Logg inn med Facebook eller Google!

Strendene i Parga?

Started by Tessi, 14. Feb 09, 19:20:50

Previous topic - Next topic

Tessi

Hei!

Har sånn halveis bestemt meg for å reise til Parga til sommern. Reiser med en baby så tror ikke vi kommer til å dra så langt unna byen, så jeg lurte litt på hvilke strender som ligger i Parga? Hvordan er de, finnes det ingen rene sandstrender? Etter hva jeg har fått med meg så er det mest rullesten strender? Hvor mange strender er det sånn i Parga liksom? Eller gangavstand fra Parga?


Takk for svar! =)

-Tessi

Sigbjorn

Det er to \"store\" strender i Parga.
Lichnos og Valtos ligger rett utenfor sentrum av Parga.
I sentrum av Parga ligger Krioneri som er en rullestensstrand.

Vi var i Parga for 3 år siden og bodde på Angela hotell som ligger på Piso Krioneri. Piso Krioneri er en strand med små rullesten. Den er liten og intim og det er ikke alt for mange mennesker der.  Det tar 5-10 minutter å gå fra Piso Krioneri til sentrum av Parga.

Les mer andre steder på forumet her om Parga. Parga er et meget hyggelig sted, og blir kåret av Dagbladet i dag til et av de mest romantiske stedene å dra på ferie.

Sigb
Δεν πειραζει

Tessi

javel, takk for svar! :bom:
önsker å kunne dra til en ordentlig sandsatrand skjönner du, men det er jo ikke det viktigste....
Rullesten er vel allright det, da slipper man vel ivertfall bruke badesko.

Heidrun

Hvis du drar helt bortest på stranden i sentrum, så er denne stranden kjempefin. Nei Parga abefales fra en som desverre aldri kommer til å besøke denne flotte byen mere. Dette er en plass jeg absolutt kunne reist tilbake til. Men det går desverre ikke
Yamas til livet og til

Tessi

Så synd at du ikke kan reise dit mer da!


Jeg skal tenke litt mer på Parga og titte litt mer rundt för jeg bestemmer meg jeg da...

Tessi

Tror jeg jeg har nesten bestemt meg nå... Det ser jo så utrolig koselig ut der! Et lite spm bare. Valtos stranden ser jo veldig fin ut!
Men behöver man badesko der?
Lurer også på hvor lang tid det tar å gå dit i middels tempo fra Parga by?
Og hörte noe om at bakken din er ganske bratt, er den super bratt liksom? Jeg kommer jo til å bäre dattern min i bäresjal så da hadde det vert fint om vi ikke måtte gå en lang og veldig bratt bakke når vi skal hjem igjen fra stranden.

Tommy

Quote from: \"Tessi\"Tror jeg jeg har nesten bestemt meg nå... Det ser jo så utrolig koselig ut der! Et lite spm bare. Valtos stranden ser jo veldig fin ut!
Men behöver man badesko der?
Lurer også på hvor lang tid det tar å gå dit i middels tempo fra Parga by?
Og hörte noe om at bakken din er ganske bratt, er den super bratt liksom? Jeg kommer jo til å bäre dattern min i bäresjal så da hadde det vert fint om vi ikke måtte gå en lang og veldig bratt bakke når vi skal hjem igjen fra stranden.

Näej du klarar dig nokk gott utan foppatofflor på Valtos-stranden, grovkornig sand eller småsten vill jag beskriva underlaget som. Lång o bratt backe nerför ja, o bor du nere i byn, måste du först oppför någon backe genom gränder, med eller utan trappor. Så det blir liksom oppför o nerför åt båda hållen, lite slitsamt med småbarn kan jag tänka. Alternativt finns badbåt, till Valtos och Lichnos och andra stränder.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tessi

Uff ja, sier du det altså.. Men hvis de badebåtene ikke er så dyre så går vel det greit da.... De burde jo ikke väre det, for Valtos stranden ligger jo veldig näre byen! =)
Men jeg har jo ikke fått sjekket prisene enda jeg da.. Men det kan jeg jo kanskje spörre reisebyrået om! De bör vel vite prisene. Tommy, hvor skal du denne sommeren?  :bom:

Tommy

Quote from: \"Tessi\"Uff ja, sier du det altså.. Men hvis de badebåtene ikke er så dyre så går vel det greit da.... De burde jo ikke väre det, for Valtos stranden ligger jo veldig näre byen! =)
Men jeg har jo ikke fått sjekket prisene enda jeg da.. Men det kan jeg jo kanskje spörre reisebyrået om! De bör vel vite prisene. Tommy, hvor skal du denne sommeren?  :bom:

Du kan ju också välja ett boende vid Valtos-stranden, så slipper du både backar o badbåt när du ska till stranden.

Jag har ännu inte bestämt mina resplaner för sommaren, dont know  :dontknow:  :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tessi

Jo jeg tenkte på det men det hjelper ikke så mye for vi vil nok inn til byen hver dag også! :bom:
Har du ikke bestemt deg nei, men tror du at du skal til Hellas eller? :bom:


Jeg har sett litt på et annet reisemål nå også, Skathios by! Skal inn på Skathios underforumet og kanskje lage en til tråd jeg. :bom:

Tommy

Quote from: \"Tessi\"Jo jeg tenkte på det men det hjelper ikke så mye for vi vil nok inn til byen hver dag også! :bom:
Har du ikke bestemt deg nei, men tror du at du skal til Hellas eller? :bom:


Jeg har sett litt på et annet reisemål nå også, Skathios by! Skal inn på Skathios underforumet og kanskje lage en til tråd jeg. :bom:

Ja, Skiathos är nokk ikke fel att resa till med små barn, tror jag, o där har du ju flera goa entusiaster här på forumet som kan slussa dig rätt i ditt val :-)

Min sommarsemester är än så länge skriven i stjärnorna som sagt, o det känns helt okey, så är det med det  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tessi

hehe okay!

Har jo veldig lyst til å reise til Parga også! Men man kan jo alltids reise dit siden når ungen er litt större og kan gå bratte stier selv! :bom:

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...