Logg inn med Facebook eller Google!

Maleme

Started by Angelina, 21. Jul 08, 01:03:44

Previous topic - Next topic

Angelina

Nå har vi kommet hjem og det er den verste ferien vi har hatt i hele vårt liv. Skal aldri mer tilbake. Reiseselskapet vi dro med har overdrevet hele stedet, ingenting stemte med det vi har lest.  Og dem som jobbet på hotellet var frekke, rotete og uhygieniske. Frokosten var direkte ekkel. Kjøttpålegg og melkeprodukter skal stå kaldt, ikke stå å svette i 40 grader i flere timer. Så får en beskjed lås og lukk alle vinduer for at ingen skal kunne ta seg inn på rommet ditt. Og hva gjør stuepikene, joda dem lar terrassedøra stå oppe etter dem har vaska og drar.. Så hvem som helst kan rusle rett inn. Aircondition virka ikke, å det var ikke snakk om at de gadd å fikse den. Kjøleskapet hang på halv8 så det ble aldri skikkelig kaldt. Så i morgen skal jeg skrive et laaaangt klagebrev til reiseselskapet å de skal få så øra flagrer for dette går ikke an. En betaler ikke masse penger for å komme ned til et sånt drittsted.. Det frister veldig lite å dra til Kreta i det hele tatt.. men forhåpentligvis er det ikke sånn alle steder.
I tillegg til ble jeg så oppspist av mygg at jeg ble skikkelig dårlig, og samme dag som vi kom hjem fikk jeg svære blemmer over hele beinet og måtte til legevakta og få kortison, pencillin og allergimedisin.
Stranda gikk ikke å bruke en eneste dag, da bølgene var 2-3 meter høye og rødt flagg hele tiden, det var skikkelig nedtur. Så mye for den beskrivelsen av krystallklart vann, det er bullshit... På hotellet hadde dem 80 gjester og kun 20 solstoler som alltid var opptatt lenge før klokka 7 om morgenen. Så da måtte en ligge på gulvet ved bassengkanten :cussing:

Katta

Huffda, så trist. Håper da virkelig at du opplevde noe hyggelig i ferien din!?!?

Mixelite

Quote from: \"Angelina\"Nå har vi kommet hjem og det er den verste ferien vi har hatt i hele vårt liv. Skal aldri mer tilbake. Reiseselskapet vi dro med har overdrevet hele stedet, ingenting stemte med det vi har lest.  Og dem som jobbet på hotellet var frekke, rotete og uhygieniske. Frokosten var direkte ekkel. Kjøttpålegg og melkeprodukter skal stå kaldt, ikke stå å svette i 40 grader i flere timer.

Det tror jeg er ganske vanlig. Det har iallfall vært det der hvor jeg har feriert med frokostbuffet. Og jeg ferierer på Chios, ikke på Kreta.

QuoteSå får en beskjed lås og lukk alle vinduer for at ingen skal kunne ta seg inn på rommet ditt. Og hva gjør stuepikene, joda dem lar terrassedøra stå oppe etter dem har vaska og drar.. Så hvem som helst kan rusle rett inn.

Kjipt, men alle kan gjøre feil. Jeg hadde bedt på en snill måte om at døren ble lukket før de forlater leiligheten.

QuoteAircondition virka ikke, å det var ikke snakk om at de gadd å fikse den.

Gadd og gadd. Det er Hellas, det er ikke alltid reparatøren kommer på timen. Det gjør de jo ikke her hjemme heller, for den saks skyld.
QuoteKjøleskapet hang på halv8 så det ble aldri skikkelig kaldt.

Velkommen til Hellas ;-) Nei, jeg har ikke vært ute for kjøleskap på halv åtte, men noe skal være på halv åtte, synes jeg. Vanligvis er det dusjforhenget som er for kort.

QuoteSå i morgen skal jeg skrive et laaaangt klagebrev til reiseselskapet å de skal få så øra flagrer for dette går ikke an.

