Logg inn med Facebook eller Google!

SMÅKYKLADENE-hvilke øyer skal jeg velge?

Started by Tjorven, 16. Jan 11, 18:57:34

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Er enig med 5ifamilien - tror jeg like gjerne hadde satset på enveis-billett med rutefly fra Trondheim  til Athen og tatt ettermiddagsbåten ut til Kykladene.  
Lang båtreise - ja - men kanskje like langt og tidkrevende å fly ut fra Gardermoen eller Rygge med evt innlagt overnatting natten før flyavgang.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Kristian

Jeg har sjekket \"kun fly\" på charterselskapene, og de er for å si det mildt shitdyre.

Så i dag at SAS har ny kampanje med Athen fra 950

Sjekk avreisedag med tanke på transitt i Køben og tid i mellom dersom du velger det.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Nå har jeg \"reist\" på kryss og tvers for å finne billetter via Athen istedet, men må via hvis det skal lønne seg. SAS har kampanjepriser på 790 kr Gardermoen-Athen, mens fra Tronheim koster turen 2200 kr!!! Forstå det den som kan  :(  Disse flightene er via København.

Norwegian flyr G.moen- Athen direkte for 860 kr. Uansett blir det overnatting i Oslo, da flyene går i 6-tida om morgenen. Men noen båttur fra Pireus blir det ikke, satser i tilfelle på innenriksfly.

Well, får vel bare fortsette å tygge litt på saken, og regne ut totalpriser.... Sukk, nå må jeg visst bare ta meg en pause, det går snart trill rundt i topplokket.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Forresten, hvilke selskaper flyr direkte fra Trondheim til Athen? Finner ikke ut av det, uansett virker det som om det koster en formue. Jeg tenker å dra i begynnelsen av juni( har sjekka priser fra 1.-6), hjemreisa er den 30.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Jeg tok et søk på www.ticket.no for 1. juni, og via København med SAS kommer det på 2322 kr.

Prøver å legge ut link under, men vet ikke om den vil virke. Se søkeresultat 3. De to første var billigere, men med laaaaaaaaaaaang ventetid på Gardermoen.

http://www.ticket.no/bestill/reise/airResult.html?_eventId=search&_flowExecutionKey=_cD12C1589-E442-C7ED-CFCF-A69427E33A6F_k10BA9C6D-A706-DFAE-E732-6305C2CF645B

Da er det bare en time ventetid i København og du er i Athen kl 13.

Anders

SAS via Køben til Athen, så får du 3-4 timer der før fly til Naxos, gir deg 5-6 timer før kvelds/natt-båt til Amo/småkykladene. Relativt problemfritt tror jeg... lite stress iallfall. Men du må nok regne oppimot tre og et halvt for en slik tur.
Ellers kan du jo ha is i magen... tror Apollo til Santo blir MYE billigere jo nærmere du kommer. Men det finnes ikke one-way fra BG heller... tydelig at man SKAL tvinges via Gardermoen.

Tjorven

Takker for svar til dere også, Ole og Anders, men dette blir for dyrt. Må nok satse på litt mer is i magen, og håpe Apollo senker prisen på enveis Oslo-Santorini. Ligger fortsatt på 1848 kr da jeg sjekka i går, og 4 ledige plasser. Må jo si at det frister med direktefly fra Norge, selv om jeg må via G.moen denne gangen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Jeg fulgte med på restplasser i fjor. \"Kun fly\" med Apollo Oslo-Mykonos, i midten/slutten av mai. Et par uker før avreise var de nede i 750-450 kr en vei. Sikkert lurt å vente før du bestiller utreise. Det er jo lavsesong, så det kan vel umulig bli særlig dyrere enn nå? Det er mange kampanjer utover med ruteflyene også, sikker lurt å surfe rundt jevnlig for å se på prisene.
Glika i zoi

Tjorven

Surfer rundt som bare det jeg, Marjana   :pottytrain1:  men Apollobilletten fra Oslo blir ikke satt ned med kun 4 plasser igjen, sa de da jeg ringte på lørdag. Og ikke blir det noe enveis fra Trondheim heller. Greit å vite, om ikke annet.

Har sjekket kampanjepriser også. Rimelig nok om man bor på Østlandet, men i kombinasjon fra Trondheim blir også disse dyre. Avgangene er så tidlige at jeg må overnatte, men får bare fortsette å sjekke. Det ordner seg nok til slutt   :rocklicker:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Nå når alt (nesten) er klappet og klart, måtte jeg innom denne tråden, for å nyte Filhelleners fristebilder fra Koufonissi igjen   :bootyshake:  Nesten bare 2 mnd igjen, så er jeg der. Det bobler i hele meg av forventninger  :D

Koufonissi står fast som planlagt, men det blir Antiparos (yet again, som Nigel sier) istedet for Amorgos. Og alle brikkene falt på plass
.
Men jeg vil gjerne takke alle dere som har engasjert dere og hjulpet meg med info og tips her, selv om det ikke blir Amorgos denne gang.
Jeg fant endelig flybilletter som passa både meg og lommeboka, så nå blir det tre uker ferie fra 4.-25.juni med fly til og fra Santorini. Første stopp er Naxos med en overnatting, så noen dager på Koufonissi, og resten på Antiparos  :D

Hvis det er andre på forumet som også har tenkt seg til samme steder på denne tida, så hadde det forresten vært veldig hyggelig med et treff  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...