Logg inn med Facebook eller Google!

Vestlige Kykladene, valg av øyer

Started by GHL, 30. Jul 17, 20:47:55

Previous topic - Next topic

GHL

Takk for mange flotte tips i dette forumet! :)
Vi har booket flybilletter til Athen og deretter hotell på Sifnos frem til 1. september. Etter dette har vi 5 dager før vi skal ha en overnatting i Aten og så ta fly hjem. Etter å ha lest litt i dette forumet oppfatter jeg det som om vi bør holde oss innenfor de vestlige Kykladene for å slippe tidkrevende transportetapper? Tenkte på Paros, men det virker som om det er 5-6 timer båtreise dit på en fredag...
Ut fra hva jeg har lest er da Serifos, Milos og Folegrandos beste alternativene. Stemmer dette? Hvem av disse øyene vil dere anbefale etter å ha vært noen dager på Sifnos? Vi er et voksent par som liker å bade, gå turer i og rundt landsbyer og besøke koselige spisesteder. Liker også sykkelturer hvis det ikke er altfor mye bakker..., Og et spørsmål til: Burde vi bestille bosted på forhånd (eventuelt mens vi er på Serifos), eller kan vi satse på at vi finner gode overnattingssteder når vi kommer frem på øya?
Mange spørsmål, men dette området er helt nytt for oss. Har tidligere feriert mye i Kroatia, men har nå fått smaken på Hellas  8)

Runar Solvik

Hei. I det området vil jeg absolutt anbefale Milos og Kimolos. Bor man på Milos, som er ei fantastisk flott øy, kan man ta Kimolos som en dagstur fra Milos. Det går ferge fra Pollonia på Milos flere ganger om dagen, og Kimolos er en liten perle. Lei scooter/ATW og kjør avgårde. Mye flott og se på begge øyene, med utrolig mange flotte strender og turmuligheter, samt en del spesielle steder med flotte bergarter og farger. Mange snakker om solnedgangen i Oia på Santorini, og da kan jeg bare si at den er slett ikke dårligere fra Plaka på Milos!

kari

Milos er en utrolig fin øy- litt ulik de andre greske øyene synes jeg. Båtturen rundt øya er et must dersom man er der. En spennende øy ift geologi og fjellformasjoner. Masse små landsbyer, flotte og annerledes strender- og øya er gresk. Ikke kjempemye turister, og i alle fall ikke i september.

Folegandros har jeg hørt mye bra om, men har ikke vært der. Vi skal dit i september. Litt mindre øy tror jeg, og etter bilder jeg har sett så er den forholdsvis tørr og gold. Men visstnok en utrolig flott chora. En av de fineste går det rykter om. Jeg gleder meg til å ta den nærmere i øyesyn i september.

Hvis dere skal tilbake til Athen for å ta flyet hjem, så er kanskje Milos enklest. Den ligger jo på vei mot Athen. Folegandros blir på veien mot Santorini. Men nå er det jo veldig gode daglige båtforbindelse mellom Santorini og Athen også.

Serifos har jeg bare så vidt vært innom, så der har jeg lite å bidra med.

På vår septembertur tenker vi ikke å forhåndsbooke noe. Jeg tror det går greit å finne overnattingssteder såpass seint på året.

Uansett hva dere velger så blir det bra- det er jeg helt sikker på. Og det er viktig å ha igjen noen plasser til seinere turer også.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...