Logg inn med Facebook eller Google!

- Så mange bikinikledde kvinner at kona ble sur

Started by telma, 17. Mar 11, 19:00:45

Previous topic - Next topic

telma

Herlig artikkel i Dagbladet om Britiske turister som klager på toppløse kvinner, varm sand og billig mat.

http://www.dagbladet.no/2011/03/17/tema/reise/ferie/reise_forbruker/15841348/

Diddi

hi,hi.....noe skal man bare ha å klage på ja!! Ha en fortsatt flott ferie ville jeg sakt :bootyshake:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Mixelite

Den kona var rar... ;-)

Rart hva folk kan klage på. Eller egentlig; hva slags forventninger de har til ferien.

Stort sett treffer vi bare hyggelige folk som er bevisst på at de er gjester i et land. Det har vel noe med stedene vi reiser til å gjøre. - men vi klarte å treffe et par som klaget på utlendingene, dvs. grekerne, hvordan de hele tiden var ute etter å lure oss, snakket høylydt om at de(utlendingene) gjør seg dumme og egentlig skjønner norsk veldig godt(lurer på hvor de har feriert før. De klaget på maten, på at de måtte betale for a/c fordi de hadde fjernkontrollen når de ikke hadde brukt den(nok et bevis på at de ble lurt), klaget på at de måtte betale for brød etter å ha sittet på rumpa og fått servert frokost på rommet hver dag. De hadde ikke bestilt brød, så det så! Alle vet jo at brød er en stor utgiftspost på et gresk måltid... De fant stort sett noe å klage på, på disse utlendingene, bortsett fra billig drikke.... Det klaget de visst ikke på. Vi satt og lurte på hvorfor de ikke heller ferierte hjemme...

Anders

Har gjort meg noen slike tanker jeg også, Mix... noen mennesker (uansett nasjonalitet) burde egentlig ikke feriere utenfor sitt eget land. Det har skjedd- både i Hellas og andre steder- at jeg har møtt nordmenn som jeg har trukket meg unna fordi jeg nesten \"skjemmes\" og helst ikke vil assosieres med dem. Synd, men sånn er det visst.

Bjørg

Jeg inbiller at dere øyhoppere som er innom denne siden ikke har så mye å klage på. Jeg tenket at alle reiser sin egen vei og bare møte hyggelige mennesker (grekere).
Jeg kan heller ikke huske at jeg har hatt noe  spesielt å klage på i Hellas og på øyene.  Jo det må ha vært den gangen på Kalymnos - når vi måtte gå i butikkene fpr å kjøle oss ned. Tror det var + 40 minst !!!!??? :-)))

Mixelite

Quote from: \"Bjørg\"Jeg inbiller at dere øyhoppere som er innom denne siden ikke har så mye å klage på. Jeg tenket at alle reiser sin egen vei og bare møte hyggelige mennesker (grekere).

Jeg er ikke øyhopper, men jeg har likevel lite å klage på :) Jeg møter for det meste bare hyggelige mennesker, både nordmenn, grekere og andre nasjonaliteter. Folk blir snille av å reise til Hellas, har jeg funnet ut. Bortsett fra dem som heller burde blitt hjemme, men ett par slike blant alle man har møtt i løpet av 20 år kan man vel ikke klage på :) Åja, og den sinte gamle damen i en populær turistlandsby på Chios. Den eneste jeg har møtt som har vært glefsen, men hun var det så til de grader at vi ikke prioriterer et nytt besøk i landsbyen spesielt høyt. Hohoho.

Anders


Mixelite

Quote from: \"Anders\"Biter meg i knokene...
Hm. Spytt det ut ;-)

Anders

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Anders\"Biter meg i knokene...
Hm. Spytt det ut ;-)

Næ... hjelper med litt nattesøvn... jeg pleier jo få så ørene flagrer når jeg \"spytter ut\", så det prøver jeg å slutte med :-)

Tjorven

Bare kom igjen du Anders, jeg støtter deg fullt ut  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Tror jeg skal la vær, blir bare så mye bråk blandt \"oss\" øyhoppere :-)

Tjorven

Vel, uansett om jeg hopper eller holder meg på ett sted i ferien, så tar jeg ting som det kommer og er stort sett fornøyd  :D  Og selv om jeg har en tendens til å havne i visse \"Tjorven-uhell\", så kommer jeg da over det også  ;)  Ferien er for dyrebar til å ergre seg over idiotiske ditt og datt som kom fram i den artikkelen iallfall.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...