Logg inn med Facebook eller Google!

Parga 2010 - en litt \"anderledes\" ferie

Started by Tjorven, 13. Sep 10, 19:02:28

Previous topic - Next topic

Tjorven

01. Oct 10, 21:49:05 #48 Last Edit: 27. Feb 12, 22:48:57 by Ole
Tusen takk for gode, trøstende ord, filhellener   :alright:  Denne uflaksen må da ta slutt en gang. Jeg lever i håpet  ;)   Og som du sier, Torill og jeg hadde mye gøy sammen   :cheer:  :cheer: 
Her skal du få et bilde av kattefamilien vår, som vi også hadde mye glede av   :kitty:

There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Herlig bilde, Tjorven
Virker som de har hørt om at det er viktig å amme - leeeenge. Disse er jo snart like store som mor!
KariK

Tjorven

Takk kaka   :flower:  Ja, vi ble litt overraska over dette vi også, siden kattungene var såpass store. Men melk fra mor fikk de støtt, og de var alltid sammen der i olivenlunden  :)  De \"bodde\" forresten i et av oliventrærne. Der var det nok lunt og varmt.  

En dag så vi at kattemor tok til seg et annet lite nurk. Fra ingensteds kom det en bitteliten kattunge gående. Tydeligvis ikke hennes, etter fargene å dømme. Den stoltra litt usikkert rundt, så etter ei stund tok kattemor affære. Hun bare bet tak nakkeskinnet på lillepusen og bar den med seg inn i treet. Hjertet mitt rant nesten over av denne \"mors\"kjærligheten   :love4:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Nydelig beretning, Tjorven! Ikke rart du ble rørt.
KariK

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Her skal du få et bilde av kattefamilien vår, som vi også hadde mye glede av   :kitty:

D e t var (katte)mamma\'n sin det ,  :kitty:
Kjernemelkfamilie - og ingen av \"eplene\" hadde falt langt fra stammen :D
Kari

Tjorven

Quote from: \"filhellener\"D e t var (katte)mamma\'n sin det ,  :kitty:
Kjernemelkfamilie - og ingen av \"eplene\" hadde falt langt fra stammen :D

Artig ordspill, filhellener  ;)

Ja, her ble jeg virkelig rørt, kaka. Fulgte spent med på dette, og attpåtil regna det ganske kraftig, så jeg ble ekstra glad for at lillepusen kom i \"hus\" og fikk varma seg   :cat:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingrid

Det kan en trygt si var ferie med forviklingar.....
Fine Parga-bilder, Tjorven  :flower: . Kjente meg igjen på flere av dem, jeg var der i juni 2005. Da var det sånn passe med turister, gikk absolutt ikke i kø noe sted.  
Min avatar er forresten tatt på Hani (se vinduet på ditt bilde under Thassos og mamma)

Tjorven

Takk Ingrid   :flower:
 Ja, Hani var et koselig sted, da skjønner jeg at du kjente deg igjen. Jeg \"ser\" akkurat hvor du sitter, helt bakerst i tavernaen  ;)
Godt å høre at Parga ikke er like \"ødelagt\" av turistflommen hele sommeren iallfall. Vi var der nok et par uker for tidlig.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Nå har jeg lest gjennom hele tråden din. Du verden for en ferie, med forviklinger i kø. Nå håper jeg virkelig at \"en typisk Tjorven\" er historie, og at du kan nyte feriene framover til fulle.
Du og Torill fant i alle fall tonen, det forstår vi. Du har nok likevel mye hyggelig å se tilbake på.
Du har en egen fortellerevne, og du trollbinder meg med dine fortellinger. Herlig lesing og herlige bilder. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Magnolia   :flower:  
Jeg måtte ha en \"ferie\" etter ferien da jeg kom hjem, men nå er jeg helt restituert, og kan se tilbake på det meste i et humoristisk lys  ;)  Men, jeg ønsker meg ikke akkurat en slik Hellastur igjen, så jeg håper Tjorven-kvoten er oppbrukt nå, jeg også  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Så uheldig du var Tjorven. Ikke slik man ønsker seg en ferie i Hellas. Men utfra din beskrivelse og slik jeg kjenner Torill, har dere nok hatt mye moro likevel. Tross alle uhell har jeg kost meg med bilder og tekst. Du skriver veldig bra og bildene er flotte.
Mine første møter med Hellas var også fulle av uhell så kjenner igjen følelsen. Første gang på bryllupsreise til Kreta i 8 dager. Alvorlig halsbetennelse med lege tilkalt og 4 dager i seng med høy feber. Neste gang på Zakynthos hvor jeg trødde i et hull og stupte i asfalten med øyet først og året etter på samme øy fikk jeg en liter kokende kaffe i ansiktet. Så nå er det bryllupsreise i reprise hver gang vi reiser til Hellas:))) Og flate sko og Nescafe.......
(Håper dette trøstet deg litt)

Tjorven

Koselig at du likte reisebrevet/bildene mine, Annlaug   :flower:
Ja, vi hadde veldig mye gøy og fine stunder, og det er jo det man helst ser tilbake på i etterkant   :lol:  :lol:
 
Du har sannelig hatt din dose Hellas-uflaks du også, og på bryllupsreise i tillegg  :(  Det må ha vært ekstra trasig. Vi får trøste oss med at vi iallfall er TO ulykkesfugler, litt \"godt\" å vite at jeg ikke er alene om det, selv om jeg ikke ønsker andre samme uflaksen  ;)
MEN, heldigvis ligger Hellas der og venter på oss, år etter år  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...