Logg inn med Facebook eller Google!

Min sommer 2012

Started by karri, 13. Jul 12, 20:08:22

Previous topic - Next topic

karri

Jeg er så takknemlig for alle som legger ut ord og bilder som jeg kan kose meg med. Jeg er klar over at dette heter HellasForum, men jeg har så lyst til å bidra aktivt her inne, siden jeg ikke skal til Hellas i år håper jeg det er greit at jeg kommer med noen små drypp innimellom fra min sommer.  ;)

Begynner med noen bilder fra Oslofjorden tidlig en morgen i det solen står opp.  :sol:  ;) (Og siden har ingen sett den)  ;)









KARRI

Anders

Det er derfor det heter "alt annet" :-)
Romslig forum dette, vet du :-)

polyanna

 Oslofjorden er fantastisk vakker, rene sørlandsidyllen om man tar seg en runde i båt. Noe mange ikke vet. Første gangen i 'turistbåt' utover mot Bærum , Asker og Nesodden med jobben var en formidabel overraskelse. Kanskje fordi vi i mer enn 30 år har fartet til middelhavsland så fort sommeren har vist seg? Tror mange som ikke bor her er kjent med at 'Oslo' er mer enn Aker brygge og Karl Johan. Sier en som er oppvokst ved havet på en annen kant av landet. - Ser gjerne flere bilder, koselig! :)

Tjorven

Kjempfine stemningsbilder, karri  ;D Som Anders sier, Hellasforum har plass til mer enn Hellas også, så kom gjerne med flere billedrypp fra dine kanter  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Tusen takk, Anders, Polyanna og Tjorven.  :hjerte: Da fortsetter jeg med noen små drypp da  ;D Oslofjorden er vakker, og det er dit vi drar for å få den ekstra lille sommerfølelsen spesielt på solfylte dager. Og da er det Drøbak vi drar til, svaler litt ekstra godt ved fjord`n når solen jobber for fullt. Kommer flere bilder derfra, men først en liten stopp i vinduskarmen  ;D

Her står det nemlig to forvirra JULEGLEDER. Vet ikke om det sier sitt om den sommeren som har vært, eller om jeg har spesielt grønne fingre  :blomst: Selv om vi er midt i juli, har jeg ikke hjertet til å kaste noe det er liv i  :) De fleste jeg kjenner hiver alle juleblomster når de rydder bort jula, men her får de stå til de ikke lenger bærer blomst og alt håp er ute. De er litt "skralle", men fortsatt gir de meg glede, om ikke juleglede  ;)



KARRI

karri

På tide med en liten tur til Drøbak for å få tilbake sommerfølelsen etter disse julegledene ;)

Du kan lese mere om steder her: www.visitdrobak.no

Vi var en tur innom Drøbak akvarium.

Dette er HUGO.



På slutten av runden er det et lite basseng som besøkende kan duppe fingrene i. Sanse bassenget, du kan ta på ting du finner i havet, som f.eks skjell.
Men, pass fingrene dine, det svømmer små fisk her også  ;)



Ute i solen igjen, og der møtte vi på denne krabaten  :)



KARRI

Tjorven

Hehe, du får døpe Julegledene om til Juligledene istedet, karri  ;D Koselig med alt som vokser og gror.
Drøbak er en koselig by, der har jeg vært en del  ;D siden ei kusine bor der. Har de forresten den helårs julebutikken i byen? Hm, nå ble det plutselig mye jul, du  :o
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Quote from: Tjorven on 14. Jul 12, 18:10:23
Hehe, du får døpe Julegledene om til Juligledene istedet, karri  ;D Koselig med alt som vokser og gror.
Drøbak er en koselig by, der har jeg vært en del  ;D siden ei kusine bor der. Har de forresten den helårs julebutikken i byen? Hm, nå ble det plutselig mye jul, du  :o

Juliglede ja  ;D  Joda, fortsatt årlig julehus fyllt opp av nisser og julekuler! Men, når jeg er i Drøbak med nevøen min, blir det ingen tur innom der. Han syns det er kjedlig der inne, men vi er innom julenissens postkontor på vei inn til akvariet  ;) Han syns det er litt kjeldig der inne også, så runden går fort. Det er det siste sanse-bassenget som er mest spennende. Og det å se på alle båtene ute på sjøen og i havna  :)
KARRI

karri

Store båter er det ofte å se i Drøbaksundet  :)



Og skulle det skje noe er ikke reddningen langt unna  :)



Og bølgene som kommer etter store båter, er veeeeldig spennende  :)



KARRI

karri

Sommer er jo ikke bare sol og varme. (Iallefall ikke så langt) Hadde overnattingsbesøk av nevøen min på en regværsdag, da må vi jo finne på noe å gjøre. Først bakte vi en kake som han fikk pynte  :)



Mens den stod og klargjorde seg for å bli spist, tok vi på oss regntøy, og ut for å se om vi fant noen skatter  ;) Kan ikke si han fant en skattekiste med gull og diamenter. Eller for han så var dette en stoooooooooooor skatt. Var nok heller rester av kattenes fangst og kanskje måltid  :o
Her er funnet.




Vi rakk også å lage et lite kunstverk før han ble hentet  :)

KARRI

karri

Etter regn kommer sol  ;D

KARRI

karri

Aldri vært innenfor porten på Roald Amundsens hjem på Svartskog. Men, det var stengt denne dagen vi var der i juni... så da spiste vi medbrakt på en krakk utenfor, ved siden av polarhelten :D



Innom UNB på Ås for å se på årets nye lam ble det også tid til  :D





Vi så innom kuene også, men de hadde mere lyst på en pust i bakken, enn å ha besøk av oss  :-\




KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....