Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørsen Fly 2012

Started by 5ifamilien, 11. Oct 11, 09:07:29

Previous topic - Next topic

Anders

De pleier endre seg VELDIG, ja... og da i positiv retning for oss reisende. Jeg har selv reist flere ganger for 7-8-9-hundre tur/retur, uten at jeg helt har forstått hvordan det der fungerer. Det varierer fra år til år også. Og hvis du har is i magen og kan vente til opp mot avreise kan du gjøre kupp som fx 500 t/r. Nå sist på Naxos traff jeg forresten igjen det danske paret som også var der i påsken, og de hadde betalt 300 hver for t/r Køben-Athen, billettene kjøpt to-tre dager før avreise.

5ifamilien

Quote from: Sjøløve on 18. Oct 11, 16:48:40
Norwegian har lagt ut sommer-rute til Santorini
Ingen direkterute, men derimot med mellomlandring i København.  Og dessverre bare i skoleferien
Athen er også lagt ut - via København her også.


Dette var dårlige greier :(.... Èn ting er at Norwegian ikke har direkte flygninger... - men når de i tillegg lander 03:45!! Og avreise 04:30 - og dyrt! Det må jo komme noe mer....? Savner Sterling... :-(

Ole

Det kommer helt sikkert noe mer fra Norwegian. Noe annet ville overraske meg.

Solgry

Ja, regner med at det kommer flere muligheter med Norwegian! I fjor på samme tid hadde de da like "dårlig" utvalg, men det ble flere avganger utpå nyåret/våren.
De siste åra har vi reist med Norwegian, enten fra Rygge eller Gardermoen, i september og UTEN mellomlandinger!
Selvsagt må vi komme oss videre fra Athen, men hvis vi får det til å klaffe, som nå i år, tar vi innenriksfly videre fra Athen!

Helt ypperlig for oss!!!!!

HEYYYY! VI MÅ VÆRE POSITIVE, FOLKENS!!!!! ;D
Lodotter er englenes tøfler.....

stelios

Norwegian`s ruter som nå er lagt ut er da riktig dårlige!!. Athen starter ikke opp før i slutten av Juni, Santorini  det samme via CPH, og alt er dyrt dyrt dyrt. La oss håpe at det kommer  noe nytt - gjerne Athen eller Santorini fra Torp. Og for min del gjerne  avgang kveld fra Oslo og natt fra Santorini -  :) I mellomtiden kan man jo alltids booke med SAS+Aegean (gjennomgående billett på SAS' hjemmeside). I hvertfall utenom høysesongen er prisene slett ikke værst.

Svein~B

Jeg synes ikke det er så veldig dyrt. De skal fly tre ganger i uka fra siste uka i juni til siste uka i juli, deretter to ganger i uka de tre første ukene i august. Det blir ingen flygninger i helgene, bare på ukedager i år. I år mener jeg at alle flygningene fra Oslo gikk grytidlig om morgenen. Det gjorde de også fra Rygge tidligere. Nå går flyet på mandager og onsdager om ettermiddagen, men fredagsflyet går fortsatt grytidlig.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

5ifamilien

Flytidene med Norwegian t/r Athen er jo helt supere i år  ;) Og kr 4.600 for 4 stk DIREKTE hjem fra Athen på litt over 4timer - syns det var verdt pengene!

Kristian

For 2011 var Norwegian sene med direkteflyene til AThen.
Hadde tidlig ute fly via Stokholm til A. og for 2012 virker det som de starter med Oslo Køben Santorini/AThen
Ellers har jo SAS søndagsfly til Athen via Køben som i år var tidlig nok ned til å få båt ut samme dag. Vi betalt under 4000 for to pers. t/r i September.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Marit

Fikk e-post fra Norwegian i dag hvor jeg kunne bestille for sommeren 2012.

http://www.norwegian.no/fly/tips/?D_City=OSL&DestinationGroup=8&SplitDatesInto=3&UseDates=True&D_Day=01&D_Month=201204&D_Day_End=31&D_Month_End=201208&CurrencyCode=NOK&rnd=44705

Her ligger Athen, Kos, Korfu, Kreta, Rhodos, Santoirni (og Kypros).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

kaka

Spennende, Marit! Her er det bare å "reise".
KariK

Kristian

Quote from: Marit on 25. Oct 11, 19:21:45
Fikk e-post fra Norwegian i dag hvor jeg kunne bestille for sommeren 2012.

http://www.norwegian.no/fly/tips/?D_City=OSL&DestinationGroup=8&SplitDatesInto=3&UseDates=True&D_Day=01&D_Month=201204&D_Day_End=31&D_Month_End=201208&CurrencyCode=NOK&rnd=44705

Her ligger Athen, Kos, Korfu, Kreta, Rhodos, Santoirni (og Kypros).

Foreløpig ser det ikke spennende ut for oss. Ikke noe i september bortsett utreise via Køben - hva med retur?
I august er det landing sent på kvelden og ditto avreise. Avreisen går jo greit, men da må man ha overnatting i Athen/Pireus på utreise.
Får se om de kommer opp med noe bedre på direktefly, de gjorde jo det i år en stund etter nyttår.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Sjøløve

Vurderer litt om vi skal ta Norwegian til Santorini fra København neste sommer. 

Siden vi så småningom har planer om en visitt på Bornholm igjen - kunne vi jo kombinert en tur dit med en avstikker til Naxos på veien - vi kjører jo likevel rett forbi Kastrup på veien til Ystad og Bornholmfergen.
Prismessig ser det ut som om det er noe rimeligere fra København enn fra Oslo til Santorini - iallefall i midten av juli når vi har tenkt å reise.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...