Logg inn med Facebook eller Google!

Acer One

Started by Gro, 05. Mar 09, 16:13:31

Previous topic - Next topic

Mixelite

:-D Har du hørt at det finnes en slettetast eller to Xristina? Neida, jeg ser den. Det er ikke alle som klarer seg med så liten hd som jeg gjør ;-) Jeg er sikker på at gro blir kjempefornøyd med hd-en sin. Skulle gjerne kjøpt en sjøl jeg, bare fordi den er så liten og søt, men jeg har nå fortsatt ikke hatt plassproblemer på min 120gb hd, så jeg får det neppe på denne på 160. Jeg vet jo ikke en gang  hvordan jeg legger inn filmer, dvs. omgår kopisperren. Hohoho.

Gro

Da har jeg fått den men ikke turt å slå den på enda. har vært på Kino i kveld. Må vel lade den opp og lese litt før jeg setter igang;) jeg får ringe noen datatekniske venner og spørre om jeg kan komme på besøk tror jeg:) Kjekt å høre at jeg kan se film på den:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

xristina

Om hvorvidt det er lovlig eller ikke å kopiere ned film til eget bruk, se det er ikke enkelt å følge med på. Det siste jeg leste var at det var lovlig, på samme måte som musikk-cd\'er. Og da finnes det egne programmer man kan bruke til det. Jeg har kjøpt et program som heter dvdfab, som jeg er veldig fornøyd med. Da får jeg tatt sikkerhetskopier av filmene mine, samt at jeg har de på iPoden min når jeg sitter på toget osv.

Det er jo et \"problem\" med disse småpc\'ene - at de ikke har dvd-rom. Enten må man kjøpe et eksternt, eller kopiere ned filmer for å få sett det på disse. :-)

Mixelite

Hvis man skal ha ekstern dvd-spiller, hd og så videre etc. etc. så har man jo snart vekt nok til å ha en stor maskin :-D Jeg skal nok finne ut av det, når jeg bare gidder. Det er vel bare å søke på dvd-rip eller noe i den duren, har jeg tenkt meg.

xristina

Ja, det er greiere å kunne laste det ned på selve maskina. Det er bare til å søke på \"kopiere fra dvd\", så får du nok en del treff! :-)

Gro

Her er en side som jeg har lagt til:)  Min venninne viste meg hvordan jeg kunne laste ned bøker,musikk og filmer... men hvordan jeg skal få lagra dem på den eksterne harddisken istedet for maskina... det vet jeg ikke ennå:) men hun viser meg nok:) Hun lasta ned kjapt og greit på min maskin den gangen hun viste meg det.

Da har jeg valgt å slette denne linken etter kloke oppfordringer!
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Mixelite

Gro, for å flytte filer fra maskinen og over på den eksterne harddisken, er det bare å plugge HD til maskinen, åpne HD i \"min datamaskin\" (som du gjør hvis du skal inn på c-disken f.eks) og så kan du åpne der som filene ligger på maskinen.

Deretter er det bare å dra dem over i HD-vinduet og slippe dem der.

Ole

Quote from: \"Gro\"...men her kosta det ikke noe ihvertfall:)

Men det er ulovlig da......  :smile:

Gro

Nå er jeg på den nye maskinen min:) Gud å liten den er! He he... rart ;)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Heidrun

Gratulerer Gro.
Må ha med min Mac uansett hvor jeg reiser. Bruker den til å laste bildene over på fra kameraet, men jeg skulle ønske Mac kunne laget en sånn liten sak som du har
Yamas til livet og til

Gro

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"Gro\"...men her kosta det ikke noe ihvertfall:)

Men det er ulovlig da......  :smile:


Ja og det er nok noe vi burde tenke over. Jeg har egntlig bare vært opptatt av hvordan jeg kunne lære hvordan man laster ned, og dette var den siden hun bruker. Jeg har skjønt at denne \"Spotyfy\" er ok i så måte til musikk. Om jeg vil gjøre dette riktig (etisk) hvor kan jeg da laste ned filmer?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"Mixelite\"Gro, for å flytte filer fra maskinen og over på den eksterne harddisken, er det bare å plugge HD til maskinen, åpne HD i \"min datamaskin\" (som du gjør hvis du skal inn på c-disken f.eks) og så kan du åpne der som filene ligger på maskinen.

Deretter er det bare å dra dem over i HD-vinduet og slippe dem der.

Ok da er det som når jeg bruker en minnepenn:) Takk:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...