Logg inn med Facebook eller Google!

Landsbyer på Mani

Started by Magnolia, 19. Feb 08, 16:10:20

Previous topic - Next topic

bengalow

Magnolia, det jag tycker är enastående med dig, förutom dina fantastiska bilder, är hur du kan kommunicera med dina grekiska vänner! Att få uppleva inbyggarna är en dröm hos mig, och jag njuter av att se hur du kan komma nära dom, på det vis du gör. Du måste ha en speciell förmåga för detta. Gu\' vad jag avundas dig denna egenskap!!! Tack för alla dessa bilder av genuina, sköna människor. Kom med fler människobilder, tack - dom är så fina!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Torill

Er så enig med Bengalow Magnolia! Du er virkelig noe for deg selv :cheers: Men så ser du jo ut som en engel også :flower: Klart du trekker folk til deg  :wink:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Tusen takk til dere alle for fine kommentarer.

Bengalow, nå rørte du ved noe dypt nede i sjela mi. Jeg elsker å komme i kontakt med mennesker, og da må jeg bare overse språkproblemene. Jeg har lært de 15-20 viktigste ordene på gresk, elles snakker jeg faktisk norsk til de herlige gamle menneskene som bare snakker gresk. Vi får en spesiell kontakt, men det blir også mange morsomme historier. Noe som gjentar seg gang etter gang, er at de sier det samme om igjen og om igjen, høyere og høyere. De tror visst at jeg vil forstå det til slutt. :)

Jeg tror kropsspråket sier mye. Jeg hilser, prøver meg med de ordene jeg kan, smiler, tar litt på dem, stryker dem over kinnet, prater mitt språk, ler av meg selv osv osv......
Jeg har hatt mange herlige \"samtaler\" med mange herlige mennesker. Det er slike ting jeg synes beriker ferien og livet. :)
Skal se om jeg finner noen bilder fra mine besøk hos Sofia.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia



Sofia koker kaffe......



.....som vi koser oss med.

Sofia og Tasia er to mennesker jeg har lært å sette svært høyt. De åpner sine hjem for meg og gir av sin gjestfrihet. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Er du helt sikker på at du ikke er en engel Magnolia? Skal vedde på at du har varme hender  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Frost

Quote from: \"Torill\"Er du helt sikker på at du ikke er en engel Magnolia? Skal vedde på at du har varme hender  :flower:

Jeg tror også Magnolia er en engel. Iallefall er du et vennligsinnet menneske med stor utstråling. Det er klart grekerne faller pladask.

Magnolia

Tusen takk, dette blir nesten for mye. :)
Jeg koser meg med venner og nyter livet. Det er en god oppskrift på et godt liv. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Her kommer dagens dose.
Skulle gjerne ha vært i Pirghos i dag.









Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Åh...de bildene dine er bare såååå fine Magnolia. Bildet med den blå døra falt jeg pladask for. :flower:  :flower:

Torill

Og alle disse blomstene da som klarer seg med \"ingenting\" :flower: Utrolig :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Flotte bilder som vekker mange gode minner, Magnolia :love5:

Et vakkert minne er møtet med Anastasía (Tasia).
Vi som har vært så heldige å få oppleve hennes varme utstråling og herlige gjestfrihet, vil aldri glemme dette nydelige mennesket :love2:

Her er hun foreviget sammen med min søster for noen år siden:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Det var et nydelig bilde, Athina.
Jeg blir så glad når jeg ser bilde av Tasia. For meg er hun bare Tasia. Det var det hun ville bli kalt, slev om hun er døpt Anastasia. Alltid hadde hun varme og godhet og dele med alle som krysset hennes vei.

Takker igjen for god respons. Det er vakkert i Pirghos, det er sikkert. Den blå porten er bare ett eksempel.
Og blomstene Torill. De vokser over alt. Det er nesten uforståelig at de finner fotfeste og næring i sprekker, murer og husvegger. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...