Logg inn med Facebook eller Google!

Ouzofestival i Plomari

Started by kaka, 12. Nov 10, 20:46:46

Previous topic - Next topic

Tjorven

Og mens jeg skrev, kom det nye bilder. Her var det fest og god stemning for både små og store, tydeligvis  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Ja, det var absolutt lagt opp for at hele familien skulle kunne delta, Tjorven. Jeg har jo merket meg at barna ofte er med til sent på kveld ellers også. Kanskje ikke rart de får med seg dansebevegelsene tidlig.  :cheese:
KariK

kaka

Sveinung skrev:
Fordi av dere som besøker Plomari og liker Ouzo kan jeg anbefale Ouzo Giannatsi, som nesten ikke selges andre steder.
Det står samme navn over døra til den lille butikken, som ligger i nærheten av markedsplassen ovenfor havna.
Du får smaksprøve før du kjøper, og kan også få se "produksjonslokalene" i bakgården.


Jeg kan ikke si jeg husker å he sett den, men jeg fant en video om den (ser ut som de er på en høyde utenfor byen, der..



KariK

bengalow

01. Aug 13, 21:49:41 #15 Last Edit: 01. Aug 13, 21:51:31 by bengalow
Det var kul att se glimten med Beppe Starbrink, som är programledare för "God kväll" på SVT. Han brukar besöka lite olika, populära resmål i hela världen. Jag tror att jag sett avsnittet förut, men det är lustigt att bli påmind.

För övrigt tycker jag dina reportage är utsökta, kaka. Sköna, vardagliga bilder, som påminner om egna upplevelser, och en text som får mig att minnas.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

01. Aug 13, 21:55:14 #16 Last Edit: 01. Aug 13, 21:57:38 by kaka
Så hyggelig, Bengalow.  :D

Jeg ble litt overrasket over å høre svensk tale, da jeg søkte på Ouzo Giannatsi, og fikk opp en videoe. Koste meg med å se og høre  :D

Hmm merker plutselig at jeg fikk lyst på litt ouzo, - og det står jo noen rester fra Plomari i kjøleskapet  :D
KariK

Sveinung

Kaka skrev:
Jeg kan ikke si jeg husker å ha sett den, men jeg fant en video om den (ser ut som de er på en høyde utenfor byen, der..


Jeg er jo klar over at dagens produksjonslokaler er av det moderne slaget, som vist i videoen. Det han viste meg var et av de opprinnelige "produksjonsapparatene",
fra den spede start.
Og butikken er litt vanskelig å finne fordi den er så liten, men så vidt jeg husker ligger den litt til høyre i en av de første gatene, når du kommer fra havna på høyre side av markedsplassen.

kaka

Må sjekke det neste gang, da  :)
KariK

Ole

Quote from: bengalow on 01. Aug 13, 21:49:41
För övrigt tycker jag dina reportage är utsökta, kaka. Sköna, vardagliga bilder, som påminner om egna upplevelser, och en text som får mig att minnas.


Jeg er bare så enig, Bengalow! Herlig reportasje....flott at den blir dratt fram igjen!

Det hadde vært utrolig artig å ta seg en tur til Lesvos for å se og lære mer om ouzo-produksjonen!

kaka

Jeg har vel nevnt det før, Ole: Jeg tror ouzofestivalen hadde vært noe for deg, men like mye å snoke rundt. Barbagianni har ukentlig omvisning.
KariK

bengalow

Just Barbagianni (farfar/morfar Gianni) är väl den mest kända av alla ouzosorter i hela världen, om man nu skall prata om kvalitet. Ouzo 12 från Aten slår väl alla i försäljning, men det har med marknadsföring att göra. Jag har smakat Ouzo3,4, 5, 7 och 12. Ingen av dom kommer i närheten av fyllighet som Barbagiannis gröna (42%). Den kan t.o.m. flickor dricka utan att grimasera. Mjuk, fyllig, ingen överdriven spritsmak, som många andra ouzo, där man köper 96% alkohol från statliga brännerier, och smaksätter dom. Barbagianni destillerar själv  all sin sprit. Det är liksom det som ger den extra goda smaken.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Barbagiannis grønne, presenteres vel som "damenes"  ;)

Her følger noen bilder fra omvisning på Babagiannis
KariK

bengalow

Ja, för att den blå är 46%-ig (karladryck!) och Evzon (av Evzones - soldaterna) som är 47%-ig. Eftersom jag bara dricker ouzo utan vatten, så smakar den gröna bäst för mig. Den blå blir lite mer spritig...och så slår skatten igenom, och den blir bra mycket dyrare. Det har ju inte med smaken att göra, men "-surt sa räven om rönnbären". Jag tror inte heller att jag kan känna skillnad på ett vin för 500, mot ett för 200 kronor.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...