Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Plomari august/september 2011

Started by Athina, 18. Sep 11, 13:40:13

Previous topic - Next topic

Athina

Quote from: Frost on 20. Sep 11, 18:26:03
Tusen takk for flotte bilder. Jeg har begynt å leke med tanken på Plomari neste år. Den er definitivt på lista over mulige reisemål. Da vi var på Lesvos var vi kun i nord, og jeg har veldig lyst til å oppleve sydsiden også. Jeg var faktisk nettopp og sjekket eventuelle hoteller. Hvor er det best å bo? Nær Plomari, eller litt utenfor?


Tusen takk for hyggelig kommentar, Frost :)
Fordi jeg liker selve byen så godt, vil jeg helst bo så nær sentrum som mulig. Denne gangen bodde jeg på Frini, ca. 10 minutters spasertur fra hjertet av Plomari. Her trivdes jeg som plommen i egget :)
Det var også en liten, fin strand nedenfor veien, så man behøvde ikke gå langt for å bade.

Første uka bodde jeg i Agios Isidoros, et par km øst for Plomari. Dette var et typisk turiststed som ikke tiltalte meg i det hele tatt :o, men hvis man foretrekker strender med solsenger, så finner man det her 8)

Her er noen bilder som viser utsikten fra balkongen på Frini. På det første ser vi litt av Agios Isidoros i det fjerne. Siste bilde viser avstanden til sentrum fra hovedveien nedenfor hotellet.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Da tar vi en byvandring igjen. Disse bildene er fra hovedgata og området rundt Platanos :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Heidrun

Blir jo helt sjarmert av både bilder og fortellinger fra Lesvos gitt. Blir nesten forelska i øya uten aldri å ha vært her. Men på lørdag er jeg der. Og hvis det er like fint der som du forteller. Ja da skulle det ikke ses bort fra at det blir en favoritt egentlig. Men har hørt fra visse kilder om at øya er en mygg øy. Stemmer dette
Yamas til livet og til

Tjorven

Jeg er glad for at det går an å klikke på bilder for å få dem i full størrelse, for det fortjener virkelig disse bildene dine, Athina! Du formidler en helt spesiell ro og stemning i motivene dine, og Plomari må jeg nok besøke en gang   :D Har vært på Lesvos to ganger tidligere, og fikk sett endel av øya med utgangspunkt i Molivos, men Plomari-området har jeg fortsatt til gode. Takk for flotte bilder så langt, håper det kommer mer   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Herlige bilder fra et sjarmerende sted. Kom hjem fra Skiathos i går så synes jeg kjenner lukten og hører lydene i bildene dine med alt frisk i minne

Athina

Quote from: Heidrun on 21. Sep 11, 11:37:41
Men har hørt fra visse kilder om at øya er en mygg øy. Stemmer dette


Før vi hadde gått til anskaffelse av myggmaskin, hadde en i reisefølget fått ca. 60 myggstikk :o
Jeg slapp heller ikke helt unna...
Dette var første uka, da vi bodde i Agios Isidoros.
Vet ikke om det var tilfeldig, men andre uka, da vi bodde nærmere byen (Plomari), hverken så eller hørte vi en eneste mygg.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Takk til dere alle for fine tilbakemeldinger :)
Jeg synes også absolutt bilder gjør seg best i større format, så vi får bare klikke i vei :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Vi holder oss fortsatt i området rundt Platanos-plassen. Her finner vi mange koselige bakgater og den litt større kirken Agios Nikolaos som har en annen utforming enn kirker jeg er vant med fra andre steder i Hellas.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Heidrun

Skal bli gøy å se dette med egne øyne til helga
Yamas til livet og til

kaka

Håper du også finner sjarmen i denne byen, Heidrun.

De bakgatene er jo så intime at naboene enkelte steder nesten kan låne sukker av hverandre gjennom vinduene  :D

Jeg koser meg med gjensyn, Athina!
KariK

Athina

Ja, nå nærmer det seg, Heidrun! Ønsker deg en fin tur :)
Tipper du kjenner deg igjen på disse bildene også, kaka :):
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Nok et herlig knippe bilder, Athina  :D Koser meg på byvandringen din.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...