Logg inn med Facebook eller Google!

Astepypalea, kommentarer, spørsmål og svar

Started by Torgeir, 27. Oct 07, 13:11:56

Previous topic - Next topic

filhellener

Vi ferierte i Kykladene i kombinasjon med Astypalea for noen år siden og reiste med stor ferje, Blue Star, fra Amorgos.
I mai skal vi fly fra Athen til Astypalea og tar Blue Star derfra t i l Amorgos, to  d e i l i g e  øyer det  :iconbiggrin:
Kari

Tjorven

Det høres deilig ut, Filhellener. Vi flyr også  Aten-Astypalea og tilbake igjen. Flyet fra Rygge lander i Aten tidsnok til at vi kommer oss til Astypalea samme dag, så det klaffer heldigvis bra.
Da blir det nok ikke noen tur dit fra Leros først, men den som venter på noe godt osv :blob2:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torgeir

Ønsker alle som skal til Astepalea en riktig god tur............
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Tjorven

Takk for det, Torgeir. Skal ikke dere dit i år, eller er det andre steder som står på reiselista deres?
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Torgeir\"Ønsker alle som skal til Astepalea en riktig god tur............
Tusen takk  :iconbiggrin:

- og denne gangen skal vi komme oss til Vathy, dit kom vi ikke forrige gang!
Kari

Torgeir

Quote from: \"filhellener\"- og denne gangen skal vi komme oss til Vathy, dit kom vi ikke forrige gang!

Der var jeg for ca 2 år siden og det eneste fremkomstmiddelet var og er en firhjulstrekker. Var der med husverten og vi besøkte den eneste lille tavernaen som var der og det var etter det jeg skjønte familien til husverten som drev den (forøvrig omtrent de eneste fastboende).
Drar nok helt sikkert tilbake dit.
Angrer veldig på at jeg ikke dro med meg fotoapparatet for å dokumentere idyllen, men men.....

Firhjulstrekker kan nok anbefales som fremkomstmiddel på hele øya utenfor asfalten.
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Svein~B

Til Gesse:

Det er forresten én mulighet til. En gang i uka, på mandager, går det nattferje fra Kalymnos til Astipalea. Du reiser fra Paradiset ;-) med Nissos Kalymnos cirka klokka 14.30 og ankommer Kalymnos kl. 21. Diagoras har avgang derfra klokka 22.20 og ankomst Astipalea 00.45.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Torgeir

Quote from: \"Tjorven\"..........Skal ikke dere dit i år, eller er det andre steder som står på reiselista deres?

Det er ingen ting som er planlagt enda, vi får se. Men Astepalea stå veldig høyt på lista ja
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

gesse

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"gesse\"Kunne godt tenke meg å få greie på mer om reiserute og hvor lang tid den bruker mellom de forskjellige øyene. :flower:

Nok en mulighet til å dra på et par dagers utflukt fra Pythagorion. :bounce:

Hvor lang tid bruker båten f.eks. til Astepypalea?

Hvilke øyer er  den innom underveis?

Den går ikke direkte fra Pythagorion til Astipalea, Gesse. Den har base på Kalymnos. Derfra går den til Pythagorion fire dager i uka og til Astipalea tre ganger i uka. Så du må ta en overnatting eller to på Kalymnos hver vei.

Du tar den fra Samos om ettermiddagen og er framme i Kalymnos om kvelden enten mandag, onsdag, fredag eller søndag. Den går innom Agathonissi, Arki, Patmos, Lipsi og Leros. Så går den videre til Astipalea om morgenen tirsdag, torsdag og lørdag og du er framme der midt på dagen. Den går ikke innom noen andre øyer den veien.

Med forbehold om ruteendringer...

OK. Skjønner at dette må bli en helt egen ferie.

Kan ikke reise forbi alle disse vakre øyene uten å stoppe innom for en overnatting eller to.

Det er godt å ha mange reiser å se fram til. :flower:

filhellener

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Torgeir\"Ønsker alle som skal til Astepalea en riktig god tur............
Tusen takk  :iconbiggrin:
- og denne gangen skal vi komme oss til Vathy, dit kom vi ikke forrige gang!

Jeg må bare fortelle hvor s k u f f e t  jeg er over at Olympic Airways har endret tiden på flyet til Astypalea til kl 12.20, Norwegian kommer for sent til Athen til at vi rekker det :crybaby:

Hvordan er det med dere, Tjorven og Barbro, er dere berørt?
Kari

Tjorven

Herremin, hva er det du sier? Vi reiser på en søndag, og kommer til Aten kl 11.30. Etter hva jeg fikk oppgitt, går flyet til Astypalea kl 14.25, og skulledermed ha god tid. Så ikke innlegget ditt før nå, så jeg går inn på Olympic og skjekker med en gang.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Herremin, hva er det du sier? Vi reiser på en søndag, og kommer til Aten kl 11.30. Etter hva jeg fikk oppgitt, går flyet til Astypalea kl 14.25, og skulledermed ha god tid. Så ikke innlegget ditt før nå, så jeg går inn på Olympic og skjekker med en gang.

Ja, det var jo s å  perfekt med den tiden, det var g o d margin!
....., men jeg fikk beskjed pr mail fra Olympic og har sendt billettene tilbake til dem for refusjon.

12.10 står det nå ( ikke 12.20) på 40 min er det ikke mulig, dessverre.

Kanskje det ikke gjelder den datoen dere reiser? H å p e r  det for deres skyld  :cheese:
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...