Logg inn med Facebook eller Google!

Astepypalea, kommentarer, spørsmål og svar

Started by Torgeir, 27. Oct 07, 13:11:56

Previous topic - Next topic

Tjorven

Søren, da har vi samme problem :( Jeg gikk inn og sjekka med datoen, 24/8, og samme der. Problemet vårt er at jeg bare har et ref.nr på billetten, og ingen ting annet. Noe rart må ha skjedd, for jeg har ikke fått noen bekreftelse pr mail eller post om bestillingen, men pengene er trukket fra kontoen! Jeg får ringe kontoret deres over påska og høre hva som har skjedd. Dette var j...lig irriterende, for nå må vi overnatte i Aten også, i tillegg til Rygge. Grrrr...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Hm..en strek i regninga det der,Tjorven :chin: ..Men,kanskje ferje er et alternativ...( :cheers: )...jeg hadde ikke sett mørkt på det,jeg  :wink: ..
Vi finner ut av det :laughing4: ..siga siga..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Hadde jo helt \"glemt\" ferjene jeg da, Barbro. Så vidt jeg husker å ha lest, så ankommer ferja til Astypalea midt på natta, og jeg vet ikke om den går daglig heller, men skal sjekke det opp. Vi kommer oss nok dit på en eller annen måte. Men greit å få vite, så man kan planlegge i god tid.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Søren, da har vi samme problem :( Jeg gikk inn og sjekka med datoen, 24/8, og samme der. Problemet vårt er at jeg bare har et ref.nr på billetten, og ingen ting annet. Noe rart må ha skjedd, for jeg har ikke fått noen bekreftelse pr mail eller post om bestillingen, men pengene er trukket fra kontoen! Jeg får ringe kontoret deres over påska og høre hva som har skjedd. Dette var j...lig irriterende, for nå må vi overnatte i Aten også, i tillegg til Rygge. Grrrr...

Her er mailadr til København, om du vil maile dem for å få endret  dem til dagen etter eller avbestillt billettene.

res@olympic-airlines.dk

Da jeg bestillte våre billetter fullførte jeg ikke på nettet fordi det kom opp at billettene måtte hentes på Olympic sitt kontor på A S T Y P A L E A
- veeeldig upraktisk når man kjøper oneway d i t! :cyclopsani:

Jeg mailet Olympic, de var veldig hjelpsomme. Jeg sendte dem navn og info, de sendte meg billettene i Posten uten noen ekstra kostnad, men altså til ingen nytte skulle det vise seg!!!

Nå tror jeg sikkert du kan ordne opp i dette uten min hjelp, Tjorven  :cheese: , men litt info skader vel ikke håper jeg.
Kari

Tjorven

Takk for nyttig tips, Filhellener, det skal jeg sannelig gjøre. Jeg så også at billettene skulle hentes på Astypalea, men gikk ut fra at det gjaldt returen. Som jeg forsto kunne de også hentes i Aten?
Er det noen som vet hvilke dager det går ferje fra Aten (Pireus?) Vi ankommer en søndag, men etter sjekk i denne tråden går det ingen ferjer på søndager. Hva gjør dere, overnatter i Aten og tar fly dagen etter, eller flyr til Kos/Kalymnos og tar båt derfra?
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Er det noen som vet hvilke dager det går ferje fra Aten (Pireus?) Vi ankommer en søndag, men etter sjekk i denne tråden går det ingen ferjer på søndager. Hva gjør dere, overnatter i Aten og tar fly dagen etter, eller flyr til Kos/Kalymnos og tar båt derfra?

Foreløpig finnes ingen søndagsferje til Astypalea, t r o r  jeg.
Vi er glad i Athen og har planlagt å avslutte ferien med noen dager der. Jeg t r o r vi reiser til Amorgos med ferje søndag og blir der noen dager før vi tar båt til Astypalea og flyr tilbake til Athen derfra.

Håper alt ordner seg til det beste for dere  :sunny:
Kari

Tjorven

Har netopp vært inne på gtp.gr, og helt riktig, det går ingen ferjer dit på søndager. Fram til ut i oktober går det ferje fra Pireus til Astypalea hver mandag, onsdag og fredag kl 17.30, som er framme kl 02.35 på natta. Så her må reiseruta forandres, men det ordner seg nok ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Nå er ikke jeg særlig glad i lange båtreiser, så håper vi får bytta flybillettene innenriks til ei øy som er nærmere Astypalea, og ta båt derfra heller...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Har netopp vært inne på gtp.gr, og helt riktig, det går ingen ferjer dit på søndager. Fram til ut i oktober går det ferje fra Pireus til Astypalea hver mandag, onsdag og fredag kl 17.30, som er framme kl 02.35 på natta. Så her må reiseruta forandres, men det ordner seg nok ;)

Det kan fortsatt dukke opp flere ruter, Tjorven. Alle rutene er ikke lagt ut ennå. Jeg innbiller meg at det var ferje på søndager i fjor.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Da er det håp i \"hengan snøre\". Ut fra det jeg har lest tidligere i denne tråden, er det ikke sagt noe om søndager,og ikke har jeg funnet noe heller. Man får vel bare vente å se. Takk for håpefullt tips,Svein ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Da er det håp i \"hengan snøre\". Ut fra det jeg har lest tidligere i denne tråden, er det ikke sagt noe om søndager,og ikke har jeg funnet noe heller. Man får vel bare vente å se. Takk for håpefullt tips,Svein ;)

Det var Diagoras som gikk der i fjor og for så vidt går der fortsatt på veien mellom Pireus og Rhodos. Nå skal den visst slutte å gå innom Astipalea fra den 13. juni. Jeg har vanskelig for å tro at Astipalea ikke skal ha forbindelse med Kos og Rhodos lenger, så jeg vil tro at et av de andre rederiene, mest sannsynlig GA Ferries, i samarbeid med myndighetene, vil fylle tomrommet. Det er ikke sikkert at det blir på søndager, men det er mest sannsynlig. Det kan godt hende at det ikke blir kunngjort før i slutten av mai.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Jeg så på et bilde fra Astypalea at ei ferje merka GA lå ved havna der. På gtp kom alle ferjerutene fra Pireus til Astypalea opp, med de dagene jeg nevnte før. Det var også ferje på søndager, men kun ut denne måneden. Uansett, turen tar 12-17 timer :( så for min del blir jeg heller i Aten og tar fly (1 time) neste dag ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...