Logg inn med Facebook eller Google!

Antiparos 2009

Started by Tjorven, 13. Apr 10, 16:33:13

Previous topic - Next topic

Tjorven

Etter å ha blitt frista til bristepunktet av Antiparosbilder her på forumet, var turen endelig kommet til meg  :flower:  Jeg slo på stortromma og bestemte meg for å være der hele tre og ei halv uke. Alene!
Så hadde det seg sånn at Gro, et annet forummedlem, også ble frista, og det endte med at hun slang seg på en 10 dagerstur  :cheers: Gro har vært på Anti før, så her fikk jeg følge av ei lokalkjent. Jippi :)

Vi ankom Antiparos om kvelden 23.mai. Gro fra Gardermoen via Athen, og jeg fra Trondheim via Santorini. Vi hadde aldri møtt hverandre tidligere, men fant fort tonen her på forumet, og tok sjansen på at det ville gå bra ;) Likevel var det to spente damer som satt på hver sin Blue Star og sms\'et hverandre.

Jeg kom et par timer før Gro, og på kaia sto Spiros fra Marias Place og tok imot, og jeg ble ønska hjertelig velkommen av kona Athena da vi kom til hotellet.
Jeg var dødstrøtt etter å ha reist siden jeg dro hjemmefra kl fire natta før, men måtte bare ut på balkongen og lande litt, før jeg gjorde noe som helst anna.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Där var det fint och bo, kan jag tro :bom:

Riitta

Anders

Jippi! Damen har fått blod på tann! :-)
Herlig, Tjorven... dere bodde så fint og hos så kjekke folk. Håper du har mange flere bilder (og har Gro delt noen av sine med oss da?)
De mest avslørende av undertegnede (hvis de finnes) håper jeg dog forblir i glemmeboken :-)

Tjorven

Ja her var det godt å bo, Riitta.
Blei du skræmt no, Anders  :laughing6:  Jeg har ingen avslørende bilder av deg, men det kommer noen helt respektable du er med på ;)
Meninga var jo at Gro også skulle legge ut bildene sine, hun har så mange fine, men hun har visst fordufta fra forumet for ei stund.... Håper hun kommer tilbake og kan komplettere senere.
                                 ----------

Jeg hørte skravla til Gro lenge før jeg så henne. (Tenkte hun måtte få hilse på vertskapet og se rommet sitt først)
Det ble full klaff, latter og klemming mens Athena bivåna hele seansen  :cyclopsani:  Jeg hadde jo fortalt om min \"ukjente\" venninne, og dette syntes hun var veldig artig.

Vi var slitne begge to, men en bli-kjent-drink på balkongen kvikka oss opp, og deretter måtte vi \"på by\'n\" og få litt mat i kroppen. Opp gjennom Main Street for første gang, visste jeg at her kom jeg til å trives  :cheers:  Jeg var allerede blitt så betatt på den lille båtturen fra Paros, at jeg helt glemte å ta bilder mens jeg nærma meg øya. Jeg kunne bare nyyyyte  :love7:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Nå ble jeg ennå MER reisesjuk  :bounce: ... for en herlig balkong og så koselig det ser ut som dere har det etter en bedre måltid  :cheese:

Mer......  :flower:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tjorven

Ja, det er tida for Hellaslengsel og reisefeber nå, Anita :)

Vi bodde i ene enden av havna, og på vei til byen traff vi ofte disse naboene ;)
Jeg har ingen strandbilder, men vi dro for det meste til Psaraliki-stranda, og tok gjerne en matbit på tavernen oppafor. Noen drar sikkert kjensel på et lite glimt fra Fanari.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Spennede å avtale reisefølge slik, Tjorven! Dere ser virkelig ut til å ha funnet tonen. Og den hageutsikten, - helt herlig!
Virkelig moro at du har kommet skikkelig i siget med å vise oss bilder! :bounce:

 - ojsanne! der kom det enda flere fine bilder, mens jeg satt og skrev. Herlig!
KariK

Tjorven

Takk skal du ha, kaka  :flower:  Ja, det er artig nå når jeg endelig har lært det  :colors:

Gro og jeg fant tonen ja, så jeg var veldig glad for at hun \"hang seg på\"  :bom:  Vi hadde mye gøy sammen, og traff mange hyggelige folk.
Jeg feira også bursdagen min for første gang i Hellas, og det ble en ganske livat kveld, for å si det sånn  :drunken:  Kommer snart.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Denne tråden har jeg gledet meg til! Tusen takk for herlige bilder fra ei fin øy! Ingen tvil om at dere hadde det som plommen i egget her. Ser fram til fortsettelsen..... :cheers:

Sjøløve

Fine bilder fra Antiparos, Tjorven  :flower:
Og så hyggelig reisefølge - ingen tvil om at dere fant tonen :cheers:  :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Syns jeg kjente igjen \"naboene\" også, jeg! :-)

Tjorven

Tusen takk for så hyggelige kommentarer  :flower:

2.juni fylte jeg år, og det måtte selvfølgelig feires siden det var min første Hellasbursdag. Vi hadde et lite vorspiel på terrassen \"hjemme\" på Marias, med både vertskap og nyvunne venner, samt storfint besøk: Anders tok nemlig turen heeeelt fra Naxos i ens ærend. Det satte jeg stor pris på  :cheers:

Middagen inntok vi på Pavlos Place, der jeg ble oppvarta etter alle kunstens regler. Etter måltidet var over (trodde jeg) ble lysene dempa, og inn kom Pavlos med ei flott bursdagskake med levende lys på  :bom:  Jeg ble så overraska at jeg ikke ensa å ta noe bilde.... Så var det bursdagssang og ouzo og hele pakka. Kjempekoselig  :cheers:

Vi avslutta selvfølgelig kvelden på The Doors, der vi rocka uti de små timer, men på det tidspunktet hadde alle lagt bort kameraene sine  :drunken:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...