Hvis du i det hele tatt ønsker å oppnå noe, anbefaler jeg deg å gå en laaaang tur før du skriver det brevet. En oppnår mer ved en vennlig tilnærming enn med \"øreflagring\". Nå er innelegget ditt ikke helt nytt, så kanskje har du alt skrevet. Hvordan gikk det?

Kontaktet du forresten reiseselskapet mens du var på Kreta og gav dem en sjanse til å ordne opp?

Høres ut som om du var maksimalt uheldig med ferien din. Mygg kan jo ikke reiseselskapet noe for(husk zyrtec neste gang, det hjelper meg og flere med), ikke været heller!

Solstolkappløpet er et kjent problem på feriehoteller. Noen løper ut på _kvelden_ for å reservere solstoler og noen bruker ikke stolen før på ettermiddagen. Dag etter dag! Hvis jeg så at en stol ikke ble brukt før langt på dag, ville jeg bare flyttet håndkleet og tatt den i bruk. Jeg har hørt om mer drastiske metoder for å få bukt med toskeskapen også, men de skal vi kanskje ikke komme inn på her.

Tjorven

Uffda, ikke akkurat drømmeferien forstår jeg, men kanskje en god historie å le av etter en tid?? ;)

Jeg hadde også en heller dårlig ferieopplevelse av Nidri på Lefkas. Drar ikke tilbake dit, men det førte da noe godt med seg. Jeg leide bil nærmest på trass (hadde aldri tort å kjøre i Hellas før) for å vise venninna mi at Hellas ER vakker, om ikke der vi var. Nå leier jeg bil hver gang jeg er med venner i Hellas, ikke for å komme vekk, men for å se mest mulig av omgivelsene.

Får bare ønske deg lykke til med neste Hellasferie :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Dette hørtes ikke veldig hyggelig ut, nei!

Men det stemmer, som Mix sier, at det greske samfunnet er anderledes enn det norske. Og det er jo den forskjellen som gjør det spennede for mange av oss å feriere i Hellas :-)

For meg høres det likevel ut som om reiseselskapet ditt har oversolgt stedet du bodde på, med det mener jeg at de har solgt et annet produkt enn det de faktisk kunne tilby. Men det betyr nødvendigvis ikke at det er noe feil med det hotellet du bodde på.

På den annen side skal ikke hotellbetjeningen være frekke. Spesielt kreterne er kjent for å være svært hyggelige og gjestfrie folk.

Så bare klag til reiseselskapet, du. Men husk å være saklig, da kommer du lengst! Lykke til!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Skjønner at du ikke er førnøyd med ferien. ut i fra det du sier.
Jeg vet ikke hvordan reiseselskapet har \"solgt\" og informert om Maleme. Men Maleme er et \"sted\"  langs stranda som er bygd opp rundt turismen, det er ingen kretisk landsby. Det gir ingen pekepinn verken hvordan det er på Kreta eller i en kretisk landsby.
Jeg syns vel reiseselskapene skulle være enda flinkere til å informere om hva slags sted de \"selger\".

Som andre har nevt, hotellbetjeningen skal ikke være frekke. Men er du sikker på at de var greske, og ikke f.eks. albanere.
Nå er jeg ikke ute etter å starte en debatt om grekere er mer høflige etc enn albanere. Men faktum er at på turiststedene, deriblant hotellene på Kreta, så jobber det veldig mange albanere,og andre østeuropere. Grekerne  er fortvilte over at bl.a albanerne blir tatt for å være grekere da de føler at de setter dem  i et dårlig lys. Det det går på er generelt en annen væremåte, ikke helt samme ærlighet, høflighet etc.

