuten, å reise i skoleferien kan jeg ikke, det har jeg ikke råd til.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...