Håper lysten til å besøke Kreta kommer igjen, det er ei øy som jeg sterkt vil anbefale. Men prøv å unngå \"oppkonstruerte turiststeder\".
Håper du også får ordnet opp med reiseselskapet.

polyanna

Quote from: \"Angelina\"Nå har vi kommet hjem og det er den verste ferien vi har hatt i hele vårt liv. Skal aldri mer tilbake. Reiseselskapet vi dro med har overdrevet hele stedet, ingenting stemte med det vi har lest.  Og dem som jobbet på hotellet var frekke, rotete og uhygieniske. Frokosten var direkte ekkel. Kjøttpålegg og melkeprodukter skal stå kaldt, ikke stå å svette i 40 grader i flere timer. Så får en beskjed lås og lukk alle vinduer for at ingen skal kunne ta seg inn på rommet ditt. Og hva gjør stuepikene, joda dem lar terrassedøra stå oppe etter dem har vaska og drar.. Så hvem som helst kan rusle rett inn. Aircondition virka ikke, å det var ikke snakk om at de gadd å fikse den. Kjøleskapet hang på halv8 så det ble aldri skikkelig kaldt. Så i morgen skal jeg skrive et laaaangt klagebrev til reiseselskapet å de skal få så øra flagrer for dette går ikke an. En betaler ikke masse penger for å komme ned til et sånt drittsted.. Det frister veldig lite å dra til Kreta i det hele tatt.. men forhåpentligvis er det ikke sånn alle steder.
:

Det med mygg og bølger, det bare er sånn. Men det øvrige synes jeg du så absolutt skal klage på. Om det er aldri så gresk - de norske reiseselskapene vet godt hva de selger, og til hvem. Det er deres ansvar å sørge for at oppholdet blir bra, at standarden eller kvaliteten er jevngod med markedsføringen. Og hva de krever av hotellene.

Nei, frokosten står ikke nødvendigvis og svetter, ikke engang i Hellas. Ikke der jeg reiser. Kjøleskapet skal virke. Ac skal virke, og alt skal repareres eller ordnes med en gang. At personalet oppfører seg ok og høflig, er en selvfølge. At deler av Kreta er kjent for tyverier, det kan vel reiseselskapet si noe om. skulle bare mangle. Selv på T-banen i Oslo og på Gardermoen opplyses det om slikt.

Jeg er elendig på å klage. Men da vi reiste charter til Naxos og returen til Santorini foregikk på en knøttebåt i storm (like før den store ulykken), da var jeg rasende. Oppvokst ved havet, båtvant - ikke særlig ok å reise med overfylt liten båt og mengder med usikret bagasje. Var overlykkelig da vi kom frem. Den turen og med en sånn båt tar jeg ALDRI om igjen.

Nå reiser jeg som regel på egenhånd - og da er fordelen at man ganske raskt kan bytte hotell. Så er det galt med AC eller hva det skulle være, ja, det ordnes som regel raskt.  Jeg vil understreke at jeg vanligvis reiser og bor ifht. veldig enkel standard, og regner da ikke med luksus. Men utleier/hotelleier må forholde seg til det som selges. Det må norske turoperatører også!

polyanna

Glemte å si - som Liv og Ninette tror jeg ? - håper du reiser tilbake til Kreta en gang. Til et annet sted. Da vil du forhåpentligvis ha mer glede av oppholdet. Og med charter skal vel ikke noe være litt på skeive eller halv åtte..når det ikke er det som selges.

Forøvrig, sist jeg reiste charter, noen år siden, til Kalymnos med Apollo, \'døde\' AC\'en. Det var 40 varmegrader og uutholdelig. Jeg nevnte dette for hotelleieren, da jeg etter noen timer ikke orket mer. Han ordnet øyeblikkelig med et annet rom. Mot baksiden av huset, mot traffikert vei. Og selv om jeg var takknemlig, varmen var i overkant! sa jeg litt betuttet at \' men utsikten og havet. Det er jo derfor jeg er her..\'. Dermed fikk jeg et rom til å sove i, med AC - og samtidig beholde utsiktsrommet på dagtid. Uten sure miner eller bråk. Til AC\'en var reparert. Det tok bare en natt. Uten å klage til Apollo. Herlig!

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....